Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
Advertisements

Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
Diputació de Barcelona
Les zones d’excel·lència comercial com a element diferenciador de les ciutats 16 de novembre de 2009.
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
A la teva declaració de la renda
Polítiques d’Ordenació Comercial
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Desenvolupament de la sessió:
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Creació d’un mapa personalitzat
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
Santa Coloma de Gramenet!
Els plans de dinamització
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
20 anys de Ciències Ambientals a la UAB
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Aparcaments de rotació a Sabadell
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Matemàtiques 3er E.S.O..
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
ENS TROBEM DE NOU.
Presentació Pública dels Pressupostos del 2015
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
RETIRADA PLA DIRECTOR
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Introducció Al posicionament Web.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Badalona, 1 de desembre de 2005
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Evolució del comerç als barris de Barcelona
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans Departament de Promoció de la Ciutat Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans II SIMPOSI “Comerç i Ciutat” BCIN 1 de desembre de 2005

SITUACIÓ GEOGRÀFICA Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans SITUACIÓ GEOGRÀFICA 81.293 HABITANTS 22 km2 superfície Sud-oest de Barcelona a 12 km Sant Boi de Llobregat, esta ubicat dins la comarca del Baix Llobregat, és un dels municipis amb més densitat de població de la comarca, i també al igual que d’altres municipis veïns, un del que més pateix la implantació de grans superfícies comercials en el radi de la comarca i té al costat la ciutat de Barcelona sent focus de competència importants.

SANT BOI, TRETS D’IDENTITAT Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans SANT BOI, TRETS D’IDENTITAT El mes de setembre de 2004, s’endega la promoció del municipi, creant el departament de Turisme dins l’àrea de disseny i promoció de la ciutat, en que vol apropar el municipi al ciutadà donar a conèixer també a la resta dels municipis de l’entorn, i crear una sinèrgia amb el món del comerç.

ACTIVITAT ECONÒMICA Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans ACTIVITAT ECONÒMICA Empreses o empresaris individuals 3.201 Comerç i Serveis 2.672 (83%) Indústria i Construcció 529 (17%) Nucli Antic Vinyets Moli-Vell Ciutat Cooperativa Casablanca Centre Sant Boi, està distribuït en set districtes o barris, dels quals el barri centre i Vinyets i el barri de Marianao són els dos eixos amb més densitat de comerç i serveis. El total global d’activitat econòmica dins el municipi és de 6.402 activitats, les quals un 83% és comerç i serveis i un 17% és indústria i construcció. Camps Blancs Marianao

ANY 1999 SITUACIÓ DE PARTIDA DEL COMERÇ DE SANT BOI Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans ANY 1999 SITUACIÓ DE PARTIDA DEL COMERÇ DE SANT BOI INEXISTÈNCIA D’ASSOCIACIONS DE COMERCIANTS REPRESENTATIVES DEL TEIXIT COMERCIAL Sant Boi, l’any 1999 comença a treballar amb el món de l’associacionisme comercial. Ja existeixen algunes associacions de comerciants, però no n’hi ha cap que sigui prou sòlida, no tenen estructura gerencial, són febles i poc representatives dins el teixit comercial.

Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans FACTOR ESTRATÈGIC APOSTAR PER UN PLA DE DINAMITZACIÓ COM A ELEMENT CATALITZADOR ACONSEGUINT ESTENDRE L’EFECTE “TACA D’OLI” INICIANT EL PROJECTE EN LA ZONA CENTRE “EIX COMERCIAL EL CARRER” I EXPANDIR-LA CAP A ALTRES BARRIS INICIANT UN NOU PLA DE DINAMITZACIÓ AL BARRI DE MARIANAO Aquest mateix any, l’ajuntament aposta per un pla de dinamització delimitant una zona a dinamitzar, el barri el qual s’inicia aquest pla és el barri centre i Vinyets. En aquest barri ja hi trobem un comerç potent i la seva estructura urbanística fa possible el desenvolupament d’un eix lineal i còmode per passejar-hi. Té aparcament de zona blava i locals atractius per desenvolupar un eix comercial potent. Dins aquest eix trobem els dos mercats municipals un a cada extrem de l’eix comercial.

Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans ANY 2000 - Impuls per la creació de l’Associació de Comerciants de “EL CARRER” ANY 2001 - Consolidació de l’Associació de Comerciants “EL CARRER” - Reactivació de la Federació de Comerciants “Nou Comerç” - Inici del Pla de Dinamització de Marianao Punt de Comerç L’any 2000, s’impulsa la creació de l’associació de comerciants “El Carrer”, amb l’objectiu de fomentar l’associacionisme en aquest eix comercial,i fer una estructura de gestió prou sòlida per dur aquest projecte endavant. L’Ajuntament posa a disposició de l’associació un gerent dinamitzador, el qual donarà suport amb les campanyes promocionals, captació de nous associats, interlocutor amb les diferents administracions, gestió de subvencions, etc. L’any 2001, vist el bon funcionament d’aquest nou projecte, es reactiva la Federació del Comerç de Sant Boi “Nou Comerç”. La tasca de la Federació serà de ser la capdavantera de totes les associacions de comerciants del municipi i representar-les. Dins aquest mateix any, al mes de novembre, s’inicia el Pla de dinamització del sub-centre comercial Marianao Punt de Comerç. Aquest barri és on més densitat té de població i de comerç. Ja existeix una associació de comerciants, la qual és feble i molt poc estructurada. Amb l’inici del Pla es fa forta i amb ganes de dur el projecte endavant. El punt feble d’aquest districte és el gran nombre de comerços que hi ha molt dispersats entre ells. L’objectiu del pla és potenciar les accions urbanístiques fent més afable el barri i potenciar la nova instal·lació de comerços atractius.

COM GESTIONAR AQUESTS RECURSOS SENSE GREUGES COMPARATIUS? Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans COM GESTIONAR AQUESTS RECURSOS SENSE GREUGES COMPARATIUS? PARAL.LELAMENT S’AUGMENTEN LES SUBVENCIONS MUNICIPALS ADREÇADES AL MÓN DEL COMERÇ Per tal de no crear un greuge comparatiu amb les diferents associacions de comerciants del municipi, vers El Carrer i Marianao Punt de Comerç, des de l’administració local s’augmenten les subvencions municipals, a través de la Federació del Comerç de Sant Boi “Nou Comerç”. ES POSA UN EQUIP HUMÀ A TREBALLAR PER AL CONJUNT DEL COMERÇ

PRESSUPOSTOS ANUALS DELS PLANS DE DINAMITZACIÓ Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans PRESSUPOSTOS ANUALS DELS PLANS DE DINAMITZACIÓ TOTAL ASSOCIATS: 190 TOTAL PRESSUPOST: 102.000€ Quotes associació Subvenció ajuntament Subvenció Generalitat de Catalunya TOTAL ASSOCIATS: 100 TOTAL PRESSUPOST: 91.000€ Quotes associació Subvenció ajuntament Subvenció Generalitat de Catalunya Subvenció Diputació de Barcelona Els pressupostos del que disposen els dos plans de dinamització a hores d’ara, són ben importants, avui a desembre de 2005, són dos eixos comercials ben consolidats i amb estructures gerencials (de junta) ben fortes; però sense deixar de banda que aquests pressupostos són gràcies a les subvencions que reben de les administracions públiques. I sense deixar de banda els dinamitzadors comercials més el suport logístic que els ofereix l’administració. AJUNTAMENT: DINAMITZADOR + SUPORT LOGÍSTIC

GESTORA DE SERVEIS AMB VALOR AFEGIT PER A LES ASSOCIACIONS Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans GESTORA DE SERVEIS AMB VALOR AFEGIT PER A LES ASSOCIACIONS La Federació dona tot uns serveis amb un valor afegit a les associacions de comerciants.

COORDINACIÓ D’ASSOCIACIONS A TAVÉS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans COORDINACIÓ D’ASSOCIACIONS A TAVÉS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ Des de l’any 2001 al 2005, la Federació del comerç de Sant Boi “Nou Comerç”, va prenent força dins el teixit associatiu sent el coordinador màxim entre les diferents associacions. A dia d’avui té un total d’uns 450 socis, i l’estructura organitzativa la forma diferents membres de les juntes d’associacions de comerciants del municipi. NOMBRE TOTAL DE SOCIS: 450 ESTRUCTURA DE LA JUNTA: ESTÀ FORMADA PER DIFERENTS INTEGRANTS DE LES ASSOCIACIONS DE COMERCIANTS ADHERIDES A LA FEDERACIÓ

PRESSUPOST ANUAL DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans PRESSUPOST ANUAL DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” PRESSUPOST 0 EUROS Un dels “handicaps” que té la Federació, és el seu pressupost, si ho comparem amb els plans de dinamització ens trobem que la Federació no rep cap ingrés per part de les diferents associacions a qui ella representa. Ara veurem quines tasques desenvolupa i com es finança econòmicament la Federació.

