TENIU BOMBETES DE BAIX CONSUM?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

L´energia.
BORJA SÁNCHEZ NOGUERO JAUME UREÑA GARCÍA VICENTE FERNÁNDEZ SANZ
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
L’electricitat:l’energia més versatil.
Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Energia solar Núria.J i Alexia.
El pare i la mare estaven mirant la televisió quan la mare va dir: “estic cansada, és tard, me’n vaig al llit”.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
La Càmera C A R L I È.
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
CALES DE L’ESCALA.
Projecte de P-3 4a Part Curs
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SIGUEM SOSTENIBLES.
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
FEM LA BOLA PETITA!.
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
MÀQUINES, FERRAMENTES I OFICIS
Quines condicions són més favorables perquè els fongs facin bolets?
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
DIADA DE La pau i la no violència.
Una història de la tecnologia
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Treballem l’estadística
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
“Les classes més sostenibles”
Classificarem la prova en 3 categories:
L’ENERGIA BLANCA LÓPEZ 2nA.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
DIADA DE LA PAU A SJO.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
TECNOLOGIA.
Una historia a Castelldefels.
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
BIODIVERSITAT A L’HORT
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
6è C Escola Pla de l’Avellà Maig de 2012
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Transcripción de la presentación:

TENIU BOMBETES DE BAIX CONSUM? L’ENERGIA SAPIGUEM QUÈ GASTEM COMPREM AMB SENY I NO OBLIDEM FER-NE EL MANTENIMENT. TENIU BOMBETES DE BAIX CONSUM? CICLE INICIAL CICLE MITJÀ CICLE SUPERIOR ESCOLA JOSEP MARIA XANDRI - SANT PERE DE TORELLÓ

SAPIGUEM QUÈ GASTEM - C.I.

CONCLUSIONS – C.I

Comprar bombetes de baix consum CONCLUSIONS – C. M. Posar-se un jersei Comprar bombetes de baix consum Tancar l’aixeta en ensabonar-se

Apujar la persiana i apagar el llum Obrir la nevera només un cop. Apagar el llum en sortir Anar a peu a l’escola Apujar la persiana i apagar el llum

Rentar-se mans i dents a temperatura ambient. Apagar la televisió directament. Baixar per les escales.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 La despesa energètica a CASA Em dic Paula i vinc en representació del Cicle Superior de l’Escola Josep M. Xandri de Sant Pere de Torelló, ja que sóc la delegada del Medi amb ient. Els alumnes de Cicle Superior hem treballat sobre el consum energètic o sigui les despeses d’energia d’ara i de fa 50 anys Fa 50 anys En l’actualitat

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Vam passar una enquesta per poder saber les despeses energètiques de fa 50 anys i les actuals. La població estudiada va ser les famílies de Sant Pere de Torelló. La mostra va ser les famílies de Cicle superior de l’Escola Josep M. Xandri. Ens vam donar una enquesta sobre els aparells elèctrics que tenim a casa i que tenien els nostres avis. En aquesta enquesta ens demanaven si teníem uns aparells, quants en teníem d’aquest tipus i les hores de funcionament cada dia. Vam demanar quantes hores funcionaven els aparells en un dia. Vam buscar la potència dels aparells en Kw/h.

Estudi energètic Cicle Superior

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Vam calcular la mitjana de la utilització dels aparells d’una família en un dia. Amb aquest càlcul i amb la potència vam obtenir la despesa energètica d’una família en un dia. Hores de funcionament de l’aparell en un dia x potència = Kw gastats en un dia Un cop tots vam tenir l’enquesta contestada vam realitzar el buidatge i ens van sortir les hores d’utilització dels aparells i quants en tenia cada família. Vam buscar la mitja de les hores de funcionament dels aparells en un dia. Ens havien donat la potència de cada aparell en Kw /h. Vam podere saber el consum energètic de cada família en un dia.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys Consum total fa 50 anys 6,99 Kw/h

