Reunió de directors, directores

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
El currículum de l’ESO Novembre 2007.
Projecte de Diversificació Curricular
Estudi per a la identificació de
I ARA, QUÈ PUC FER?.
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Reunió de directors, directores i caps d’estudi
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
Decret d’autonomia dels centres educatius
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Seminari d’Educació Especial
III. El servei públic educatiu
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Decrets pels quals s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria Ponent: Joaquim Costa Inspector.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Servei d’Ordenació Educativa
Gestió participativa dels projectes de centre
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
Reunió amb mares i pares d’alumnes de 4t d’ESO Institut Joanot Martorell 10/maig/2011.
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Àrea d’Atenció a les Persones
El Pla de formació del centre
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
LOMCE i LEC.
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Transcripción de la presentación:

Reunió de directors, directores Centres educatius del Baix Llobregat-Nord dijous 18 d’octubre de 2007 Serveis educatius de Martorell LLEl ORGÀNICA 2/2006 de 3 de maig, d’Educació (BOE, núm. 106, 4.05.2006) 01/01/2019

Continguts LLEI ORGÀNICA 2/2006, de 3 de maig, d’ Educació Preàmbul Títol Preliminar Títol I: Els Ensenyaments i la seva ordenació Títol II: Equitat de l’Educació Títol III: Professorat Títol IV: Centres docents Títol V: Participació, autonomia i govern dels centres Títol VI: Avaluació del sistema educatiu Títol VII: Inspecció del sistema educatiu Títol VIII: Recursos econòmics Disposicions addicionals Disposicions transitòries Disposició derogatòria única Disposicions finals Título Preliminar: (4 capítols) 1. Principios y fines de la educación; 2. La organización de las enseñanzas y el aprendizaje a lo largo de la vida; 3. Currículo; 4. Cooperación entre Administraciones educativas Título I: Las Enseñanzas y su ordenación (9 capítols) 1. Ed. Infantil; 2. Ed. Pri.; 3. ESO; 4. Bach.; 5. FP; 6. Ens. Artíst. 7. E. de Idiomas; 8. E. Deportivas; 9. Ed. de personas adultas Título II: Equidad de la Educación (4 capítols) 1. Alumnado con necesidad específca de apoyo educativo; 2. Compensación de las desiguald. 3.Escolarización en centros públicos y c. concertados;4. Premios, concuros y reconocimientos. Título III: Profesorado (4 capítols) 1. Funciones; 2 Prof. De distintas ens.; 3. Formación; 4. Reconocimiento, apoyo y valoración del profesorado. Título IV: Centros docentes (4 capítols) 1. Principios gen.; 2. C. públicos; 3. Privados; 4. Privados concertados Título V: Participación, autonomía y gobierno de los centros (4 cap) 1. Partic. en el funcion. y el gobierno de los centros; 2. Auton. Centros; 3. Órg. colegiados de gobierno y de coordinación docente de los centros públicos; 4. Dirección de los centros públ. Título VI: Evaluación del sistema educativo (7 articles) Título VII: Inspección del sistema educativo (2 capítols) 1. Alta inspección; 2. Inspección educativa Título VIII: Recursos económicos (3 articles) Disposiciones adicionales (32) Disposiciones transitorias (19) Disposición derogatoria única Disposiciones finales (8)

Llei orgànica d’educació (Preàmbul) Educació al llarg de la vida Línies d’actuació Atenció a les necessitats creixents de qualificació Èmfasi en les competències bàsiques Autonomia de centres i protagonisme del professorat Corresponsabilitat en l’escolarització i l’atenció a la diversitat de l’alumnat Mesures que afavoreixen l’èxit escolar 01/01/2019

una llei per a l’Estat de les Autonomies (Preàmbul) La LOE, una llei per a l’Estat de les Autonomies (Preàmbul) Cooperació entre les administracions i cohesió territorial Pacte de finançament Respecte al repartiment de les competències d’altres administracions Simplificació de les normes 01/01/2019

Llei orgànica d’educació (Títol preliminar) Aprenentatge al llarg de la vida Principis de l’educació (1) Flexibilitat per adequar l’educació a la diversitat La qualitat de l’educació per a tot l’alumnat L’equitat, igualtat d’oportunitats, inclusió i no discriminació L’orientació educativa i personal L’esforç compartit entre tots Transmissió de valors: responsabilitat, llibertat .. 01/01/2019

