ASPECTE GENERAL, CONSTANTS I MUCOSES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Dispositius d’emmagatzematge
Advertisements

d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
BAUHAUS, una escola d’art
L’Univers Com es defineix l’Univers?
EXPLORACIÓ DE L’ABDOMEN I GENITALS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
La Terra.
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
El Planeta Terra.
ESecretaria CB Montpedrós
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Writer 4... mira’t bé la pàgina
LA MENTIDA DESCOBERTA.
Tot el que ens envolta és matèria, però...
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
La funció de relació en els vegetals
ELS NOMBRES ENTERS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
EXPLORACIÓ RESPIRATÒRIA I DEL TÒRAX
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
EXPLORACIÓ CARDIOVASCULAR
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
EXPLORACIÓ NEUROLÒGICA
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
Curs de Suport Vital Bàsic & Desfibril·lador Extern Automàtic
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Termes i expressions algebraiques
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Grau
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
“Les classes més sostenibles”
AMOR.
EL TEMPS.
Ruben Balada Tripiana Informática
Objectiu Educatiu Trienni
CONCURS.
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
Tema 5: Nombres naturals i enters
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
(posició d’equilibri)
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
Introducció Al posicionament Web.
EXPLORACIÓ DE CAP I COLL
L’HANBOL.
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
El model SA-DA El model d’oferta agregada (aggregate suppy) i de demanda agregada (aggregate demand) és un model adreçat a explicar les fluctuacions del.
LA GESTIÓ AMBIENTAL Maria Mañanet i Enric Espinosa
Què fas a la universitat?
LA TERRA.
Què fas a la universitat?
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
Amb so ¯.
(del conte Momo, Michael Ende, 1973)
Transcripción de la presentación:

ASPECTE GENERAL, CONSTANTS I MUCOSES Iniciar la presentació

L’avaluació de l’estat general és una de les primeres valoracions que fem al veure un pacient per primer cop tant sigui a la consulta ambulatòria o a l’hospital. Aquesta avaluació que, a mida que creix la nostra experiència, la fem gairebé de forma inconscient, té uns focus d’atenció que detallem a la presentació. Generalment, a la història clínica, l’estat general és descrit segons els següents ítems: bon estat general, estat general acceptable, deteriorament de l’estat general o mal estat general. Dins de la valoració de l’estat general s’hi inclouen la valoració de la consciència, l’orientació, la hidratació i la coloració de la pell i fàneres, la presència d’edema i la mesura de les constants (temperatura, pols, freqüència cardíaca, freqüència respiratòria i pressió arterial)

Cliqueu sobre la foto per visualitzar explicació Següent diapositiva L’alumne ha de ser capaç d’inspeccionar la pell del pacient i les seves fàneres Exploració de pacients reals al CAP Valoració de pell i fàneres L’alumne ha de ser capaç de valorar els canvis de coloració més importants Valoració de la coloració L’alumne ha de ser capaç de mesurar la temperatura corporal amb un termòmetre Exploració de pacient simulat (altres alumnes) al laboratori d’habilitats Mesurament de la temperatura corporal L’alumne ha de ser capaç de valorar la hidratació mitjançant el signe del plec Valoració de la hidratació L’alumne ha de ser capaç de valorar l’orientació Valoració de l’orientació L’alumne ha de ser capaç de valorar la consciència del pacient a qui ha d’explorar Valoració de la consciència El professor el considera assolit L’alumne considera que l’ha assolit Imatge Avaluació Metodologia Objectiu

Cliqueu sobre la foto per visualitzar explicació Diapositiva anterior Tornar a Inici L’alumne ha de ser capaç de mesurar la pressió arterial de manera correcta Exploració de pacient simulat (altres alumnes) al laboratori d’habilitats Exploració de pacients reals al CAP Mesurament de la pressió arterial L’alumne ha de ser capaç de valorar la presentació d’edema i el signe de la fòvea Valoració de l’edema. Signe de la fòvea Reconeixement de l’origen vascular de les taques cutànies Signe de la vitropressió L’alumne ha de ser capaç de mesurar per inspecció la freqüència respiratòria Mesurament de la freqüència respiratòria L’alumne ha de ser capaç de mesurar la freqüència cardíaca prenent el pols radial Mesurament de la freqüència cardíaca El professor el considera assolit L’alumne considera que l’ha assolit Imatge Avaluació Metodologia Objectiu

