COMPETIR .... O COOPERAR?.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

COHABITATGE ‘COHOUSING’*
Centre d'Hàbits Saludables
SERVEI DE MENJADOR INFANTIL / PRIMÀRIA.
COMPETIR .... O COOPERAR?.
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Xarxa Productes de la terra
Societats Capitalistes:
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
I transforma un llibre en un nou lector
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA AGROPRÉS Associació catalana de periodistes agraris.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Societats d’Interès Social:
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES DE L’ESCOLA PACO CANDEL
Reunió anual informativa Curs Benvinguts.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
AMPA Escola Lola Anglada
MEMÒRIA DE LA COOPERATIVA
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Les Restriccions d’accés
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
19 de Setembre del 2018, Escola Marinada, El Masnou
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
Seminari d’Educació Especial
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
AMPA L’Avet Assemblea General de Novembre de 2015
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
Quan penses que tot està inventat ….
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL SISTEMA ECONÒMIC.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
TREU-TE EL DUBTE I COMPRA UN PRODUCTE
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
S’UTILITZEN EN LES OPERACIONS DE FINANÇAMENT DE L’EMPRESA A LL/T.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
BENVINGUTS !!!!.
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

COMPETIR .... O COOPERAR?

COMPETIR: Lluitar entre sí diverses persones per assolir una finalitat pròpia, ja sigui individual o col·lectiva. Sinònims: rivalitzar, combatre, desafiar, disputar, concursar, .... COOPERAR: Actuar amb altres persones per assolir una finalitat comú i col·lectiva. Sinònims: col·laborar, participar, ajudar, afavorir, associar-se, contribuir, ......

Si competim, algú en sortirà perdent; si cooperem, hi guanyem tots.

LA COOPERATIVA

QUÈ ÉS ? Cooperativa Internacional (ACI) defineix la cooperativa com una: associació autònoma de persones que s’han agrupat voluntàriament per satisfer les seves necessitats i aspiracions econòmiques, socials i culturals comuns, mitjançant una empresa de propietat conjunta i de gestió democràtica.

ELS VALORS COOPERATIUS

DIFERÈNCIES ENTRE EMPRESA MERCANTIL i COOPERATIVA E. Mercantil Cooperativa Propietat Poder Beneficis Presa de decisions Accionistes i qui posa el capital Socis i sòcies En mans del capital Socis i sòcies En funció del capital aportats En funció de l’activitat i l’objectiu social. Socis i sòcies de manera democràtica Propietaris

LES COOPERATIVES A LES ESCOLES

QUÈ ÉS UNA COOPERATIVA D’ALUMNES? És una simulació d’una empresa cooperativa real on: Tots els alumnes en són socis, propietaris i treballadors. Tots aporten el mateix capital. Les decisions es prenen de manera democràtica Els beneficis obtinguts es destinen a una o més activitats col·lectives. Els professors no són socis de la cooperativa, orienten i donen suport en el procés de constitució i en la preparació i realització de les activitats.

A TALL D’EXEMPLE ..... TIPUS QUÈ FAN? PRODUCCIÓ SERVEIS Esmorzars i/o berenars saludables per al alumnes Fabricació i venda de polseres collarets, punts de llibre, ... Fabricació i venda de sabons amb oli reciclat Creació i edició de contes per als grups d’infantil de l’escola Calendaris i àlbums fotogràfics SERVEIS Edició i maquetació de la revista de l’escola Logística per als actes que es realitzen a l’escola Petits manteniments de l’escola Manteniment de l’hort i les plantes de l’escola Càtering i bars pels actes festius Organització de festes: Final de curs, Castanyada, Sant Jordi..

A TALL D’EXEMPLE ..... TIPUS QUÈ FAN? ACTIVITATS Tallers lúdics per als alumnes que es queden al menjador Tallers per a les festes tradicionals. Activitats amb finalitats solidàries ( Marató de TV3, Banc d’aliments, Banc de sang, ....). Dinamització i ambientació de festes i activitats de l’escola Jocs tradicionals Grups de teatre Altres activitats puntuals (Túnel del terror, campionats esportius...) Grups de música Activitats obertes per als veïns del centre i les famílies

COM S’ORGANITZA? ASSEMBLEA GENERAL Cada persona, un vot Totes els socis participen en el govern de la cooperativa, cadascú des dels òrgans pels que està habilitat. ASSEMBLEA GENERAL En són membres totes les persones sòcies. És el màxim òrgan d’expressió de la voluntat social i de presa de decisions per consens. Cada persona, un vot

COM S’ORGANITZA? CONSELL RECTOR Són escollits per l’assemblea. En els estatuts es determinarà la duració i rotació dels càrrecs. Com a mínim, està format per : 1 President: Màxim representant de la cooperativa 1 Secretari: Gestiona la documentació de la cooperativa 1 Tresorer: Gestiona els diners de la cooperativa 2 Vocals: Donen suport a la resta de companys del Consell. (vicepresident, suport a tresoreria)

COM S’ORGANITZA? CONSELL RECTOR Poden ser revocats en qualsevol moment. FUNCIONS: Representa a la cooperativa, però no té poder de decisió És l’encarregat de que s’acompleixin les decisions de l’assemblea Fa un seguiment del funcionament general de la cooperativa Convoca les Assemblees És l’interlocutor entre la cooperativa i l’escola

ESTRUCTURA ECONÒMICA CAPITAL SOCIAL INICIAL Aportacions inicials dels socis, retornables quan es marxa de la cooperativa. La quantia la decideix l’Assemblea General de socis i consta als Estatuts. FINANÇAMENT EXTERN Préstecs i capital que s’aconsegueix fora de la cooperativa i que cal retornar un cop finalitza la l'activitat, en les condicions que es puguin fixar. IMPACTE EN EL TERRITORI Com a mínim entre un 20 i un 30% dels beneficis s’ha de destinar a un projecte de millora de l'entorn. També es pot fer en espècie (campanya bancs aliments, activitats amb casals entitats…)

I ARA, FEM LA NOSTRA COOPERATIVA!!!!

QUÈ CAL FER? CREAR COMISSIONS DE TREBALL I REUNIONS D’AULA PER DECIDIR El nom i el logotip La durada L’activitat a realitzar i l’objectiu de la cooperativa L’aportació inicial a realitzar Quines persones en formen part Planificació i realització de l’activitat (PLA D’EMPRESA) REDACCIÓ DELS DOCUMENTS Estatuts de la cooperativa Acta de constitució Fitxa de cada soci Registre de socis

QUÈ CAL FER? L’aprovació del nom i objecte de la cooperativa CONVOCAR L’ASSEMBLEA CONSTITUIENT PER L’aprovació del nom i objecte de la cooperativa L’aprovació del capital social Elecció del primer Consell Rector

PER SABER-NE MÉS www.cooperativesalumnes.cat