Introducció a les Xarxes Socials

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
TEMA3: Gestió de correu i agenda electrònica
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Eines col·laboratives que conté Google Site
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Xarxa Productes de la terra
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter
Ciències per al món contemporani
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
La tecnologia té edat?.
Generacions de llocs web
Estratègia de Xarxes Socials
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Library and Information Science Abstract
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
La Bíblia, Font de Valors Humans i socials
Guillermo Martí Nomdedeu
Gestió de continguts digitals: una experiència
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
XARXES SOCIALS VIRTUALS
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Perfil dels enquestats
Carta d’un infant als seus pares.
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Has sentit a parlar de la marca personal?
El màrqueting i els seus elements
valors humans i socials
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
Twitter 1.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
APICULTURA.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Introducció Al posicionament Web.
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CRAI: Unitat de Docència
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Propostes de millora en el GIR
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Projecte: Videojocs.cat
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Gestió del coneixement
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Introducció a les Xarxes Socials 01/14/11 Introducció a les Xarxes Socials UD1

Història i evolució d’Internet. Què és la web 2.0? Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius L’empresa i els usuaris 2.0 Xarxes Socials. Ecosistema i utilitat Evolució a web 3.0

Història i evolució d’Internet

Història i evolució d’Internet Com ha evolucionat? Offline Internet 1.0 Internet 2.0 Internet 3.0

Història i evolució d’Internet Offline

Història i evolució d’Internet

Què és la web 2.0 Internet 2.0

Intel·ligència col·lectiva Què és la web 2.0 Internet 2.0 Paraules clau Interactuar Compartir Crear contingut Col·laborar Comentar Jo digital Prosumidors Intel·ligència col·lectiva

Què és la web 2.0 Serveis Blogs Wikis Xarxes Socials Plataformes per compartir recursos Documents Vídeos Imatges Notícies i marcadors Enmagatzematge Presentacions

Què és la web 2.0 Exercici Cercar a Internet i trobar 3 webs de cadascun d’aquest tipus Blogs Wikis Xarxes Socials Plataformes per compartir recursos Documents Vídeos Imatges Notícies i marcadors Enmagatzematge Presentacions

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Tipus de usuaris segons l’ús de les xarxes socials No-shows Newcomers Onlookers Cliquers Mix-n-mingler Spark

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius No-shows Passen desapercebuts No utilitzen cap tipus de canal social Volen ser anònims i no els interessa el que la gent publiqui en Social Media Són majors de 65 anys i no mostren molt interès pel món 2.0

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Newcomers Tenen compte en una xarxa social, però publiquen poc. Edat: 40 anys Freqüència d'actualització: un cop cada diversos dies Dispositiu: ordinador d'escriptori.

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Onlookers Són els típics "observadors", els qui consumeixen diàriament informació, però únicament en ocasions poden aportar alguna cosa. Edat: 35 anys Freqüència d'actualització: gairebé mai Dispositiu: ordinador d'escriptori i mòbil

Dispositiu: ordinador d'escriptori i mòbil Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Clickers Són membres actius d'alguna xarxa social, els qui la utilitzen com a vincle per estrènyer el contacte amb la seva família i amics. Edat: 50 anys Freqüència d'actualització: un cop cada diversos dies, però les revisen diàriament Dispositiu: ordinador d'escriptori i mòbil

Freqüència d'actualització: diverses vegades al dia Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Mix-n-minglers Es tracta d'un perfil d'usuari actiu, que interactua en múltiples canals, amb un variat grup d'usuaris Edat: 30 anys Freqüència d'actualització: diverses vegades al dia Dispositiu: mòbil & pc

Freqüència d'actualització: un cop cada diversos dies Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Sparks Utilitza les xarxes socials diàriament, està "sempre en línia". Aporta contingut i ho comparteix en una àmplia diversitat de canals. Per a ell, el Social Media és una extensió de la seva vida social, un lloc on divertir-se i coneix gent com en qualsevol altra part. Edat: 24 anys Freqüència d'actualització: un cop cada diversos dies Dispositiu: mòbil

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Tipus de usuaris segons la interacció amb el contingut Líders d’opinió Creadors de contingut Moderadors Comentaristes regulars Provocadors Trolls Usuaris falsos Espectadors Comptes inactius

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Líders d’opinió Membre actiu del grup, el punt de vista exerceix gran influència dins de la comunitat, arribant en moltes ocasions a dirigir el transcurs de la conversa.

