Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
Advertisements

La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Competències ètiques en la formación universitària
I JORNADA DE TREBALL SOCIAL Treball social i salut: dilemes ètics
La qualitat, garantia de millora.
Alexandre López-Borrull Estudis Ciències Informació I la Comunicació
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
POLIMÈDIA I ALTRES RECURSOS PER A L’ELABORACIÓ DE MATERIALS EN LÍNIA
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Recursos Informàtics en Història
Benvinguts i benvingudes al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
V Dia d’ATENEA 18 de Juny de 2013.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
TFC - Antoni Romanos Arasa
Eduard Aibar Estudis d’Arts i Humanitats
Arnau Gifreu Castells / 2011
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Programa BIBE: perspectives de futur
Aplicacions web per treball col·laboratiu
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Alexandre López-Borrull
Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Juliol 2011
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Experiència amb el Google Sites
Arnau Gifreu Castells / 2011
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Tesis Doctorals en Xarxa
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Tendencias en revistas de CyT de interés para las de CS
Treball i aprenentatge en xarxa
Per què les aliançes estratègiques entre institucions sanitàries
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
IV JORNADES DOCTORIALS
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
Gestió participativa dels projectes de centre
Xavi Fabregat 4tA Karim Atsailali 4tA
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
CRAI: Unitat de Recerca
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Accés als recursos informàtics
Transcripción de la presentación:

Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran Ferrer, professora dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). nferranf@uoc.edu Alexandre López Borrull, professor dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). alopezbo@uoc.edu Presentem una eina virtual de comunicació corporativa del Programa de Documentació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). És el primer blog de la titulació de Documentació a Catalunya La missió del blog és informar de les activitats i novetats relacionades amb el programa i amb la temàtica de la documentació. En concret, els seus objectius són: Promocionar la Docència i la Recerca a nivell de la UOC i externament. Esdevenir un referent visible a la xarxa. Mostrar una eina moderna, amable, innovadora, que sigui un exemple de bones pràctiques a nivell de continguts oberts, codi obert i d’ús de programari d’interacció social. Figura 1. Pàgina principal del blog Figura 2. Eines de Docublog Utilització d’eines de programari d’interacció social i/o aplicacions de codi obert WordPress: per a la creació del blog, en un sistema no propietari. Del.icio.us: per a la compartició d’enllaços interessants, a mode de generació col·laboratiu de directoris compartits. Youtube: per a l’accés a vídeos i selecció d’enregistraments existents al repositori, tot emprant i promovent l’ús d’aquestes noves eines emprades i consultades entre els professionals del nostre àmbit. Flickr: per a l’accés i gestió de les fotografies. Feedburner: per a la subscripció a les notícies per correu electrònic i per a la sindicació per RSS. Translendium: per a la traducció simultània al castellà, anglès i francès. Figura 3. Tots els continguts del blog estan llicenciats en la llicència de Creative Commons “Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya” En un futur, aquesta mateixa eina és la que ens ha de permetre treballar en una visió més ambiciosa, com seria la d’ajudar a crear i consolidar una autèntica xarxa social de lligam entre professors, consultors i estudiants. permetre un encaix de connexió amb la resta de professionals de la informació. A la vegada, tenir una plataforma més global a nivell de la Llicenciatura de Documentació pot permetre engegar dinàmiques de treball més transversals, tot avançant cap a materials en obert, i creades en eines d’aprenentatge col·laboratiu.