Equips docents: Una forma diferent de fer docència

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

José Miguel Quiñones Ruiz 14-Juny-2006.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
Formació del Personal d’Administració i Serveis
EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica
Ponència Una educació per a un nou país.
Programa del Dr. Joan-Francesc Pont per a la Direcció de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials JUNTA D’ESCOLA 1 d’abril de 2004 “El dubte no és.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Decret d’autonomia dels centres educatius
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Validació de l’experiència professional
1 1.
El viatge de Primària a Secundària
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Presentació Cadena de Valor
Presentació de 1r d’ESO Curs
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
“El perfil de mestre i professor”
BATXIBAC El Batxibac es una doble titulació francoespanyola.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
CRAI: definició i estructura
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Àrea d’Atenció a les Persones
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Equips docents: Una forma diferent de fer docència F. Michavila Jornada de reflexió estratègica Universitat de Barcelona 5 de juny de 2007 Cátedra UNESCO de Gestión y Política Universitaria Universidad Politécnica de Madrid

1. Revisió dels principis educatius L’espai europeu d’educació superior i els nous paradigmes d’aprenentatge. Nova estructura cíclica (bachelor, màster). Homologació i comparació europees (crèdits ECTS, suplement al títol). Delors: “L’educació enclou un tresor” (1996) i “Libro Blanco sobre crecimiento, competitividad y empleo. Retos y pistas para entrar en el siglo XXI” (1995). Canvis en el procés d’ensenyament –aprenentatge. Augment de la interactivitat entre professors i estudiants. Treball en equip. Ús de les noves tecnologies educatives.

Nou model educatiu: orientat a l ‘estudiant Afecta el professor. Trànsit de l’ensenyament a l’aprenentatge. Noves tasques docents … a més d’impartir classes. Formació de professionals i formació de ciutadans. Superació de la fase de discurs sobre la necessitat del canvi i aprovació d’iniciatives específiques, consensuades i viables. La lliçó magistral sí … però no tota sola. Reforç de la formació pràctica. Potenciació de las tutories … no només acadèmiques Comparació amb altres models educatius europeus Implicació de l’estudiant en la presa de decisions que afecten la seua formació. Formació activa de l’estudiant. Marc normatiu més rígid a Espanya. Recomanacions internacionals.

2. Organització actual de la docència universitària Debilitats de la política de professorat. Dicotomia en la carrera professional dels professors. Les tasques docents estan basades en el voluntarisme. Individualisme en les estratègies docents. Escàs reconeixement. Giner: Quants catedràtics demostren sospitar que la pedagogia té alguna cosa a veure amb ells? (1887) Funcions emergents que s’atribueixen a la universitat Més interès per la formació pedagògica del professorat i desenvolupament de la carrera professional (dedicació, incentius)

3. Els equips docents: una innovació necessària Els equips investigadors ... i els equips docents. Composició dels equips docents. Funcionament. Els equips docents formats per: professors, tècnics de suport i estudiants de postgraduat. La coordinació: un objectiu fonamental. Nivells de docència: classes magistrals, seminaris, treballs col·lectius, pràctiques de laboratori, pràctiques en àmbits laborals, tuturies reduïdes, tutories personalitzades. Els professors amb més experiència impartirien les classes magistrals i els grups de teoria amb gran contingut de debat. La incorporació d’estudiants es faria com a suport a les classes pràctiques senzilles i en les tasques de tutoria.

Interdisciplinarietat. Models d’equips diferents segons les titulacions la seua experimentalitat. Comissió de Finançament del Consell de Coordinació Universitària, 2006. Anàlisi de les hores de treball segons l’activitat docent. Interdisciplinarietat. Una altra asimetria entre les activitats docents i investigadores. Equips docents multiàrea. Obertura a la societat. Revisió de la figura de professor associat de la LRU. Incorporació a temps parcial de professionals de l’àmbit laboral no acadèmic en els equips docents.

4. Algunes estratègies de millora Revisió de la legislació que regula l’activitat del professor universitari. Estatut del professorat. Reducció del volum de normatives vigents: pas d’una “legislació de la desconfiança” a una “legislació de la confiança”, amb la implantació de sistemes de rendició de comptes eficients. Estímul a la mobilitat de professionals i professors “cap a dins” i “cap a fora” de la universitat. Creixement dels recursos. Una part de l’increment que pal·lie el desfasament de recursos “respecte als valors mitjans europeus” (i als proposats per la Comissió Europea per als pròxims anys) haurà de destinar-se a la formació de professorat i una altra a l’adequació i incorporació de les infraestructures necessàries perquè siga factible el nou modelo educatiu.

Equips docents: Una forma diferent de fer docència F. Michavila Jornada de reflexió estratègica Universitat de Barcelona 5 de juny de 2007 Cátedra UNESCO de Gestión y Política Universitaria Universidad Politécnica de Madrid

Càlcul de les necessitats de PDI per tipus d’activitat acadèmica i grupo de titulació de grau Nombre d’hores de treball de PDI necessàries per a impartir 1 hora d’activitat acadèmica