Benvinguts a tercer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

REUNIÓ DE FAMÍLIES CICLE SUPERIOR CURS 2016/2017
Escola Montserrat Sant Just Desvern
BENVINGUTS 6é de Primària
Toca fusta FENT DECORATS
BENVINGUTS I BENVIGUDES
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
BENVINGUTS I BENVINGUDES
Reunió famílies Curs 2016/2017 ESCOLA SANT ÀNGEL.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
Reunió famílies Curs 2015/2016 ESCOLA SANT ÀNGEL.
PETITS REPORTERS Títol.
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
REUNIÓ D’INICI DE CURS ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Experimentam amb la ciència
Benvinguts al nou curs escolar
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
REUNIÓ PARES/MARES CEIP “ESCOLA MODERNA”
S.xx Els trotatemps CURS
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
CIÈNCIES NATURALS CURS
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
La consciència fonològica a P-4
BIENVINGUTS 5é B de Primària
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
2013.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Curs t.
Ignasi Melé i Farré Curs è.
3r de Primària Escola Pau Casals Sabadell
Cicle Superior, 5è Curs
BENVINGUTS!.
LABANDÀRIA.
CEIP Marià Galí Guix Preinscripció
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
BENVINGUTS A FORMIGUES!
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
2n de primària Curs Escola La Serreta.
ESCOLA ELS QUATRE VENTS Sant Jaume dels Domenys ETAPA: PRIMÀRIA Els nens i nenes de 5è CICLE SUPERIOR.
La consciència fonològica a P-5 i 1er
P-5 Curs
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
REUNIÓ DE PARES I MARES CICLE MITJÀ.
CURS r.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
REUNIÓ PARES I MARES CURS
Transcripción de la presentación:

benvinguts a tercer

MESTRES DE TERCER: ESPECIALISTES: Tutor de tercer A: Antonio Tutora de tercer B: Núria Àrees instrumentals,Medi,Alternatius,Tutoria i Reforç. Entrevistes: dimecres (2/4) i divendres (2/4 quinzenal) de 12:30h a 13:30 hores. ESPECIALISTES: Plàstica: Fèlix Música: Diego Anglès: Núria

Ed. física : Rosa B. Experimentació/Hort:Assumpta Ed. artística:Jose Educació especial: Mon/Eva Psicòloga: Anna TIC: 3r A (Isabel) i 3r B (Rosa B)

DESENVOLUPAMENT DEL NEN/A EN AQUESTA EDAT Els continguts d´aquest curs es van adaptant al ràpid desenvolupament dels nens i nenes en aquestes edats.Són capaços de concentrar-se més temps en la feina, tenen més capacitat per memoritzar i recordar conceptes... Poden comprendre continguts més elaborats ja que tenen més capacitat d´abstracció (abans havien de tenir un referent concret per entendre les coses; ara ja no). S´ha de dir,però,que els períodes evolutius també depenen de cada nen i de la seva maduresa.

CONTINGUTS GENERALS Àrea de llengua catalana i castellana Àrees instrumentals Àrea de llengua catalana i castellana -Lectura fluïda. -Importància de l´expressió oral i escrita. -Comprensió oral i escrita. -Es llegiran dues lectures: Pet de llop i Los zorros del Norte. Farem dos dossiers de treball. -Ús del diccionari. Ortografia catalana Majúscules després de punt, signe d´interrogació i d´exclamació. Nexe: i Ny Ca,que,qui,co,cu Ga,gue,gui,go,gu Ja,jo,ju,ge,gi Bl/br,r/rr,-ava Ortografia castellana Nexe:y ñ Bl/br,r/rr,-aba

Àrea de Matemàtiques Repàs de les taules i assoliment fins a la del 10. Els quarts en el rellotge. Rectes i angles. Ús de la calculadora. Introducció a les fraccions. Unitats de longitud (km,m,cm i mm) de massa (quilo,gram) i capacitat (litre i fracció del litre). Sistema monetari. Repàs d´operacions (sumes i restes) Multiplicacions fins a tres xifres. S´alternarà el llibre amb feines d’ampliació i reforç. S’ha d’acabar dividint per una xifra.

Altres àrees: MEDI ED. FÍSICA ANGLÈS -Continguts del llibre, activitats de reforç i ampliació. -Treball d´experimentació/hort (Assumpta). -Sortides relacionades amb els diferents temes. -Projecte “El nostre poble”. ED. FÍSICA -Habilitats motrius bàsiques,físiques i socials. -El joc tradional i cooperatiu. ANGLÈS -Incidir més en la lectura i en l´escriptura en llengua anglesa. -Es fa la classe en anglès, excepte l´explicació de proves i controls.

PLÀSTICA MÚSICA ARTÍSTICA -Desenvolupament de la sensibilitat artística i creativitat. -Tècniques artístiques i coneixements d´autors i obres. MÚSICA -Treball de la veu i postura corporal, dansa, audició i llenguatge musical. ARTÍSTICA -Reconeixement de l´esquema corporal i possibilitats. -Ritme, respiració-relaxació. -Treball creatiu i activitats cooperatives.

