Les taules de multiplicar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Centre d'Hàbits Saludables
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
MÚLTIPLES I DIVISORS.
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
EL CÀLCUL MENTAL A L’EDUCACIÓ INFANTIL
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
REUNIÓ INFORMATIVA.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Les fraccions Sisè B curs
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Resolució de problemes algebraics
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
Matemàtiques 3er E.S.O..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
DIADA DE LA PAU A SJO.
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
Presentació BATXILLERAT
LES MATEMÀTIQUES AL MÓN
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
LES FRACCIONS.
Tema 5: Nombres naturals i enters
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
XIII a Setmana de la solidaritat
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
BIODIVERSITAT A L’HORT
Problemes que es poden resoldre amb equacions
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Les fraccions Sisè B curs
Interacció escola - entorn.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Caixes de descobriment
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’HANBOL.
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

Les taules de multiplicar Com s’estudien? Jugant les podem aprendre? De quins recursos ens podem ajudar per treballar-les? Hi ha estratègies que ens facilitin la seva memorització? Hi ha trucs que ens puguin ajudar a treballar-les i memoritzar-les?

A l’Escola tenim el gran repte d’ensenyar les taules de multiplicar, un dels continguts més importants de l’àrea de matemàtiques al curs de 3r i a tot el Cicle Mitjà. I fruit d’aquesta importància és tot el treball intens i prolongat en el temps que es fa per assolir-les. Però, com ho fem? De quina manera els nostres alumnes acaben assolint les taules de multiplicar? Acompanyeu-nos en l’aventura d’aprendre a multiplicar, un repte apassionant i ple de dificultats!!!

MÈTODE MEMORÍSTIC Segurament és un dels mètodes menys atractius i avorrits, però té la seva importància. Aprendre’s les taules de multiplicar de memòria pot ser una feina feixuga, però ens podem ajudar d’altres mètodes més manipulatius i participatius que facilitin la memorització de les taules, o de petits trucs, o inclús de petites cançons.

DESCOBRIM TRUCS A LES TAULES Observant les taules i els seus resultats, observarem alguns detalls que ens ajudaran a trobar els resultats adequats en algunes taules. Les més fàcils seran la del 0, 1, 2, 5 i 10, i la del 9 també la podrem resoldre amb facilitat amb petits trucs. TAULA DEL 2 Es pot veure que qualsevol número multiplicat per 2, sempre dóna un resultat parell, per tant, a la taula del 2 no trobarem cap resultat senar. TAULA DEL 0 Qualsevol número multiplicat per 0, sempre dóna 0, per tant, aquesta és de les taules més fàcils de recordar. TAULA DE L’1 Qualsevol número multiplicat per 1, sempre donarà aquest mateix número.

TAULA DEL 5 Quan multipliquem per 5, podem observar que els resultats sempre acabaran en 0 o en 5, cosa que també ens facilitarà força el seu aprenentatge. TAULA DEL 10 En aquest cas, només caldrà afegir un 0 al número que estem multiplicant per 10, i així trobarem el resultat de la multiplicació.

En aquest cas podrem utilitzar fins a 3 mètodes diferents: TAULA DEL 9 En aquest cas podrem utilitzar fins a 3 mètodes diferents: Ho podem fer a partir de la taula del 10. Per calcular, per exemple, 9x7, ho podrem fer així: Calculem 10x7 = 70 A aquest 70 li restem 7, i ens donarà el resultat que busquem, 63.

TAULA DEL 9 També ens podrem ajudar dels dits de la mà... ...o amb un petit truc a l’hora d’escriure la taula.

NO A TOTES LES TAULES APLICAREM TRUCS Amb les taules del 3, 4, 6, 7 i 8 podrem ajudar-nos dels dits si ens costa memoritzar-les, fent els càlculs mentals aixecant i abaixant els dits de les mans.

LA PROPIETAT COMMUTATIVA Tot i que fem un bon treball i ens sapiguem les taules força bé, sempre ens poden aparèixer els dubtes amb alguna operació concreta, i no saber com resoldre-la. En aquests casos ens pot anar bé conèixer la propietat commutativa de la multiplicació, que ens diu que l’ordre dels nombres que estem multiplicant no modifica el resultat final, per tant, dóna igual multiplicar el primer pel segon, o fer-ho al revés, el segon pel primer. 9x5 = 5x9 = 45

MATIJOCS Els “matijocs” són uns jocs de taula que permeten treballar de manera més participativa i manipuladora, aprofitant molt més el temps i l’esforç. Amb els matijocs cada participant juga de manera activa, sense por a equivocar-se, i aprenent gairebé sense ni adonar-se’n. Amb aquests matijocs podrem treballar i reforçar molts dels continguts treballats a classe, i també, lògicament, les taules de multiplicar.

JOCS DE DAUS Els jocs de cubs o de daus són jocs que estan inclosos a les pàgines del llibre de matemàtiques, i que ens serveixen per practicar els continguts que es treballen a classe de forma lúdica i divertida. Amb el joc i la manipulació el procés d’aprenentatge surt beneficiat. La majoria d’aquests jocs ens serviran per practicar el càlcul; a 3r molts d’aquests jocs en ajuden a treballar i assolir les taules de multiplicar.

CARTELLS DE LES TAULES A la classe tenim uns cartells ben grans, un per a cada taula de multiplicar, amb els quals podem treballar les taules enroscant i desenroscant uns taps de forma molt manipulativa.

QUADRÍCULES I Amb les quadrícules, podrem fer un treball molt visual que ajudarà molt a l’alumne. Aquestes quadrícules poden ser amb les taules com a eixos i els resultats de les diferents combinacions dins de la quadrícula, com la taula que podem veure.

QUADRÍCULES II Però aquestes quadrícules també poden tenir només els números del 0 al 100, i a partir d’aquí treballar-hi a sobre pintant i marcant amb colors els resultats de les diferents taules.

De ben segur que les taules es poden treballar de moltes maneres més, totes igual de vàlides que les que utilitzem a l’Escola. El més important serà sempre assolir el que volem assolir: saber-se les taules de multiplicar.