REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
Característiques i classificació.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE
APRENENTATGE MULTINIVELL
Presentació de la base de dades
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
La consciència fonològica a P-3
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
Programa BIBE: perspectives de futur
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
La consciència fonològica a P-4
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
Seminari d’Educació Especial
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
TEMA 4 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Continuació: el temps II
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE Catalina Gómez Lourdes Icart Cristina Jiménez Jara Lloret Paqui Martínez Yasmina Peiró Judith Roca Sònia Ramos Mercè Sopuertas Oriol Ticó Grup de treball CREDA 2011

TIPUS DE DOCUMENTS TEÒRICS: Aporten només informació general i específica. Doc.- Comprensió Oral. Doc.- Desenvolupament fonològic Infantil. (2004) Grup de treball CREDA 2011

TIPUS DE DOCUMENTS PRÀCTICS: Aporten només recursos, materials.... Doc. - Trastorns fonològics. Desenvolupament fonològic: nivell de síl·laba. (1999-2000) Grup de treball CREDA 2011

TIPUS DE DOCUMENTS TEÒRIC-PRÀCTIC: Aporten informació i donen pautes i/o materials per a la seva aplicació. Doc. - Seminari: Iniciació als ritmes corporals. L'aparell S.U.V.A.G. ( 1993-1994) Doc. - Trastorns de llenguatge. Grup A. (1998-1999) Doc. - Trastorns fonològics. Grup B. ( 1998-1999) Doc. - Trastorns fonològics. Desenvolupament fonològic: nivell de síl·laba. Annex: Materials, prova avaluació, programació CREDA comarques II. (1999-2000) Doc. - Trastorns Fonològics. Programa per desenvolupament de les habilitats perceptives. (2000-2001) Doc. - Comportament lingüístic C. (2004-2005) Doc. - Comportament lingüístic G. (2004-2005) Doc. - Inici de les marques morfològiques. comportament lingüístic F. (2004-2005) Grup de treball CREDA 2011

Doc.- Desenvolupament fonològic Infantil. (2004) Quadre amb tres columnes on es descriu el desenvolupament lingüístic, producció i percepció. Fonologia autosegmental per nivells de complexitat. Grup de treball CREDA 2011

Doc.- Comprensió Oral. Aporta referents per identificar i observar els errors de l’alumne a nivell de comprensió oral. Explica els tipus d’errors a nivell de discurs (type- token, canvi de tòpic, inferències, falta de coneixements/experiències), lingüístics ( lèxic semàntics, morfositàctics, fonològics) i altres ( manca d’atenció, dificultats de processament). Grup de treball CREDA 2011

- Introducció i objectiu general. - Pla d’actuació. Doc. - Trastorns fonològics. Desenvolupament fonològic: nivell de síl·laba. (1999-2000) Objectius i activitats per treballar la fonologia a nivell de síl·laba. - Introducció i objectiu general. - Pla d’actuació. - Llistat de paraules pel treball sil·làbic. - Cançons i dites per marcar les pulsacions. - Cançons i dites per treballar la rima Grup de treball CREDA 2011

Doc. - Comportament lingüístic C. (2004 - 2005) Doc. - Seminari: Iniciació als ritmes corporals. L'aparell S.U.V.A.G. (1993 -1994) Descripció i funcionament del SUVAG (diferents mòduls, entrades i sortides). Explicació del mètode verbotonal (característiques dels moviments, sons i logotomes). Iniciació als ritmes corporals (descripció dels moviments corporals, defectes de producció, fonètica de la llengua castellana i catalana). Doc. - Comportament lingüístic C. (2004 - 2005) Doc. - Comportament lingüístic G. (2004 - 2005) Doc. - Inici de les marques morfològiques. comportament lingüístic F. (2004 - 2005) Descripció i proposta d’objectius / actuacions per realitzar el pla d’actuació Pensem que és un document que l’hauríem de conèixer tots i fer unes pràctiques per tal de poder-ho incorporar a la nostra feina quan sigui necessari. (SUVAG) Es un document que cal reorganitzar i que li falten anexos de recursos materials que ja estan fets i s’haurien d’afegir ( Comportament C, G, F) Grup de treball CREDA 2011

Doc. - Trastorns de llenguatge. Grup A. (1998-1999) Document que aporta informació bàsica que cal conèixer com a punt de partida : proporciona una base teòrica que ajuda a observar i identificar els errors dels nens a nivell de llenguatge Per alumnes amb transtorns del llenguatge Destaca la part que parla del joc simbòlic Doc. -Trastorns fonològics. Grup B. ( 1998-1999) El més interessant és la part de conservació de número de síl.labes i estructura sil.làbica Doc. -Trastorns fonològics. Desenvolupament fonològic: nivell de síl·laba. Annex: Materials, prova avaluació, programació CREDA comarques II. (1999–2000) Doc. - Trastorns Fonològics. Programa per desenvolupament de les habilitats perceptives. (2000-2001) . Destaca el material per treballar els punts i modus d’articulació Grup de treball CREDA 2011

FI PRESENTACIÓ Grup de treball CREDA 2011

Grup de treball CREDA 2011

Grup de treball CREDA 2011

Grup de treball CREDA 2011

Grup de treball CREDA 2011

Grup de treball CREDA 2011