EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
UNITAT 4.- Organización del trabajo
Advertisements

Tema 6: L'organització de l'empresa. Pàg. 1 TEMA 6: L'ORGANITZACIÓ DE L'EMPRESA 1.L'estructura organitzativa: els mecanismes de coordinació i les parts.
Pla de Recursos Humans per al mandat
Haga clic para modificar el estilo de subtítulo del patrón 16/09/10 1. Projectes 8 hores.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
TEMA 9: LES FORMES ESTRUCTURALS
La planificació empresarial
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
Planificació financera
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
El mercat i els sistemes d’organització industrial
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
TEMA 4: EL SISTEMA DE DIRECCIÓ DE L'EMPRESA
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
1.9. Nivells d’organització
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
TEMA 4: EL SISTEMA DE DIRECCIÓ DE L'EMPRESA
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
TEMA 1: LA NATURALESA DE L'ORGANITZACIÓ
TEMA 6: LA NATURALESA DE L'ORGANITZACIÓ
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
1 u n i t a t Empresa i comunicació.
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
Taula de debat Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció a les persones amb dependència Jornada Qualitat dels serveis, un repte per la sostenibilitat.
TEMA 1: LA NATURALESA DE L'ORGANITZACIÓ
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
TEMA 4: LES FORMES ESTRUCTURALS DE L'ORGANITZACIÓ
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’empresa com a sistema organitzat
Quan penses que tot està inventat ….
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Global Cook Service.
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Pla Integral de Salut Mental
Catàleg de llocs de treball del CPNL
ORGANIGRAMES FUNCIONALS: Seqüència històrica / Successió de conjunts
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
El patrimoni empresarial.
Plantilla per realitzar un projecte
Promoció de la salut i programació sanitària
Presentació de resultats
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
El departament de Recursos Humans
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA UNITAT 3 EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT

Funció de planificació Classificació dels plans Segons la seva naturalesa i característica Metes. Objectius. Polítiques. Procediments. Regles. Pressupostos. Segons la seva dimensió temporal A llarg termini. A mitjà termini. A curt termini. Segons les funcions o els departaments Plans de producció. Plans de vendes. Plans financers i d’inversions. Plans de personal. Etc. Etapes del procés de planificació Anàlisi de la situació de partida. Fixació dels objectius. Creació d’alternatives o determinació de les línies d’actuació. Avaluació de les alternatives. Elecció d’una de les alternatives. Control i determinació de desviaments.

Funció d’organització L’organització és la funció que té com a finalitat dissenyar una estructura en què quedin definides totes les tasques que ha de realitzar cada persona que compon l’empresa, així com la seva responsabilitat i autoritat. Etapes d’un procés d’organització Determinar els nivells d’organització. Atribuir les funcions de cada nivell de comandament. Definir les relacions entre els diferents nivells d’organització. Distribuir les funcions i els objectius destinats a cada persona. Definir les vies de comunicació que tenen les persones que treballen en l’empresa, en tots els sentits. La comunicació en l’empresa pot ser vertical (ascendent o descendent) i horitzontal.

L’organització del treball Evolució històrica de l’organització del treball Escola d’organització científica del treball. Escola de relacions humanes. Els diners. Les expectatives de futur. El reconeixement del treball. La col·laboració en el treball. La motivació a la feina Teoria de Maslow

Divisió en departaments Maneres de relacionar-se L’organització formal L’organització formal és l’estructura intencional definida i identificada en què l’empresa situa cadascun dels seus elements en el lloc que creu més adient. Estructura organitzativa Divisió en departaments Per funcions. Per producte. Per processos. Per zones geogràfiques. Maneres de relacionar-se Relacions lineals. Relacions de staff o equip assessor. Relacions funcionals.

Models d’estructura organitzativa Model lineal o jeràrquic: Model funcional: Model matricial: Model en línia i d’assessorament (staff): Model en comitè (esquemes múltiples).

Classificació dels organigrames Segons el contingut Estructurals. De personal. Funcionals. Segons la finalitat Informatius. D’anàlisi. Segons l’extensió Generals. Detallats. Segons la forma Verticals. Horitzontals. Radials. Organigrama vertical Organigrama radial Organigrama horitzontal

L’organització informal L’organització informal és el conjunt de relacions personals i socials que no estan preestablertes per la direcció de l’empresa, però que sorgeixen espontàniament quan les persones s’associen entre si. L’organització informal sorgeix de: Les relacions personals entre els membres. L’aparició de líders espontanis en qüestions alienes a l’empresa. L’existència de problemes i la necessitat de fer reivindicacions.

Funció de gestió Nivells de gestió: Teoria de Douglas McGregor Alts càrrecs de l’empresa. Caps de departament. Directius. Funcions del directiu: Elegir les tasques que s’han de realitzar. Transmetre les tasques marcades. Donar instruccions perquè es puguin realitzar les tasques. Crear bones situacions de treball. Delegar responsabilitats. Explicar què s’espera de la feina dels treballadors i donar-los facilitats per formar-se. Avenir els sous amb la feina i els esforços realitzats.

Funció de control Etapes de control Tècniques de control Marcar uns estàndards. Mesurar les activitats. Corregir les desviacions obtingudes. Tècniques de control Auditoria Control del pressupost. Estadística. Interna. Externa Auditoria de comptes. Auditoria operativa. Ecoauditoria.