Francesc J. Sànchez, Josep Jordana

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L’experiència d’ús del dossier aprenentatge a l’assignatura CSD de la EETAC - UPC Barcelona 10 i 11 de novembre de 2011.
Advertisements

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE CHIRIQUÍ ENGLISH DEPARTMENT He projects everything that occurred in the semester PROPONENT: GROUP # Santa Montero Génesis.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
Jornades del DEE sobre l'EEES
Presentació de projecte: L’ús d’audioconferències virtuals per treballar les competències comunicatives orals en les assignatures de llengües estrangeres.
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
Secció Campus Castelldefels - EEL
Velles assignatures d’E.T. de telecomunicacions:
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Què hem estat fent aquests anys?
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
APRENENTATGE MULTINIVELL
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Jornades de Docència Alguns aspectes de l’adaptació a l’EEES: Tutories, planificació d’activitats fora de l’aula i avaluació. 16 de juny de 2008 Jordi.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
CONVERSA EXPLORATÒRIA
El projecte CLINED: context (I)
Les TIC en educació?.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Introducció i objectius
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
EXEMPLES D’ALGUNS MITJANS DIGITALS QUE USEM DIDÀCTICAMENT
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Les competències en els graus d’enginyeria i el portafolis d’aprenentatge (learning portfolio) Exemple d’una experiència en una assignatura del grau de.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
“NO DEIXIS QUE ELS TEUS LLIBRES ES MORIN D’OI”
Un exemple de PBL a l’EETAC
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
“Engineering and society”- Congrés Sostenible de la UPC 1 de 11
Maquetació de continguts
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès
LINGUATECH Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès a l’assignatura circuits i sistemes digitals Francesc J. Robert Josep Jordana,
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
Què passa amb ’examen final?
Autor(s): Francesc J. Sànchez; Josep Jordana
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Maquetació de continguts
Programem les activitats Presentació
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Títol: Git, un sistema de gestió del codi per projectes de software
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
F. Barrio-Parra, M. Izquierdo-Díaz, D. Bolonio, Y. Sánchez-Palencia,
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Resolució de problemes (PBL) en classes basades en l’aprenentatge cooperatiu a l’EETAC - UPC Francesc J. Sànchez, Josep Jordana francesc.josep.sanchez@upc.edu jose.jordana@upc.edu http://digsys.upc.es Castelló de la Plana, 27 de juny de 2011

El mètode d’instrucció sistemàtic a l’assignatura CSD Integració de continguts amb: Anglès tècnic Treball en equip (CL) Aprenentatge basat en problemes (PBL) Aprenentatge autònom Ús d’instruments de laboratori Gestió de projectes Learning objectives and cross-curricular skills Repeated every term After completing the course, students have to be able to … In and out of class timetable, problem-based learning, application project Activities and study time scheduling Course evaluation Coherence and consistency Student questionnaires, and instructors processing Method for solving assignments Cooperative Learning, integrated learning of content and competencies, Learning by doing Continuous formative and summative assessment Active methodologies Individual and group assessing, every work sample counts and can be improved, group e-portfolio No need of traditional exams

Fem visible la matèria (portafoli d’assignatura) http://digsys.upc.es

També la feina dels estudiants ... (portafoli del grup cooperatiu) Cooperar i publicar

PBL  Els exercicis o problemes del curs plan - develop - simulate - implement - test - and communicate PBL  Els exercicis o problemes del curs Aquest és el que es planteja i es resol amb la participació de tots els grups de classe Si tota la classe no fa la seva feina, el problema no es pot resoldre - Procediment únic per resoldre tots els problemes - L’avaluació contínua formativa permet millorar les qualificacions una vegada s’han corregit per part del professor

Exemple: un processador dedicat (multiplicador seqüencial) en un xip Problema obert, amb múltiples solucions

Phases: (1) understanding the problem (2) devising a plan (3) carrying out the plan (4) looking back Repartiment de components entre els grups cooperatius: Components relacionats amb continguts de capítols anteriors per consolidar

Una vegada cada grup té el component assignat, realitza el disseny seguint els mateixos procediments que en exercicis anteriors La solució es penja en els portafolis i queda a l’abast de tota la classe El professor fa la tasca de controlador/enginyer en cap i manté al dia la pàgina web del projecte amb enllaços als components “fabricats”

Algunes enquestes

Algunes enquestes

Per concloure ... Usar PBL i AC permet integrar diverses competències genèriques amb els coneixements específics per aprendre significativament. Treballar amb problemes “reals” complexos permet la col·laboració de tota la classe estructurada en grups cooperatius base. L’ús d’eines de disseny professionals, tot i la complexitat que representa, permet simular un “lloc de treball real” en una empresa del sector. L’experiència és acceptada pels estudiants, tot i que són conscients del volum de feina que representa (però dintre dels ECTS assignats!)