Tallers d’Acció Socioeducativa itinerant del Tarragonès

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Advertisements

COHABITATGE ‘COHOUSING’*
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Xarxa Productes de la terra
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Departament de Justícia
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
PETITS REPORTERS Títol.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
XARXA INFÀNCIA ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
Grups interactius a L’Esquitx
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
REPERCUSIONS DEL NOU MODEL EN ELS SERVEIS SOCIALS LOCALS
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
La Presència Educadora
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Anàlisi crítica de la transversalitat
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
la gestió hospitalària a través dels processos
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Pla Integral de Salut Mental
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
PRESSUPOSTS 2014.
Àrea d’Atenció a les Persones
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Tallers d’Acció Socioeducativa itinerant del Tarragonès ACM 6 d’abril de 2017

PROPOSTA PER UN NOU MODEL DE SERVEIS Un canvi de model en la prestació de serveis d’intervenció social i educativa no residencial per a infants i adolescents en situació de risc i les seves famílies (serveis socials bàsics) que cobreixin i diversifiquin les diferents necessitats d’atenció i que quedi recollit en la Cartera de Serveis Socials.

Els SIS de l’Àrea Bàsica del Tarragonès Serveis d’intervenció socioeducativa no residencials per a infants i adolescents: Servei de centre obert Fitxa 2.1

Els SIS de l’Àrea Bàsica del Tarragonès Què és el TASTA? Serveis d’intervenció socioeducativa no residencials per a infants i adolescents: Programes diürns preventius risc Fitxa 2.2 Està especialment pensat per donar atenció a municipis que no tinguin Centres Oberts, quan es necessari té un caràcteritinerant. És un recurs dels serveis socials d’atenció primària, amb capacitat per treballar situacions de risc en la infància i la família. Utilitzem tant amb els infants com en les famílies una metodologia basada en el desenvolupament de competències. L’organització és molt flexible. Ens adaptem a les característiques de cada municipi i als equipaments disponibles. Aquest projecte promou una acció socioeducativa integral i intensiva a través d’un pla de treball temporalitzat.

TREBALL SOCIOEDUCATIU TREBALL AMB LES FAMÍLIES A qui va dirigit? TREBALL SOCIOEDUCATIU AMB INFANTS I ADOLESCENTS Treball per competències per a infants de 3 a 16 anys TREBALL AMB LES FAMÍLIES Tallers d’interacció pares – fills. Equip educatiu 2 Educadors Socials a cada TASTA Educador Social Comunitari DIRECTOR EBAS derivant i participant Criteris: Famílies amb expedient de risc de l’Àrea Bàsica a EBAS o EAIA.

14 municipis Municipis on s’ha realitzat TASTA Altafulla Creixell El Catllar La Nou De Gaià La Pobla De Mafumet La Pobla De Montornès La Riera De Gaià Vilallonga Del Camp Roda De Berà El Morell Els Pallaresos Torredembarra Vila-Seca

Quan? – temporalitat- Distribució actual Els TASTA comencen i acaben. Cada TASTA és una nova alta i un nou protocol de derivació Es planifica tot i es programa per quinzenes i competències --- Els protocols de derivació amb els objectius a treballar es fan des de l’EBAS acotats a aquest temps. L’educador social de l’EBAS està a totes les sessions familiars i setmanalment al projecte.

TREBALL PER COMPETÈNCIES Com es treballa? TREBALL PER COMPETÈNCIES Als tallers, es treballa a nivell individual, familiar i de grup: La comunicació, el compromís i la confiança mútua. Les necessitats individuals i la responsabilitat L’organització de la família Els aspectes de col·laboració o cooperació L’assertivitat i la gestió dels conflictes L’afectivitat, els sentiments i les emocions.

Les competències parentals al projecte TASTA Cuidar CURA DE LES NECESSITATS BÀSIQUES EMOCIONAL Estimar ESTIMULACIÓ PER L’APRENENTATGE I SUPORT A L’AUTONOMIA. Ensenyar Corregir REGULACIÓ I SUPERVISIÓ DE LA CONDUCTA DE L’INFANT. Dialogar COMUNICACIÓ Estar RESPONSABILITAT PARENTAL Controlar-se AUTOCONTROL I ESTABILITAT Demanar suport COOPERACIÓ

Models actuals de TASTA TASTA 3-16 amb treball amb famílies TASTA FAMILIES TASTA ADOLESCENTS 12-16 TASTA PILOT NUCLIS PETITS 6 SESSIONS Ens cal no perdre de vista el treball preventiu i arribar al treball amb les famílies dels adolescents Treball amb la franja 0-3 Treball amb joves 16-18

Finançament SIS ITINERANT 2013- 2017 Conveni de col·laboració de la Diputació de Tarragona 2016-2019 Contracte Programa- Departament de Treball Afers Socials i Famílies

Reflexions Punts febles: Cal molta presència dels EBAS i de la direcció. Canvis d’educadors/es socials Dificultat de rotació dels municipis. Necessitat vs. Presència. Equitat al territori. Inclusió als municipis i corresponsabilitat. Principi de flexilibitat i compromís. Important per al treball dels EBAS Nou model que inclou i posa el centre en les famílies. Més intervenció i sistematizada en ER Punts febles: 379 infants l’any 2016 261 famílies l’any 2016 Actuació en risc Actuació preventiva 30/48 % ER oberts. Punts forts: 12

Reflexions Els Consells Comarcals necessitem els espais municipals per a desenvolupar les nostres accions Els serveis itinerants han de ser flexibles, adaptables i rendibles, donant resposta a la realitat de cada EBAS. És important tenir en compte allò que és natural per als infants i les famílies Els serveis 0-3 i 16- 18 precisen al nostre entendre projectes específics i diferenciats. Tots els infants amb qui treballem han de tenir ER OBERT?

Més informació a: www.tarragones.cat www.tarragones.cat/benestar-social/familia-infancia Departament de Benestar Social Unitat Tècnica d’Infància i Família Pla d’Inclusió Social Carrer de les Coques, 3 43003 TARRAGONA Tel. 977 244 506 - Fax 977 244 513 www.tarragones.cat