Llei orgànica d’educació (Títol preliminar) Funció docent, factor clau per a la qualitat educativa Principis de l’educació (2) Foment d’investigació i innovació Autonomia per assumir responsabilitats La participació de la comunitat educativa Avaluació del conjunt del sistema educatiu Formació per a la prevenció de conflictes i resolució pacífica Cooperació Estat-CCAA 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Educació bàsica Criteris (Preàmbul) Atenció a allò prioritari: la necessària solidesa de la formació comuna Harmonitzar exigència i flexibilitat requereix una bona avaluació En una societat plural la diversitat és la norma i l’educació ha de donar-li resposta 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Educació infantil (Títol I, Capítol I) Començar des del principi: l’Educació Infantil Foment de l’oferta, sobretot en el cicle 0-3 anys Punt clau per a la qualitat... Aspectes Etapa única amb dos cicles Plantejaments educatius Col·laboració amb altres Administracions Gratuïtat segon cicle Introducció 2n cicle de la lecto-escriptura, habilitats numèriques, llengua estrangera i noves tecnologies i l’equitat del sistema educatiu 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Educació primària (Títol I, Capítol II) Atenció preferent habilitats bàsiques Informe sobre aprenentatges en finalitzar l’etapa Aspectes bàsics Igualtat de sexes i resolució pacífica conflictes Avaluació de diagnòstic en finalitzar 4t Suport i reforços inicials Educació per a la ciutadania Repetició una vegada, amb pla específic 01/01/2019

Llei orgànica d’educació ESO (Títol I, Capítol III) Atenció preferent capacitats bàsiques i matèries instrumentals 1r cicle: menys assignatures i professors Centres: autonomia per a l’atenció a la Diversitat Organització de 1r, 2n, 3r Educació per a la ciutadania Coordinació equips docents Promoció: decisió col·legiada segons assignatures suspeses Programes per a matèries no superades i recuperació-avaluació d’aquestes Repetició. Una vegada per curs, dos en l’etapa; mesures de suport específiques Avaluació de diagnòstic en 2n Diversificació a partir de 3r 4t curs: caràcter orientador, amb possibilitat d’agrupar optatives en opcions Promoció de la igualtat entre sexes i resolució pacífica de conflictes 01/01/2019

Llei orgànica d’educació ESO Programes de qualificació professional inicial (Títol I, Capítol III, Article 30) Majors de 16 anys i menors de 21, sense graduat en educació secundària Mòduls conduents a una qualificació professional de nivell 1 Mòduls per a la formació i orientació laboral Amb caràcter voluntari, mòduls de formació general per al títol de graduat 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Batxillerat (Títol I, Capítol 4) Tres modalitats Dos cursos Assignatures comunes, pròpies de modalitat, optatives Matèria comuna de “Ciències per al món contemporani” Un Batxillerat ordenat a per a l’especialització futura Mesures per poder cursar totes les assignatures en els diferents Centres No hi ha prova general de Batxillerat (revàlida) Promoció igualtat de sexes Prova única per a l’accés a la Universitat 01/01/2019

Educació per a la Ciutadania s’estudia i s’aprèn Conseqüència de les finalitats atribuïdes al sistema educatiu: aprendre a conviure 1r àmbit: Projecte Educatiu, i en la pràctica docent de totes les àrees i matèries Assignatura: la complexitat del seu exercici exigeix coneixements bàsics que només el plantejament curricular específic permet dominar 01/01/2019

LOE: Ensenyament de la religió Es respecten els Acords Ensenyament confessional de la religió catòlica Component general del coneixement de les religions Plantejament Oferta obligatòria per part dels centres Elecció voluntària per als alumnes Avaluable, però no computable per a beques o nota mitjana Respecte als acord amb altres confessions religioses Present en àrees i matèries 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Formació Professional (Títol I, Capítol V) Cicles: estructura modular Flexibilitat per a circular dins de la FP Cursos per preparar proves d’accés a Cicles formatius per alumnes majors/adults Respectuosos amb la Llei Orgànica 5/2002 Cap a la integració dels tres subsistemes 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Ensenyaments artístics (Títol I, Capítol VI) Arts Plàstiques i Disseny: Cicles de grau mitjà i grau superior Música i Dansa: grau elemental (4 anys) i grau mitjà (6 anys) En el context de l’educació superior, ensenyaments artístics superiors Estudis superiors de Música i Dansa Art dramàtic Conservació i restauració de béns culturals Estudis superiors d’arts plàstiques i disseny 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Ensenyaments d’idiomes (Títol I, Capítol VII) Tres nivells: bàsic, mitjà i avançat Els batxillers es podran incorporar al nivell mitjà Proves homologades per a la certificació oficial de coneixements de llengües estrangeres 01/01/2019