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 En l’actualitat Consum actual 38,792 Kw/h.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Bombeta incandescent Bombeta incandescent Fluorescent Fluorescent Ara explicaré el que vam fer amb el resultat de cada parell. El consum de les bombetes incandescents era més elevat abans que ara, en canvi els fluolrescents és al revés perquè n´hi ha més.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Bombeta de baix consum Bombeta de baix consum Calefacció Calefacció Ens ha sortit una nova bombeta la de baix consum, que abans no existia i per això tenim que gastem menys en bombetes incandescents, no és per estalviar energia. La calefacció l’hem entès només les bombes de circular l’aigua. Perquè tenim una calefacció centralitzada per tot el poble.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Televisor Televisor Frigorífic Frigorífic En l’apartat de TV ha augmentat molt perquè a les cases hi ha més aparells i funcionen més hores i a més a més hi ha més canals que abans. Com a frigorífic veiem que els consum és gairebé igual.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Congelador Congelador Cuina Cuina Abans no hi havia congeladors. Ara a totes les cases, hem agafat el combi com a congelador. La cuina abans no n’hi havia elèctriques i ara veiem que és una despesa energàtica molt gran a les cases.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Forn Forn Microones Microones Tant el forn com el microones no hiu havia despesa energètica perquè a les cases no n’hi havia. Ara es una despesa important, sobretot el forn.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Rentadora Rentadora Assecadora Assecadora Abans hi havia poques cases que tenien rentadora, ara és un electrodomèstic imprescindible. Per calcular les hores de fucionament hem fet una rentadora cada dia a cada casa amb el funcionament d’una hora. Igualment hem fet amb l’assecadora. Com que no a totes les cases hi ha assecadora veiem que té menys despesa energètica.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Extractor Extractor Aspiradora Aspiradora Tant l’extractor com l’aspiradora són dos aparells que abans no hi eren.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Calefactors Calefactors Planxa Planxa Els calefactors abans tampoc existien, el que hi havia eren els brasers elèctrics i les estufes amb resistències. A les cases utilitzaven molt la planxa de ferro, ja que la tenien al costat de la cuina econòmica i estava sempre calenta. Ara no tant sols tenim planxa, sinó centre de planxat. El càlcul també l’hem fet per una hora diària.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Rentavaixella Rentavaixella Aire condicionat Aire condicionat Tant el rentavaixelles com l’aire acondicionat són dues despeses enegètiques que no n’hi havia i encara ara no són a totes les cases.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat Petits electrodomèstics Petits electrodomèstics Entenem com a petits electrodomèstics: la picadora, la trituradora, l’obrellaunes, l’exprimidora, els carregadors elèctrics, els ordinadors, el secador i la planxa de cabell, cassetes, ràdio, les cònsoles de joc,... Abans a les cases només hi havia la picadora d’aliments i la ràdio. Veiem que el consum no ha augmentat molt degut a que aquests aparells funcionen molt poca estona.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Fa 50 anys En l’actualitat La despesa energètica diària a cada família ha augmentat 6 vegades.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 ORIGEN DE L’ELECTRICITAT EN EL SISTEMA ELÈCTRIC ESPANYOL 2009 En el sistema elèctric espanyol observem que les energies renovables són el 30%, per tant el 70% de l’energia que consumim té l’origen en fonts que s’esgotaran i que a més a més contaminen molt.

Estudi energètic de la llar Cicle Superior Curs: 2010:2011 Conclusió: Observem que de l’energia que consumim a les cases només el 30% és renovable, per tant tenim un alt consum d’energies que contaminen i que s’esgotaran. La despesa energètica per família ha augmentat molt. En seixanta anys l’augment ha estat del 555 %.

EL JOC DE LA BOMBETA CICLE INICIAL CICLE MITJÀ CICLE SUPERIOR

EL JOC DE LA BOMBETA

TENIU BOMBETES DE BAIX CONSUM A CASA ? FEM ESTADÍSTICA!

FEM LA GRÀFICA TOTAL D’ALUMNES 112 12 29 57 4 10 58 56 54 52 50 48 46 44 42 40 38 36 34 32 30 28 26 24 22 20 18 16 14 12 10 8 6 4 2 TINC TOTES LES BOMBETES DE BAIX CONSUM TINC MÉS BOMBETES DE BAIX CONSUM QUE DE LES ALTRES TINC MENYS BOMBETES DE BAIX CONSUM QUE DE LES ALTRES TINC IGUAL DE BOMBETES DE BAIX CONSUM QUE DE LES ALTRES NO TINC BOMBETES DE BAIX CONSUM TOTAL D’ALUMNES 112 TINC TOTES LES BOMBETES DE BAIX CONSUM 12 TINC MÉS BOMBETES DE BAIX CONSUM QUE DE LES ALTRES 29 TINC MENYS BOMBETES DE BAIX CONSUM QUE DE LES ALTRES 57 TINC IGUAL DE BOMBETES DE BAIX CONSUM QUE DE LES ALTRES 4 NO TINC BOMBETES DE BAIX CONSUM 10