Anàlisi crítica de la transversalitat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Consell Municipal de la Discapacitat
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Les competències i la coeducació
Programa de Transició Escola Treball
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
1 u n i t a t L’educador infantil.
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
Estudi per a la identificació de
ESTADÍSTIQUES DELS CF DEL DEPARTAMENT DE SANITÀRIA, CURS 07/08
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
va aprovar la Llei de Millora de barris.
T'acompanyam perquè treballis en IGUALTAT.
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Evolució dels perfils professionals a logística
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Decret d’autonomia dels centres educatius
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Les competències i la coeducació
IRPF 2010 Departament d’Acció Social i Ciutadania
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
REPERCUSIONS DEL NOU MODEL EN ELS SERVEIS SOCIALS LOCALS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
Treball i aprenentatge en xarxa
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
PLA COMARCAL de GESTIÓ ENERGÈTICA SOCIAL del VALLÈS OCCIDENTAL
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Presentació de resultats
II JORNADA de SALUT MENTAL
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Transcripción de la presentación:

Anàlisi crítica de la transversalitat Alberto García Benito Menni, CASM

“Una resposta adequada a les necessitats que planteja la Salut Mental, implica tenir en compte necessàriament els recursos sanitaris, però la responsabilitat d’altres àmbits és tanmateix inqüestionable, com ara els que son competència dels Departaments de Treball, Educació, Acció Social i Ciutadania i Justícia, serveis comunitaris de l’administració local i associacions cíviques. ....”

transversal    [s. XV; de transvers]   1 adj Que va en una direcció, que travessa una direcció donada (sovint oposat alongitudinal). Dues posts paral·leles unides per llistons transversals. Secció transversal.    2 adj i f GEOM Dit de la recta que travessa o talla un sistema de rectes, corbes, etc.  

Rehabilitació comunitària en salut mental CatSalut, 2003 Qualitat de vida Alta Baixa Baix Alt Canvi Projecte de vida Promoció i exercici de l'autonomia Oportunitat Significació Participació Intensitat de suport

Punts crítics Insuficiència o limitacions dels recursos existents respecte a la demanda percebuda Deficitària coordinació entre àmbits i professionals Dificultats de disseny i aplicació de polítiques i estratègies transversals, integrals i participatives Dificultats d'accessibilitat (Diversitat de normatives / Dissenys basats en serveis o equipaments i no en programes) Dificultat per identificar i establir models d'atenció integral Desigualtat territorial en la disponibilitat de recursos Criteris normatius, organitzatius i administratius rígids i reduidament compatibles Dificultat d'adaptació a les necessitats específiques del col·lectiu .........................

Cortocircuitos con otros ámbitos de la intervención.... ammfeina Inclusión laboral de personas con TMS. Un DERECHO, una NECESIDAD

a

Disponibilitat i consolidació dels recursos (Serveis, programes, etc Disponibilitat i consolidació dels recursos (Serveis, programes, etc.) Presa de consciència i respecte a l’especificitat i valor de cada element (agents) Flexibilitat dels processos d’ajust entre les intervencions (programes) respecte a les necessitats de la persona Informació / Coordinació Compatibilitat / Ajustament de requisits i temps Disseny de mecanismes eficaces per gestionar adequadament la interdependència de les actuacions De la superposició de serveis i programes a la integració de les articulacions Corresponsabilitat i qualitat a l'atenció

Rehabilitació comunitària en salut mental CatSalut, 2003 Programes específics (transversals) De suport a pacients de pisos assistits D’inserció laboral D’externament de pacients de llarga estada De suport a iniciatives col·lectives d’inserció social

“Una resposta adequada a les necessitats que planteja la Salut Mental, implica tenir en compte necessàriament els recursos sanitaris, però la responsabilitat d’altres àmbits és tanmateix inqüestionable, com ara els que son competència dels Departaments de Treball, Educació, Acció Social i Ciutadania i Justícia, serveis comunitaris de l’administració local i associacions cíviques. .... Aquesta coordinació de serveis hauria de tenir, com a objectiu fonamental, centrar les actuacions en l’usuari, donant resposta a les necessitats que són complementaries a les de caire assistencial (socials, laborals, educatives, formatives, etc.)...”