¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits using a variety of questioning.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
“GUSTAR” AND “ENCANTAR”
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Gustar V. Encantar.
¡Hola, estudiantes! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola, estudiantes! Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Verbs like GUSTAR.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
EL VERBO GUSTAR.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Pensar, Querer, and Preferir
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Gustar, Interesar, Aburrir
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Pongan la tarea en la cesta. Hagan las actividades con los dados un@ compañer@. ¿Somos que comemos? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to describe food using correct “agreement” discuss our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits share our thoughts using creer + que evaluate our choices & our peers’ choices and give advice using ‘deber’ understand how to use two verbs “back to back” We’ll know we’re successful when we can… apply all of our knowledge from previous units to this one and we feel confident that we understand what we’re saying use the appropriate sentence structure (food + ser form + adjective form) evaluate which forms of adjectives to use considering gender & quantity (singular & plural, masculine & feminine) we can conjugate & use ‘creer + que’ in a “Firma aquí” activity provide logical & well-structured advice in Spanish in a student A/student B activity

los jugos son horribles. ¿¿Por qué?? Me encanta el café porque… el café es bueno. …te gusta? …no te gusta? Agreement: refers to correctly matching the quantity and/or gender of at least one word with that of another word. Me gusta la sopa de verduras porque… la sopa es sabrosa. Ser: is = es are = son Me gustan las galletas porque… las galletas son ricas. Adjetivos: sabroso, sabrosa, sabrosos, sabrosas bueno, buena, buenos, buenas rico, rica, ricos, ricas saludable, saludables malo, mala, malos, malas horrible, horribles No me gustan los jugos porque… los jugos son horribles. No me gustan las naranjas porque… las naranjas son malas pero son saludables.

¿Cómo es…? __ es __. ¿Cómo son…? __ son __.

Los pensamientos – Expressing Thoughts Usando el verbo: creer It’s a regular –er verb It is used with the word ‘que’ to express ideas like, “I think that…” Always use the creer with que The phrases “Creo que sí” & “Creo que no” are commonly used

Los consejos – Giving Advice Usando el verbo: deber It’s a regular –er verb It is used with other verbs back to back (I should eat/You should drink) The first verb (deber in this case) will be conjugated but the second verb will not. It will stay an infinitive. We’ve been doing this already… Yo debo correr. Me gusta bailar. ¿Te encanta comer?

Comida para pensar… ¿Qué haces para mantener la salud? ¿ Qué comes para mantener la salud? ¿ Qué bebes para ser saludable? ¿Te gusta…? ¿Te gustan…? ¿Por qué? ¿Con qué frecuencia comes/bebes/haces ejercicio? ¿Haces ejercicio? ¿Practicas deportes? ¿Bailas? (etc.) ¿Debes beber/comer/hacer…más/menos? ¿Eres un@ estudiante saludable? ¿Comes/bebes/haces…en vez de…?