FUNCIONS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans FUNCIONS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” GESTIONAR L’ENLLUMENAT DE NADAL ORGANITZACIÓ DE SEMINARIS I CURSOS CREACIÓ DEL LLIBRE DE SERVEIS ORGANITZACIÓ ANUAL “LA FESTA DEL COMERÇ” Les tasques principals de la Federació són a nivell de comerç global, les quals són: Gestió d’enllumenat nadalenc Organització de seminaris i cursos Creació d’un llibre de serveis La Festa del Comerç (sopar) La targeta de fidelització (és la Federació la gestora directa d’aquesta acció) Campanya de Nadal Creació d’una pàgina web (és la Federació, juntament amb les diferents associacions qui està en gestió d’aquesta pàgina. En breu estarà finalitzada i ja es podrà visitar) Una de les responsabilitats que té la Federació és la de ser la interlocutora entre les administracions: Taxa de residus urbans Horaris comercials Pla de mobilitat Pacte per l’ocupació

FUNCIONS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans FUNCIONS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” GESTIÓ DE LA TARGETA DE FIDELITZACIÓ UNIFICAR FESTIUS D’APERTURA NADALENCS Nombre de targetes en circul.lació 6.000 Nombre de socis adherits a la targeta 90 socis Diners repartits pel municipi 16.000 euros

FUNCIONS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans FUNCIONS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” CREACIÓ D’UNA PÀGINA WEB ORGANITZACIÓ DE LA CAMPANYA DE NADAL

FUNCIONS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans FUNCIONS DE LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ” INTERLOCUTOR DAVANT L’ADMINISTRACIÓ TAXA DE RESIDUS URBANS PLA DE MOBILITAT PACTE PER L’OCUPACIÓ AGENDA 21

COM ES FINANÇA LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ”? Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans COM ES FINANÇA LA FEDERACIÓ DEL COMERÇ DE SANT BOI “NOU COMERÇ”? Subvencions municipals Punt feble: Les associacions NO aporten cap quota a la Federació. La Federació només rep diners mitjançant subvenció municipals. Fins al mes de novembre, cap de les associacions representades per la Federació fan cap aportació, quota per poder auto-finançar-se. El mes de novembre d’enguany, cada associació ingressa a la Federació un total de 150 € mes, per poder pagar el sou de la gestora de la targeta de fidelització.

ESTRUCTURA FUNCIONAL DE LA FEDERACIÓ Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans ESTRUCTURA FUNCIONAL DE LA FEDERACIÓ Junta: membres associacions Contractació d’una persona gestora de la targeta de Fidelització A partir del mes de novembre 2005, les diferents Associacions ingressen a la Federació 150€/mes, en concepte de sou per a aquesta gestora. L’Estructura funcional, tal i com hem esmentat anteriorment, és igual al d’una junta convencional, president, vicepresident, secretari, tresorer i vocal, cadascú són representants de les diferents associacions de comerciants. Per tal de dur endavant la bona gestió de la targeta de fidelització, la Federació contracta una persona. L’Ajuntament dona suport logístic i de personal Suport logístic i personal de l’Ajuntament

ÉS SOSTENIBLE AQUEST SISTEMA? Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans ÉS SOSTENIBLE AQUEST SISTEMA? Punts febles: Federació del Comerç: Dependència de les subvencions de l’administració local Té el mateix punt feble que els plans d dinamització, en el moment que l’administració decideixi NO subvencionar, existeix un alt risc de fracàs. En el cas de la Federació, el risc és encara més gran, ja que l’única administració que subvenciona els recursos econòmics i humans és l’Ajuntament. Plans de dinamització: Dependència de les subvencions de l’administració local i de les supra – municipals.

FUTUR? Possibilitats: Fusionar els plans de dinamització Polítiques de coordinació dels centres comercials urbans FUTUR? Possibilitats: Fusionar els plans de dinamització fent economia d’escala Que l’administració local deixi de donar suport Fusionar els plans de dinamització (El Carrer i Marianao) en una mateixa associació i crear un eix comercial únic. Però haurem de tenir en compte que que amb aquesta possiblitat quedaran zones que es quedaran pel camí. Que l’administració local deixi de donar suport, aquest fet és perillós ja que sense el nostre suport tindran dificultats per seguir amb el projecte. I el tercer i últim és seguir com fins ara. Però és sostenible? Continuar amb el mateix sistema que s’ha utilitzat fins ara

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ DE LA CIUTAT