Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat Presentació General Estudi 2007 Barcelona, Novembre de 2007
índex Dades de participació 3 Resultats per factors 5 Resultats per ítems 7 Anàlisi de preguntes específiques 10 Plans d’Acció 13 Annex: Ítems 15 índex
Dades de participació
% per número d'empleats (2) Per Àrea: Total respostes % total respostes (1) % per número d'empleats (2) Editorial 38 46,91 80,85 (38 de 47) Comercial i Màrqueting 20 24,69 66,67 (20 de 30) Suport 23 28,40 47,92 (23 de 48) Total 81 100 64,80 (1) És el percentatge de la gent que ha participat a l'enquesta (2) És el percentatge del total d'empleats per cada àrea (Editorial: 47, Comercial i Màrqueting: 30, Suport: 48) Es considera que a partir d’un 35% de participació es poden treure conclusions vàlides d’una enquesta d’opinió. En altres enquestes d’aquest tipus, les empreses arriben a participacions d’un 55-70%. Podríem afirmar, doncs, que en el cas de GREC la participació és força satisfactòria. 1. Dades de participació (1) Total respostes de l’enquesta (2) Total número d’empleats
Resultats per factors
Per Factors: En aquest apartat s’analitzen els factors globals com a resposta doble (1) (2) (3) 2. Resultats per factors (1) Fa referència a la mitja dels ítems de cada blocs (3) És la diferència entre Actual i Importància, és a dir, la diferència entre la percepció actual de satisfacció vers la importància que tema el factor (2) És la mitja de la importància de cada factor En termes generals, posant com a franja de satisfacció mitja la puntuació de 4 (sobre un màxim de 7), tres dels set factors estarien per sota. Cal destacar que, en el cas de Comunicació i Continguts de la Posició, la diferència entre el nivell d’exigència i la valoració actual que la gent manifesta es de 2 o superior, el que suggereix una necessitat de millora. També cal parar atenció a les diferències entorn a 1,80 (Cultura i Lideratge).
Resultats per ítems
MITJA GLOBAL: 5 MILLORS ÍTEMS 3. Resultats per ítems
MITJA GLOBAL: 5 PITJORS ÍTEMS 3. Resultats per ítems
Anàlisi de preguntes específiques
4. Anàlisi de preguntes específiques Pel GREC és especialment important: (s’havien d’escollir dues opcions de les 5 possibles) L’estratègia de l’especialització significa intensificar els negocis editorials actuals, GREC està preparat per fer-los créixer? 4. Anàlisi de preguntes específiques 11
Conclusions i orientacions per l’acció
5. Conclusions i orientacions de millora La comunicació interna es un àrea susceptible de millora i que cal desenvolupar de manera urgent. Cal treballat en els fronts següents: 1.- Fomentar el treball per projectes de caràcter interdepartamental 2.- Fomentar eines de gestió de recursos humans que facilitin sistemes de lideratge que afavoreixin la comunicació i estimulin el desenvolupament professional de tots els empleats. 3- Claredat de rols d’altres departaments. Conèixer millor que fan les altres àrees de l'empresa Els valors d’empresa son reconeguts, però caldria difondre més la cultura corporativa. 5. Conclusions i orientacions de millora
Puntuació individual mitja de cada ítem Annex: Ítems Puntuació individual mitja de cada ítem
Ítems de d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat: 6. Annex: Ítems
6. Annex: Ítems
6. Annex: Ítems
6. Annex: Ítems