OBRIM PORTES CEIP MARIAN AGUILÓ 3r CICLE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Matemàtiques Geometria.
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
EL TREBALL DE CATALÀ.
Triangles semblants.
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
Els instruments musicals
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Tema 6: L’ENERGIA.
Equacions amb dues incògnites.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
MÚLTIPLES I DIVISORS.
EL LLENGUATGE MUSICAL.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
LA TARDOR Cicle Inicial.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
Les fraccions Sisè B curs
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
SIGUEM SOSTENIBLES.
Resolució de problemes algebraics
Problemes prova individual
Potències de nombres racionals
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
TRIGONOMETRIA Conceptes bàsics: Triangle (tres costats i tres angles)
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Projecte interdisciplinari:
Un test per pensar... Materials de
Matemàtiques 3er E.S.O..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Carta d’un infant als seus pares.
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Els Políedres.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Tema 5: Nombres naturals i enters
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
BIODIVERSITAT A L’HORT
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Les taules de multiplicar
Les fraccions Sisè B curs
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
L’HANBOL.
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
EL QUADRAT LES MARIETES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

OBRIM PORTES CEIP MARIAN AGUILÓ 3r CICLE REALITZAT PER: Aina Mª González Juan Catalina Llobera Balle Mª Magdalena Martí Pons

QUINA ÉS L’OBERTURA QUE PUC FER AMB LA PORTA DE LA CLASSE? TOTS: 90 -Què vol dir això? (m’ho indiquen en les mans)‏ Gema: és un angle recte. Veniu i col·locau la porta (no tenen cap problema en col·locar-la)‏ Com ho mesuram? UN PARELL DE NINS: amb un transportador Això és amb què, però jo deman com? GEMA: posant els punt del transportador damunt el vèrtex Per què aquest punt, i no un altre? GEMA: Perquè això és com un semicercle i si fos tot seria un cercle i això seria a on hi va la punta de l’agulla del compàs. Com és diu o què és? (després de deliberar tota la classe un nin diu que és on hi ha el zero)‏ Què mesuren els angles? TOTS: graus i s’escriu amb º

QUINA ÉS L’OBERTURA MÍNIMA PER PASSAR UNA PERSONA? Els infants proven distintes obertures i diuen que depen de la persona -Per què? Perquè no tots tenim la mateixa amplada. -D’acord, digau-me quina seria l’obertura mínima per una persona de la classe. Trien el nin més prim de la classe i mentre ell passa van tancant la porta i ho comproven un parell de vegades, ja que la porta s’obria quan ell passava. Per tant un parell aguanten la porta mentre ell passa i després marquen l’angle i el mesuren. Fa 17º Quin tipus d’angle és? agut

QUINA ÉS L’OBERTURA MÀXIMA DE LA NOSTRA PORTA? Ara tenen menys problemes que abans i m’indiquen que han de retirar totes les coses de darrera la porta per poder obrir tota la porta. M’expliquen, sense demanar-ho, que no poden obrir fins a 180º ja que el marc de la porta no ho deixa fer. Marquen l’angle i el mesuren Fa 170º Gema: és un angle obtús.

TOTES LES PORTES S’OBREN IGUAL? TOTS: no. QUIN TIPUS DE PORTES CONEIXEU? JUAN: Les portes giratòries d’una oficina. UMI: d’un hotel. MARI: d’un hospital. Què mesura tota una volta amb la porta? UN PARELL: 360º RUBÉN: Però la porta està dividida en quarts Què vols dir amb això? RUBÉN: que cada part fa 90º GEMA: idò, 90, 90 ,90 i 90 són 360º I si feim dues voltes? 720º I una i mitja? 540º

Quines altres portes coneixeu? Juan: les portes del supermercat automàtiques que s’amaguen quan entres. Kevin: igual que les nostres finestres, però sense ser automàtiques. Al mateix temps sorgeixen dues postures uns diuen que fan 180º (la gran majoria) i els altres que diuen que fan 0º. Bé idò ara cada grup haurà de raonar per què defensa la seva postura intentant convencer a l’altre grup. Després de raonar les dues postures han arribat a concloure que són de 0º ja que les portes s’obren dins la mateixa línia i no fan cap angle.

A LA CLASSE DE CINQUÈ A: La primera activitat que hem fet per introduir el concepte d'angle també ha partit de l'anàlisi de l'obertura de la porta de la classe. Amb aquesta activitat hem arribat a les següents conclusions: - Un angle és forma quan fem girar un segment que està unit a un altre per un punt al que denominem origen. - Hi ha angles aguts, rectes, obtusos i plans. - Els angles es mesuren en graus. - Per traçar angles utilitzem el compàs i per mesurar-los utilitzem el transportador. - Podem fer girs i anar anotant els graus que fem.

Seguidament han après a traçar angles Seguidament han après a traçar angles. Els alumnes han format dos grups i cada un ha fet feina en una pissarra.

Fase de treball individual Finalment han aplicat tot el que havien après fent activitats individuals de construcció, mesura i resolució de problemes interioritzant així els conceptes nous.

Interrelació d'àrees Ja hem fet referència al fet d'interrelacionar continguts en diferents àrees, d'aquesta manera durant la classe de plàstica construiren un mesurador d'angles amb unes cartolines que desprès utilitzaren a classe de matemàtiques. Per una altra part també han treballat amb pintures de Klee, Kandinsky, Mondrian, Bolotowsky, Lissitsky i amb publicitat i logotips describint-los des d'un punt de vista geomètric.

A 5èB també hem mesurat l'obertura de la porta. Després hem fet les medicions a la pissarra.

Hem vist els diferents tipus d'angles, els hem dibuixat i els hem fet amb el geoplà.

He duit a la classe un plàstic de telepizza amb forma de taula rodona amb 3 cames. Perquè té 3 cames? He demanat quin és el número mínim de cames que necessita una taula per no caure. Després de parlar-ne entre tots arribam a la conclusió de que són tres i que els de l'empresa de pizzes en posen 3 perque són les mínimes i necessàries per a tenir estabilitat, no cal posar 4 perquè és més car.

Pensam com posaríem les potes perquè estiguessin totes a la mateixa distància. Entre tots arribam a la conclusió de que hem de dividir 360 entre 3. Ho comprovam amb el geoplà.

Hem treballat amb diferentes tipus de triangles segons els costats i els angles

Hem mesurat els tres angles d'un triangle i hem comprovat de forma numèrica i gràfica que els seus angles sempre sumen 180

21