La FOLC és una federació d’organitzacions per la llengua que es va constituir a Tortosa l’any 2005 i que aplega unes setanta entitats d’arreu dels Països.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lingua e cultura catalana Unitat 1: presentacions
Advertisements

Edició 2017 Reunió amb famílies.
Les varietats lingüístiques
Campus Virtual.
Campus Virtual.
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
I transforma un llibre en un nou lector
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Plataforma per la Llengua- 2006
Banc de Bones Pràctiques de VIC (BBPV)
A propòsit d’una revista científica...
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
EL MODERNISME (1892-// ) OBJECTIU: equiperar la cultura catalana amb qualsevol altra cultura europea. Volen que la literatura sigui nacional.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
RACO Revistes Catalanes amb Accés Obert.
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
Us convidem a la I Jornada de Comunicació Corporativa de La Unió:
Comissió de Política Lingüística
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Els sous de les dones a CATALUNYA
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
SALUT MENTAL.
Grups interactius a L’Esquitx
L'any 1982, tres pediatres i dues assistents socials de Catalunya van coincidir a París en el IV Congrés Internacional sud els Enfants Maltraités et Negligés.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Llengua i identitat a Catalunya 2008
SALUT MENTAL.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Inici del curs setembre de 2018
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Consum per substàncies per any (últim mes)
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Catàleg de llocs de treball del CPNL
La diversitat lingüística de Catalunya Institut Gallecs 2n Batxillerat
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Aula Oberta IES Arnau Cadell
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

Presentació de la FOLC Realitat i vitalitat de la llengua catalana RRRafae

La FOLC és una federació d’organitzacions per la llengua que es va constituir a Tortosa l’any 2005 i que aplega unes setanta entitats d’arreu dels Països Catalans, amb els següents objectius: - la coordinació entre les organitzacions - l’extensió de l’ús social de la llengua catalana - la unitat de la llengua catalana i la seva denominació unívoca internacional, llengua catalana, amb el lògic respecte a les denominacions internes que no han d’anar mai en contra d’aquesta unitat. 03/05/2019

Les seves funcions són: - donar a conèixer entre si les diferents organitzacions - potenciar-ne les activitats - realitzar activitats conjuntes d’acord amb el nivell de coordinació en cada moment 03/05/2019

Entitats de la FOLC Formen part de la FOLC 69 entitats dels diferents territoris dels Països Catalans. Per a més informació: www.folc.cat Són entitats de la FOLC, la Federació Escola Valenciana, el STEPV, la CAL, l’Associació Llengua Nacional, Veu Pròpia, l’Obra Cultural Balear, el STEI-i, Joves de Mallorca per la Llengua, la Federació en Defensa de la Llengua i la Cultura Catalana de Perpinyà, la Institució Cultural de la Franja, l’Associació Cultural del Matarranya, l’Arxiu de Tradicions de l’Alguer, per esmentar-ne algunes. 03/05/2019

Totes les entitats porten a terme les seves activitats, algunes de gran incidència social. Per exemple, la FEV, federació que integra 24 associacions organitza anualment trobades a les diferents comarques valencianes amb la participació de centenars de milers de persones, la CAL organitza també cada any el Correllengua i la diada Cultura Viva, l’Obra Cultural Balear convoca diades populars per la llengua i l’autogovern, Joves de Mallorca per la Llengua organitza el Correllengua, l’Acampallengua i Rock’n’llengua, l’Associació Llengua Nacional publica la revista del mateix nom, Veu Pròpia és una organització dels nous parlants a favor del català, etc. 03/05/2019

El secretariat de la FOLC, a part de les tasques de coordinació de les entitats i de la difusió de les seves activitats per mitjà del portal folc.cat i del butlletí noves de l@ folc, ha portat a terme queixes lingüístiques i algunes activitats que es poden considerar estratègiques com l’exposició “Realitat i vitalitat de la llengua catalana” o les Jornades sobre el Mercat Cultural en Català. Aquestes Jornades tenen la finalitat de contribuir a superar els problemes de la fragmentació del mercat cultural en la nostra llengua en diferents estats i en diferents unitats administratives dintre de l’Estat Espanyol. 03/05/2019