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Creador de contingut Aporten gran quantitat d'informació a la xarxa, d'elaboració pròpia. Aquest contingut és el punt de partida per a l'activitat social, donant lloc a debats, intercanvi d'opinions i aportacions per part d'altres usuaris. Aquí s'inclouen als fundadors dels grups i els especialistes en cada tema.

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Moderadors Són els que vigilen en certa manera l'activitat que té lloc en el grup. Tenen així mateix potestat per iniciar i moderar les discussions.

Comentaristes habituals Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Comentaristes habituals Hi participen habitualment de les converses, aportant el seu punt de vista, dinamitzant el grup i aportant també cert valor, fins i tot creant una mica de contingut propi.

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Provocadors Són uns autèntics instigadors. Saben treure a la llum els punts febles i com animar a l'audiència a prendre partit. Busquen generar controvèrsia, que creen fent ús de rumors i dades amb cert caire sensacionalista.

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Trolls Representen el costat oposat a les bones pràctiques i to conciliador. Persegueixen obertament la disputa, a força de degradar a la resta de membres participants. La seva única finalitat és menysprear al proïsme i crear disputes, utilitzant arguments sense sentit.

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Usuaris falsos No són perfils humans, sinó bots, que simulen l'activitat humana, aportant contingut respecte a un tema concret del seu interès, que realment està buit de intencionalitat comunicativa i al seu torn repliquen en multitud de llocs. La seva única finalitat és la de promocionar un servei o producte concret.

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Espectadors Els interessa la informació que altres comparteixen, i la segueixen de prop, però mai aporten res.

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Comptes inactius Aquells perfils inútils, bé perquè el seu propietari va deixar de utilitzar-los, bé perquè han estat creats per bots.

Usuaris 2.0 Exercici De quin tipus sou vosaltres? Nadius digitals Inmigrants digitals No-shows Newcomers Onlookers Cliquers Mix-n-mingler Spark Líders d’opinió Creadors de contingut Moderadors Comentaristes regulars Provocadors Trolls Usuaris inactius Expectadors Comptes inactius

Usuaris 2.0. Ciutadans i professionals participatius Consumidor d’informació Que s’informa abans de comprar Participatiu Exigent Generador d’informació

La empresa i els usuaris 2.0 Perspectiva Interna Cap als seus empleats Gestió del coneixement Perspectiva Externa Cap als seus clients i proveïdors Relacions públiques

La empresa i els usuaris 2.0 Empresa – clients Empresa – empleats Marketing Relacions públiques Imatge corporativa Servei al client Comunicació interna Gestió i planificació I+D Gestió de projectes Departaments afectats

La empresa i els usuaris 2.0 Empresa – clients Empresa – empleats Eines

Centrat en les persones La empresa i els usuaris 2.0 Empresa – clients Empresa – empleats +socialització +transparència +fidelització +branding +reputació +comunicació (bi) +creativitat Centrat en les persones Fidelitzar empleats Flexibilitat laboral +innovació +idees +coneixement +transparència Avantatges

Xarxes Socials: Ecosistema i utilitat digital Contingut Xarxes Socials Web SEO Publicitat EMAIL Mòbil Analítica

Xarxes Socials: utilitat Exercici Quina és la utilitat de les xarxes socials per a les empreses? Brainstorming En grups

Xarxes Socials: Ecosistema i utilitat Utilitat de les xarxes socials per a empreses Visites a la web SEO a la web Interacció amb els usuaris Fidelització de clients Generar intenció de compra Atenció al client Branding (reputació i donar-se a conèixer)

Intel·ligència artificial Evolució a web 3.0 No hi ha una definició genèrica acceptada per tothom Intel·ligència artificial Multi-dispositiu Web 3.0 Mobilitat Web semàntica Geolocalització 3D Realitat augmentada Internet de les coses

Evolució a web 3.0 Objectius Aplicacions que interpreten i raonen Internet ordenat – capacitat d’ordenar Accessibilitat Domini d’espais 3D Facilitat de trobar informació rellevant

Contacto ¿Preguntes? B&C Gràcies