Reforç de la col·laboració amb altres administracions Llei orgànica d’educació Educació de persones adultes (Títol I, Capítol IX) Per a majors de 18 anys S’afavoreix la formació al llarg de la vida, amb noves possibilitats de qualificació Reforç de la col·laboració amb altres administracions 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Equitat de l’Educació (Títol II) Alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu Compensació de les desigualtats en educació Escolarització en centres públics i concertats 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Equitat de l’Educació (Títol II) Alumnes amb necessitats de suport educatiu Necesitats educatives especials Altes capacitats intel·lectuals Incorporació tardana al sistema educatiu Recursos necessaris i adients Escolarització segons principis de normalització i inclusió La formació inicial del professorat inclourà continguts específics relacionats amb l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Equitat de l’Educació (Títol II) Compensació de les desigualtats en educació (Capítol II) L’Estat i les CCAA fixaran els seus objectius prioritaris d’Ed. Compensatòria Igualtat d’oportunitats en el món rural Mesures singulars en centres escolars o zones d’especial atenció Sistema general de beques i ajuts a l’estudi 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Equitat de l’Educació (Títol II) Escolarització en centres públics i concertats (Capítol III) Adequada i equilibrada distribució d’alumnes amb necessitat específica de suport educatiu Lliure elecció de centre en clau d’igualtat No discriminació per raons ideològiques, religioses, morals, socials o de naixement Igualtat en l’aplicació de les normes d’admissió: igual zonificació, Comissions de garanties d’admissió... Reserva de part de les places per incorporació al llarg del curs, obligació de mantenir escolaritzats els i les alumnes.. 01/01/2019

Llei orgànica d’educació El professorat (Títol III) Essencial protagonisme, mesures reconeixement Compromís d’Estatut de la Funció Docent Perfil d’acord amb les noves demandes Carrera docent basada en l’avaluació Prioritza la formació inicial i permanent Formació en TICs i llengües estrangeres 01/01/2019

Programació General Anual LOE Participació, autonomia i govern dels centres (Títol V) Autonomia dels centres (Capítol II) Els centres disposaran d’autonomia per elaborar el seu propi projecte, connectats al seu entorn Projecte Educatiu de centre: Valors, objectius i prioritats d’actuació Concreció dels currículums Pla de convivència Pla d’Atenció a la Diversitat Projecte de gestió Recursos segons necessitats Programació General Anual 01/01/2019

LOE Participació, autonomia i govern dels centres (Títol V) (Capítol III i IV) Es consideren primer les candidatures del propi centre Òrgans col·legiats de govern: Consell, Claustre. La direcció del centre: L’equip directiu Reconeixement de la funció directiva Selecció Director: professionalitat i suport comunitat En el Consell, responsable de la promoció igualtat home-dona Comissió mixta per 1/3: Consell, Claustre, Admó. 01/01/2019

Llei orgànica d’educació Avaluació del sistema educatiu (Títol VI) Millorar la qualitat i equitat en l’educació Orientar les polítiques educatives. Augmentar la transparència Valorar grau de compliment dels objectius, en relació a la societat i al context europeu Finalitats Avaluació general del sistema educatiu: Institut d’Avaluació i CCAA Avaluacions generals de diagnòstic Avaluació dels centres Avaluació de la funció directiva Modalitats 01/01/2019

