Presentació projecte d'actuació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Programa de Transició Escola Treball
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
Presentació projecte d'actuació
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Resultats pla de formació Ajuntament de Vilassar de Mar
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Noves metodologies formatives
Els plans locals d’inclusió social, estat de la qüestió
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
T'acompanyam perquè treballis en IGUALTAT.
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La gestió per processos
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Serveis de Formació.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Global Cook Service.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Projecte d’Itineraris Formatius
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Pla de Formació de Centre
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Presentació de resultats
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Presentació projecte d'actuació Elaboració del pla de formació de l’ Ajuntament de Vilassar de Mar Presentació projecte d'actuació Vilassar de Mar, 18 de gener de 2017

Contextualització del projecte Objectius del projecte Model tècnic de la DSF: eines i enfocament metodològic Definició del pla de formació i fases del projecte Pla de treball Cronograma

Contextualització del projecte El projecte d’actuació per a l’elaboració del Pla de formació de l’Ajuntament de Vilassar de Mar: Dona resposta a la sol·licitud del recurs tècnic realitzada per l’ajuntament a través del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona, de l’actuació: “Consultoria en el desenvolupament de projectes formatius” consistent en l’elaboració d’un Pla de formació. IMPULSADA PER RRHH: XAVIER SANTOS SOL·LICITADA MITJANÇANT ALCALDIA

Objectiu del projecte Elaborar un Pla de formació plurianual que parteixi de les necessitats detectades d’acord amb el perfil i els requeriments del lloc de treball. Conjunt ordenat d’accions formatives planificades en el temps, derivat d’una anàlisi sistematitzada de necessitats, que respon a l’objectiu de desenvolupar les competències professionals de les persones amb una visió de millora de l’organització. Destinat a la totalitat de la plantilla de l’Ajuntament de Vilassar de Mar Orientació estratègica del pla de formació Ha de servir per a l’enfortiment de les organitzacions mitjançant la capacitació de les persones de forma que assoleixin el nivell d’exigència en cadascuna de les competències professionals que requereix el lloc de treball que ocupen. PLURIANUAL: 2016-2019 COINCIDENT AMB LA TEMPORALITZACIÓ DEL PAM I PARTINT DE LES SIS LÍNIES ESTRATÈGIQUES QUE ES DEFINEIXEN. (DERECHOS SOCIALES, ACTIVACIÓN ECONÓMICA, PARTICIPACIÓN Y TRANSPARENCIA, URBANISMO SOCIAL, FOMENTO DE LA CULTURA, PROCESO CATALAN Y DERECHO A DECIDIR) - ENTENENT EL CONCEPTE DE FORMACIÓ COM A FORMACIÓ NECESSÀRIA PER AL CORRECTE DESENVOLUPAMENT DINTRE DEL LLOC DE TREBALL. TOTALITAT DE LA PLANTILLA: 279 EMPLEATS/ADES

Model tècnic de la DSF: Eines i enfocament metodològic

Eines i enfocament metodològic MATRIU DOBLE ENTRADA: FILERES: COL.LECTIUS PROF. (AGRUPACIONS LLOCS DE W.) COLUMNES: ÀMBITS FUNCIONALS O UNITATS ORGANITZATIVES. FRUIT DEL CONEIXEMENT ASSIMILAT AL LLARG DELS ANYS CONJ. AMB ELS ENS LOCALS (SERV. SUPORT INTERN, DESENV.TERRITORIAL, PROMOC.ECON., ACCIÓ CIUTADANA, BENESTRAR SOC. I SEGURETAT CIUTADANA).

Eines i enfocament metodològic Fitxes d’itineraris formatius presenten els següents camps descriptius: Identificació: Codi lloc Àmbit funcional Col·lectiu professional Contingut funcional: Missió Funcions generals Perfil formatiu: Relació classificada de competències formatives necessàries per al desenvolupament del lloc de treball Itinerari formatiu: Relació d'accions formatives contingudes en l'oferta formativa de la Diputació de Barcelona, estructurada per competències corresponents del perfil formatiu. LINK ITINERARI SECRETARI

Eines i enfocament metodològic LINK 3 GRANS GRUPS DE COMPETÈNCIES: 1.- ESTRATÈGIQUES: ES DESPRENEN DE LA FUNC. PÚBLICA I AFECTEN A TOTA LA PLANTILLA. EX. OR.SERV. 2.- QUALITATIVES: HABILITATS SOBRE COM S’HAN DE FER LES COSES, COM HEM D’ACTUAR. DIRECTIVES I TRANSVERSALS. 3.- TÈCNIQUES: CONTINGUTS I DESENV. DE LA PRÒPIA PROFESSIÓ TEC. TRANSV. (GRAN VARIETAT D’ÀMBITS FUNC.) I TEC. ESPECÍFIQUES (D’UN DETERMINAT COL. O ÀMBIT). LAS IDENTIFIQUEN LES UNITATS PROMOTORES DE FORM. EN COL.LABORACIÓ DSF.

