La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA"— Transcripción de la presentación:

1 ¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Trabajo del timbre: Show Sra. Moore your flipped classroom notes before the bell rings. Practiquen el vocabulario nuevo en parejas. Open books to p. 144 & quiz each other! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are earning (to)… recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch use different forms of gustar correctly to communicate likes/dislikes with nouns utilize questioning strategies to discuss food and drinks We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with the correct pronunciation, communicate what foods and drinks we like and don’t like using ‘gusta’ and ‘gustan’ in both questions and responses identify and use new and old vocabulary to play “Go Fish” in pure Spanish.

2 La Prueba de la sala volteada
Usan los apuntes del video. Completan las tres partes de la prueba. Tienen 8 minutos. Es de Criterio B: Comprehending written & visual text

3 ¿Qué saben Uds.?

4 ¿Soy yo una hamburguesa o una ensalada? Identities & Relationships
Unidad 3 Comida para pensar ¿Qué soy yo? ¿Soy yo una hamburguesa o una ensalada? Statement of Inquiry: The lifestyle choices we make affect who we are and who we become. Global Context: Identities & Relationships Exploration to Develop: Physical, psychological and social development; transitions; health and wellbeing; lifestyle choices

5 Using ‘gustar’ with nouns (i.e. food & drinks)
p. 144 Object Pronoun Form of gustar Singular noun la pizza singular Object Pronoun Form of gustar Plural noun las galletas plural

6 Preguntas y respuestas:
Me gusta… o Me gustan… Preguntas y respuestas: Persona A: ¿Te gusta (el café)? Persona B: Sí, me gusta. Persona A: ¿Te gustan (los plátanos)? Persona B: No, no me gustan.

7 Sí “Sí, tengo [un, una, unos,unas] (comida o bebida).”
Un juego: “¿Tienes…?” “Nombre, ¿tienes un/una/unos/unas _(comida o bebida)_?” ¡Vete a pescar! “Sí, tengo [un, una, unos,unas] (comida o bebida).” No “No, no tengo [un/una/unos/unas] (comida o bebida). Tomas un naipe.” *naipe = card


Descargar ppt "¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA"

Presentaciones similares


Anuncios Google