Escala de Glasglow: addició de les 3 subescales. Va de 3 a 15 Consciència MILLOR RESPOSTA VERBAL Orientada 5 Confusa 4 Mots inapropiats 3 Sons incomprensibles 2 Cap 1 OBERTURA OCULAR Espontània 4 En resposta a la veu 3 En resposta al dolor 2 Cap 1 Escala de Glasglow: addició de les 3 subescales. Va de 3 a 15 MILLOR RESPOSTA MOTORA Obeeix a ordres 6 Localitza el dolor 5 Retirada (dolor) 4 Flexió (dolor) 3 Extensió (dolor) 2 Cap 1 Tornar

Orientació Preguntes generals Ex. Com es diu? Ex. Quina edat té? Preguntes relacionades amb l’espai Ex. On es troba ara? Ex. En quina ciutat està? Preguntes relatives amb el temps Ex. En quina estació de l’any estem? Ex. En quin dia estem? Tornar

Hidratació: Signe del plec   L’examinador fa un pessic a la pell del pacient amb els seus dits índex i polze. En condicions normals, el plec s’esborra immediatament després de deixar anar la pell. Si es manté és perquè hi ha deshidratació. Tornar

Coloració   Cal observar la coloració del pacient i observar si hi ha pal·lidesa muco-cutània, icterícia o cianosi. Tornar

Observació de pell i fàneres   Cal observar tota la superfície corporal del pacient, incloent ungles i cuir pilós i observar si hi ha lesions dèrmiques. Tornar

Mesurament de la temperatura Col·locar el termòmetre en l’aixella del pacient durant quatre minuts. Assegurar-se’n que el termòmetre marca una temperatura baixa abans de posar-lo. Altres llocs comuns on es mesura la temperatura: recte, boca. Tornar

Mesurament de la freqüència cardíaca Habitualment es palpa el pols radial amb els dits índex i mig col·locats en una mateixa línia en sentit transversal al trajecte de l’artèria, que passa per la corredera radial. En cas de pols rítmic es compta el pols durant 15 segons i es multiplica per 4. En cas d’arítmia cal comptar durant un minut. És normal la freqüència cardíaca entre 60 i 100 batecs per minut. Tornar

Mesurament de la freqüència respiratòria Es compten els cicles complets d’inspiració i espiració durant 30 segons i es multiplica per 2, en cas que no hagin alteracions en el patró respiratori. És normal una freqüència entre 12 i 20 respiracions per minut. Tornar

Mesurament de la pressió arterial RECORDAR Que el manòmetre estigui ben calibrat, estigui dret i ben recolzat. Que no hagi sorolls ambientals i la temperatura sigui l’adient. Per part de l’examinador, que no hi hagi pressa, cal palpar l’artèria braquial, cercar la pressió sistòlica per palpació i evitar la preferència digital a l’hora de donar el mesurament. Cal que el pacient estigui assegut o estirat 5 minuts com a mínim. Cal que estigui tranquil, que no hagi menjat ni begut ni fumat en la darrera mitja hora i es prefereix que hagi orinat. Que recolzi el braç a l’alçada del cor. Amb el braç nu o sense roba que premi. Que el manegot estigui ben adaptat (començar a enrollar en la part on hi ha la bossa i que els tubs surtin per dalt), que tingui la grandària adequada i comprovar que no hagin fuites. Cal situar el marge inferior del manegot 1,5 cm per sobre de la flexura del colze per permetre posar el fonendoscopi lliurement i no a sota del manegot. Segueix

Mesurament de la pressió arterial Inflar ràpidament el manegot fins que el pols es faci inpalpable. Desinflar lentament el manegot fins a què es comencin a sentir els sorolls de Korotkoff (pressió sistòlica). Anar desinflant a poc a poc el manegot fins que els sorolls desapareguin (pressió diastòlica). Tornar

Signe de la fòvea L’examinador ha de pressionar amb el seu dit índex la pell que està sobre un pla ossi durant 10 segons. Es parla de signe de la fòvea quan la depressió triga més de 30 segons en anar-se’n quan es deixa de pressionar la pell. En la foto adjuntada el signe és negatiu. Quan aquest signe és positiu es confirma l’existència d’edema. Tornar

Prova de la vitropressió L’examinador comprimeix la pell que presenta taques cutànies amb un cristall de rellotge per la seva part convexa i observa si desapareix o no. Aquesta prova es pot fer també tot estirant la pell amb ambdós dits índexs (foto). En cas de dilatació vascular, la taca desapareix. Tornar