La primera Jornada va tenir lloc el novembre del 2006 i es va dedicar a l’àmbit de l’ensenyament i la segona Jornada, dedicada a l’àmbit dels mitjans de comunicació, va tenir lloc el passat 15 de novembre. Ara la FOLC prepara, entre altres activitats, un Concurs de música en català als instituts. _ ._ 03/05/2019

La FOLC i la Universitat Moltes de les entitats de la FOLC han portat a terme activitats a les universitats dels Països Catalans: entre aquestes podríem esmentar la FEV, la CAL o el Cercle XXI. La FEV manté col·laboracions amb les universitats d’Alacant, de València i la Jaume I de Castelló, el Cercle XXI agrupa professors universitaris i fa aportacions al debat per la normalització lingüística del català i la CAL ha fet campanyes entre els estudiants per potenciar l’ús del català a les universitats, en concret va donar suport a un manifest unitari que criticava l’actitud del Rectorat de la Universitat Pompeu Fabra respecte la qüestió de la llengua a la Universitat i denunciava l’incompliment parcial de 03/05/2019

de l'acord del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) on s'estableix el requisit del coneixement del Nivell C de català. La FOLC també ha col·laborat a la formació d’una Xarxa interuniversitària que hauria de posar en relació aquelles persones dels diferents estaments universitaris interessades en la dinamització conjunta de la normalització de la llengua catalana a les universitats dels Països Catalans. Quins són –molt breument- els criteris generals de la FOLC sobre la qüestió lingüística a la Universitat? La gestió de les llengües a la Universitat ha de ser coherent amb la doble funció següent: - ha de permetre la formació a la societat de referència, i - ha de facilitar, l’intercanvi universal dels coneixements. .   03/05/2019

Per a la FOLC, la societat de referència de les nostres universitats són els territoris de llengua pròpia catalana, que són l’àmbit on la cultura superior es pot desenvolupar de manera coherent amb la preservació del patrimoni lingüístic i cultural propi. La política lingüística universitària s’ha de fonamentar en la gestió del plurilingüisme i ha de superar el paradigma bilingüe català-espanyol. La política lingüística universitària ha de tenir en compte la seva doble funció: ha de garantir la formació en llengua catalana al llarg de tots els estudis; i, alhora, ha de poder tenir projecció internacional. les patents. 03/05/2019

Per a la FOLC, les universitats de la comunitat lingüística catalana han de basar la seva oferta en la seva especificitat lingüística i cultural i han de deixar per a les “llengües globals” unes funcions específiques circumscrites a determinades matèries dels cicles superiors. Es tracta que tots els agents universitaris tinguin en compte que la Universitat és un servei públic per a una comunitat lingüística i cultural concreta. _ ._ . 03/05/2019

Exposició “Realitat i vitalitat de la llengua catalana” Aquesta exposició, que es va inaugurar el passat dia 10 de novembre a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans de Barcelona, explica la realitat de la llengua sense amagar-ne els problemes i s’hi mostra la seva vitalitat. Vol reforçar l’autoestima. No som una llengua petita, el català forma part del 2,5% de les llengües més parlades del món. El comissari de l’exposició és el sociolingüista Jordi Solé i Camardons i el disseny és obra de Cèsar Amiguet i Puig. L’exposició consta de 22 plafons desplegables i es divideix en tres apartats: realitat, territoris i vitalitat i història. 03/05/2019

Els sis plafons del primer apartat expliquen on es parla el català, el coneixement i l’ús, la cançó, l’edició, el català a Internet i els comportaments lingüístics. L’exposició dedica set plafons als diferents territoris on es parla català. Finalment, els últims vuit plafons expliquen la persecució de la llengua catalana, la renaixença, la consolidació i normativització, el moviment associatiu, els mots, la literatura, l’ensenyament i la projecció internacional. _ . _ 03/05/2019