LECTURA -Hora de lectura setmanal. Sis grups al CM segons nivell (ACL i VL). Objectiu: millorar la comprensió lectora i potenciar el gust per a la lectura. TUTORIA ( PAT ) -Treball organitzatiu de l´aula (canvi de càrrecs i valoració,acabament de feines,arxivar,..). -Dinàmica de grups(resolució de conflictes,assemblees i cohesió del grup). TIC -Treball amb la meitat del grup relacionat amb els continguts treballats a l´aula, incidint en les àrees instrumentals.

DESDOBLAMENTS I REFORÇOS: Una sessió de reforç de Català amb el desdoblament d’Anglès (quinzenal). Una sessió de reforç de Matemàtiques amb el desdoblament amb TIC. (setmanal) S.E.P(suport escolar personalitzat) -S´estableix un suport escolar impartit pels mestres. Cinc sessions setmanals al Cicle(tres de 4,30 a 5,15h i dos en horari escolar) Alumnes valorats en les sessions d´avaluació pels mestres del Cicle i amb l´acord de les famílies. Suport de Català(lectura i comprensió i expressió oral). Suport de Matemàtiques(habilitats matemàtiques).

SORTIDES PROGRAMADES CURRICULARS 24 d’ octubre: Museu paperer de Capellades. 2on trimestre: Museu Abelló 3r trimestre: Jardí Botànic de Blanes Riu Tenes (data sense determinar) Itinerari Poble ( projecte, “ “ ) COLÒNIES 4 i 5 d’abril 2013: Casa El Xaloc (Calders) Inclou visita Coves del Toll Preu: 90-100 € CINEMA, TEATRE I MÚSICA ( Lliçà de Vall ) 21 de novembre: obra de titelles Dues obres més per confirmar.

IMPORTANT!! -PORTAR BATA O SAMARRETA PER A PLÀSTICA. -MITJONS I ROBA CÒMODA PER A ARTÍSTICA. -ELS MEDICAMENTS S´ADMINISTRARAN AMB RECEPTA,PRESCRIPCIÓ DEL METGE I AUTORITZACIÓ DEL PARE O MARE(es va repartir el model). -LES FALTES D´ASSISTÈNCIA I ELS RETARDS S´HAN DE JUSTIFICAR. -RECORDEU QUE L´ESMORZAR S´HA DE PORTAR AMB CARMANYOLA MARCADA (procurar que sigui sòlid). -ANIVERSARIS: Es pot portar pastís, pa de pessic,… ( tallat si és possible ). No llaminadures -CIRCULARS -DRAP, MUCADOR, TOVALLOLETA -PUNTUALITAT

Compartir ensenyament i educació (família-escola) ASPECTES IMPORTANTS A TENIR PRESENT Compartir ensenyament i educació (família-escola) www.gencat.cat/ensenyament/familiaiescola. Acompliment de la carta de compromís Potenciar en els fills valors i normes fonamentals: El/la mestre-a com a referent i conductor de l’aula. Valoració positiva recíproca escola-família. Donar a l’escola el valor que realment té, prioritzant les obligacions com a alumne. Valorar i potenciar l’esforç del nen. Ajudar conjuntament a superar les dificultats que es puguin presentar: d’aprenentatge, de relacions personals o de grup, emocionals,… Recolzar les normes bàsiques de comportament a l’escola.

Carpeta negra: per guardar feines que es van fent. DINÀMICA DE TREBALL Carpeta negra: per guardar feines que es van fent. Carpesà: arxivar el que es va acabant. Deures: Dimecres (Mates): quadernet, llibreta o d’altres. Divendres (Català): quadernet, llibreta o d’altres. Qualsevol dia poden portar feina de reforç o que no han acabat a classe. Tenen carpeta de deures ( carpeta viatgera ) Importància de l’agenda. Importància de l’autonomia i l’esforç davant la feina. Ús de la llibreta en les àrees de Matemàtiques i Català. Castellà: fulls pautats Medi: fulls pautats o petits dossiers. Controls de cada tema (es retornaran signats).

Com ajudar-lo a nivell d’ensenyament: Saber sempre el que estem treballant a classe i acompanyar-lo en aquest procés. Controlar diàriament l’agenda i les carpetes. Proporcionar un espai i unes normes de treball adequats per assolir uns hàbits d’estudi. Ajudar-lo a ser organitzat: Motxilla: portar l’imprescindible. Carpeta negra: ordenar per àrea i data En el temps: prioritzar les feines i obligacions Llegir cada dia de manera obligatòria: textos i/o llibres del gust del nen (reforç guiat si cal). Repassar a casa els continguts que es treballen a classe. Exàmens: resums-guia que l’ajudaran a preparar-se els controls. Llibretes i fulls d’exercicis: hi ha unes pautes de presentació que s’han de respectar. Co-responsabilitat en els deures. Correcció dictats: copiar tres vegades cada paraula. Reforçar el nen positivament. http://blocs.xtec.cat/lesllisses/