Eines i enfocament metodològic Del lloc de treball REAL Al lloc de treball TIPUS Del perfil competencial formatiu TIPUS ADAPTACIÓ AL PERFIL DE L’AJUNTAMENT DE VILASSAR DE MAR

Fases del projecte d’elaboració del pla de formació Pla de treball Fases del projecte d’elaboració del pla de formació Anàlisi d’informació corporativa Detecció de necessitats Formatives i Elaboració del pla de formació Comunicació del projecte QUÈ ES UN PLA DE FORMACIÓ: ACCIONS FORMATIVES: NO NOMES CURSOS, SINO SOLUCIONS FORMATIVES, TALLERS, ESPAIS D’INTERCANVI... AMB UNA TEMPORALITZACIÓ CONCRETA I ORDENADA ESTUDI SISTEMÀTIC DE NECESSITATS; FINS ARA FORMACIÓ PER RESOLDRE DÈFICITS PUNTUALS I PROCURAR QUE TOTHOM TINGUÉS UNA MÍNIMA FORMACIÓ. L’AJUNTAMENT FA UN PAS MES I ENS SOL·LICITA AQUEST ESTUDI SISTEMÀTIC. OBJECTIU: INCREMENT DE COMPETÈNCIES (AGRUPACIÓ DE CONEIXEMENTS, HABILITATS I ACTITUDS RELACIONATS AMB CADA COL·LECTIU PROF.) + INCREMENT ORGANITZACIÓ. ANIREM DE LO MACRO A LO MICRO PER AIXÒ PARTIREM DE L’ANÀLISI DE LES LÍNIES ESTRATÈGIQUES_6 LÍNIES PAM TRES GRANS FASES EN QUE PIVOTARÀ EL PLA

Pla de treball Anàlisi d’informació corporativa Objectiu: Recollir i analitzar informació corporativa clau per a contextualitzar la situació de partida del projecte i disposar de dades sobre la població destinatària del projecte. Accions: Fase prèvia: Recopilació i estudi de fonts documentals com ara organigrama, documents corporatius d’interès (línies estratègiques, estructura directiva, adaptació al mapa de llocs...), etc. Sessió de treball amb els caps d´àrea per identificar projectes estratègics claus de l’ajuntament i per definir les dues competències corporatives de l’ajuntament i les necessitats formatives associades. FASE 1: DOBLE OBJECTIU: 1.- RECOPILACIÓ D’INFORMACIÓ CORPORATIVA 2.- PROFUNDIR A QUI ENS DIRIGIM COM HO FEM: 1.- FASE PRÈVIA: DES DE L’ÚLTIM TRIMESTRE ANY PASSAT: RECOPILACIÓ PLANTILLA, RLT, ORGANIGRAMA, PAM, ADAPTACIÓ MAPA LLOCS. 2.- PRIMERA DINÀMICA DE GRUP AMB ELS CAPS D’ÀREA.

Analitzar i prioritzar les necessitats formatives detectades. Accions: Pla de treball Detecció de necessitats formatives Objectius: Identificar les competències i les necessitats formatives partint de les eines metodològiques que disposa la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona. Analitzar i prioritzar les necessitats formatives detectades. Accions: Sessió de treball directius. Sessió de treball comandaments. Sessió de treball personal administratiu. Sessió de treball personal tècnic. Sessió de treball personal d’oficis i subaltern. Sessió de treball personal de policia. Qüestionari de detecció de necessitats formatives. 2 MODELS DE DETECCIÓ DE NEEDS: PRESCRIPTIU_LA ORGANITZACIÓ ÉS LA ÚNICA QUE DEFINEIX LES NEEDS I MODEL COLABORATIU_ADEMES DE L’ORG., SÓN ELS PROPIS DESTINATARIS DE LA FORMACIÓ ELS QUE PARTICIPEN EN EL PROCÉS. IDENTIFICACIÓ DE COMPETÈNCIES I NECESSITATS SESSIONS DE TREBALL I QÜESTIONARIS TOT EL PERSONAL

Elaborar l’informe final o document de pla de formació. Accions: Pla de treball Elaboració del pla de formació Objectius: Vincular les necessitats formatives prioritzades amb els continguts i itineraris formatius corresponents. Elaborar l’informe final o document de pla de formació. Accions: Vinculació de les necessitats formatives amb continguts i itineraris corresponents. Concreció de les orientacions per a la gestió i avaluació del pla. Redacció de l’informe final. Sessions de presentació de resultats. TREBALL DE BACK OFFICE 1.- VINCULEM LES NEEDS FORM. AMB CONTINGUTS E ITINERARIS 2.- ELABOREM INFORME 3.- DOS PRESENTACIONS DE RESULTATS: DIRECT I COMITÉ.

Pla de treball EN DEFINITIVA AQUEST ÉS LA TOTALITAT DEL PROJECTE PEL TREBALL DE CAMP COL.LABORA AMB NOSALTRES UNA CONSULTORA QUE SERÁ L’ÀNGELS VERDÚ QUE DINAMITZARÀ LES SESSIONS DE TREBALL. DATA ACCIÓ 3: 23 DE FEBRER. FARA FALTA UN EXERCICI PREVI QUE RRHH ELS FACILITARÀ PERQUE EL PORTIN TREBALLAT A LA SESSIÓ.

Cronograma INICIEM AVUI I PREVEIEM FINALITZAR A FINALS DE MAIG.

Moltes gràcies per la vostra atenció