Calendari d’aplicació LOE 1/2 Título Preliminar: (4 capítols) 1. Principios y fines de la educación; 2. La organización de las enseñanzas y el aprendizaje a lo largo de la vida; 3. Currículo; 4. Cooperación entre Administraciones educativas Título I: Las Enseñanzas y su ordenación (9 capítols) 1. Ed. Infantil; 2. Ed. Pri.; 3. ESO; 4. Bach.; 5. FP; 6. Ens. Artíst. 7. E. de Idiomas; 8. E. Deportivas; 9. Ed. de personas adultas Título II: Equidad de la Educación (4 capítols) 1. Alumnado con necesidad específca de apoyo educativo; 2. Compensación de las desiguald. 3.Escolarización en centros públicos y c. concertados;4. Premios, concuros y reconocimientos. Título III: Profesorado (4 capítols) 1. Funciones; 2 Prof. De distintas ens.; 3. Formación; 4. Reconocimiento, apoyo y valoración del profesorado. Título IV: Centros docentes (4 capítols) 1. Principios gen.; 2. C. públicos; 3. Privados; 4. Privados concertados Título V: Participación, autonomía y gobierno de los centros (4 cap) 1. Partic. en el funcion. y el gobierno de los centros; 2. Auton. Centros; 3. Órg. colegiados de gobierno y de coordinación docente de los centros públicos; 4. Dirección de los centros públ. Título VI: Evaluación del sistema educativo (7 articles) Título VII: Inspección del sistema educativo (2 capítols) 1. Alta inspección; 2. Inspección educativa Título VIII: Recursos económicos (3 articles) Disposiciones adicionales (32) Disposiciones transitorias (19) Disposición derogatoria única Disposiciones finales (8)

Calendari d’aplicació LOE 2/2 Título Preliminar: (4 capítols) 1. Principios y fines de la educación; 2. La organización de las enseñanzas y el aprendizaje a lo largo de la vida; 3. Currículo; 4. Cooperación entre Administraciones educativas Título I: Las Enseñanzas y su ordenación (9 capítols) 1. Ed. Infantil; 2. Ed. Pri.; 3. ESO; 4. Bach.; 5. FP; 6. Ens. Artíst. 7. E. de Idiomas; 8. E. Deportivas; 9. Ed. de personas adultas Título II: Equidad de la Educación (4 capítols) 1. Alumnado con necesidad específca de apoyo educativo; 2. Compensación de las desiguald. 3.Escolarización en centros públicos y c. concertados;4. Premios, concuros y reconocimientos. Título III: Profesorado (4 capítols) 1. Funciones; 2 Prof. De distintas ens.; 3. Formación; 4. Reconocimiento, apoyo y valoración del profesorado. Título IV: Centros docentes (4 capítols) 1. Principios gen.; 2. C. públicos; 3. Privados; 4. Privados concertados Título V: Participación, autonomía y gobierno de los centros (4 cap) 1. Partic. en el funcion. y el gobierno de los centros; 2. Auton. Centros; 3. Órg. colegiados de gobierno y de coordinación docente de los centros públicos; 4. Dirección de los centros públ. Título VI: Evaluación del sistema educativo (7 articles) Título VII: Inspección del sistema educativo (2 capítols) 1. Alta inspección; 2. Inspección educativa Título VIII: Recursos económicos (3 articles) Disposiciones adicionales (32) Disposiciones transitorias (19) Disposición derogatoria única Disposiciones finales (8)

LLEI ORGÀNICA 2/2006, de 3 de maig, de Educació Gràcies per la vostra atenció Título Preliminar: (4 capítols) 1. Principios y fines de la educación; 2. La organización de las enseñanzas y el aprendizaje a lo largo de la vida; 3. Currículo; 4. Cooperación entre Administraciones educativas Título I: Las Enseñanzas y su ordenación (9 capítols) 1. Ed. Infantil; 2. Ed. Pri.; 3. ESO; 4. Bach.; 5. FP; 6. Ens. Artíst. 7. E. de Idiomas; 8. E. Deportivas; 9. Ed. de personas adultas Título II: Equidad de la Educación (4 capítols) 1. Alumnado con necesidad específca de apoyo educativo; 2. Compensación de las desiguald. 3.Escolarización en centros públicos y c. concertados;4. Premios, concuros y reconocimientos. Título III: Profesorado (4 capítols) 1. Funciones; 2 Prof. De distintas ens.; 3. Formación; 4. Reconocimiento, apoyo y valoración del profesorado. Título IV: Centros docentes (4 capítols) 1. Principios gen.; 2. C. públicos; 3. Privados; 4. Privados concertados Título V: Participación, autonomía y gobierno de los centros (4 cap) 1. Partic. en el funcion. y el gobierno de los centros; 2. Auton. Centros; 3. Órg. colegiados de gobierno y de coordinación docente de los centros públicos; 4. Dirección de los centros públ. Título VI: Evaluación del sistema educativo (7 articles) Título VII: Inspección del sistema educativo (2 capítols) 1. Alta inspección; 2. Inspección educativa Título VIII: Recursos económicos (3 articles) Disposiciones adicionales (32) Disposiciones transitorias (19) Disposición derogatoria única Disposiciones finales (8)