L’ASSUT DE L’EBRE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
L´energia.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
La serra de Verdera o serra de Rodes.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
BAUHAUS, una escola d’art
La Terra.
LA TARDOR Cicle Inicial.
El Montgrí per camins de calç.
La Ràpita, platja i port.
REUNIÓ INFORMATIVA.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
CALES DE L’ESCALA.
SIGUEM SOSTENIBLES.
Casal d’estiu 2016 CAMPUS ESPORTIU
VIATGE FI DE CURS A JACA CURS 2016/17 4t ESO.
Experimentam amb la ciència
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
Éssers vius i éssers inerts
Mireia González Marta Beneyto Genís López Martí Fabregat
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
La serra de Verdera o serra de Rodes 1.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
La serra de Verdera o serra de Rodes 1.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Escola la Sínia Vic 4t curs
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
CAP DE CREUS.
L’AIGUA A LA NATURA.
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
ENS TROBEM DE NOU.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
La llegenda en el Poblat Ibèric
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Aigua Projecte 2n primària.
DALI ESPAI FEM CULTURA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Un animal en perill d’extinció
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
TREBALL DE SÍNTESI TAMARIT 2019
El Montgrí per camins de calç.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Colònies 1r ESO Delta de l’Ebre.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

L’ASSUT DE L’EBRE

Què és un assut?

Assut: mur de contenció que atura o desvia l’aigua d’un riu Assut: mur de contenció que atura o desvia l’aigua d’un riu. Ve de la paraula àrab ‘as sudd’ que vol dir ‘obstruir’ o ‘taponar’

Aturar el riu, per a què?

Assut: mur de contenció que atura o desvia l’aigua d’un riu per portar-la a un molí...

Assut: mur de contenció que atura o desvia l’aigua d’un riu per portar-la a un hort...

Assut: mur de contenció que atura o desvia l’aigua d’un riu per portar-la a una central elèctrica...

On està l’Assut de l’Ebre

Què farem a la sortida?

Activitats i programa de la sortida Trobada al Parc de Tivenys Gimcana de descoberta de l’horta a la vora del riu Esmorzar a l’Assut Identificació dels arbres de ribera Recollida i observació dels invertebrats aquàtics Dinar a l’area de pic-nic de l’Assut Observació del paisatge de l’Assut al poblat ibèric.

A la sortida veurem...els horts de la vora del riu

A la sortida veurem...l’Assut des d’un turó (David, 5è)

A la sortida veurem... com l’Assut oxigena i millora la qualitat de l’aigua. Descobrirem els animalets que viuen al riu quan la qualitat és bona: són els organismes indicadors

Què ens caldrà portar a la sortida? - Roba i calcer còmodes. Cangur o similar si fa vent o vol ploure. Gorra per si fa sol. També per si de cas, xancles que es puguin posar a l’aigua. Menjar i aigua: usar recipients reutilitzables i portar coses que deixen poca ‘basura’. Una carpeta on portar i recolzar el quadern de treball i estris d’escriure (només allò imprescindible). Deixeu lloc per a posar a la motxilla moltes ganes d’aprendre i d’escoltar.

Què hem de fer a l’escola, abans de la sortida?

Per llegir... Consulteu el quadern i llegiu les informacions emmarcades en gris: Navegació a l’Ebre. Pàg. 16 Regar l’horta. Pàg. 4, 5 i 9 Els canals. Pàg. 14 La central hidroelèctrica Els molins fariners Pàg. 15

Per pensar-hi i contestar-hi... A partir del text d’Abú-Béquer, dibuixeu al personatge i esbrineu quins productes de l’horta teniu a la vora. (pàg 5) Situeu al mapa quines són les poblacions a la vora del riu a les Terres de l’Ebre. (pàg 8). Investigueu què eren les sínies i per a què servien els cadubs. (pàg. 9). Fixeu-vos al mapa en la situació de l’Assut i en la toponímia dels llocs propers. (pàg. 10). Investigueu sobre com era la navegació abans i com és ara al riu. (pàg. 16).

Com és possible que una parada al riu en faciliti la navegació? Si en voleu treballar més, us plantegem unes preguntes... i a la sortida en parlem! Per què diu la gent que el delta de l’Ebre comença a l’Assut? Com t’expliques que de la força de l’aigua es pugui obtenir electricitat? Com és possible que una parada al riu en faciliti la navegació? Com pot ser que l’Assut ajudi a crear vida al riu? Quines raons expliquen que l’Assut hagi fet desaparèixer alguns peixos del riu? És cert que un assut i un embasament són dues coses diferents?