NORMATIVA DE DOCÈNCIA El Pla d’Ordenació Acadèmica (POA)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Advertisements

Som de l’eugeni.
Elaboració de Plans Individualitzats
CRITERIS PER AL DISSENY DELS TÍTOLS DE MÀSTER
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES DELS ESTUDIANTS UNIVERSITARIS
TÍTOLS DOCTOR INTRODUCCIÓ DE SOL·LICITUDS AMB TRASLLAT O CANVI DE PROGRAMES O DEPARTAMENTS NOTES: En la introducció a.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Programes de Mobilitat Internacional Sessió Informativa de Matrícula
SELECTIVITAT 2013.
Pràctiques externes curriculars
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
Decret d’autonomia dels centres educatius
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Àrea d’Afers Acadèmics
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Menú => Gestió d’expedients => Adaptació per extinció de pla d’estudis.
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Màster
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Reunió Gestions Acadèmiques
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
SELECTIVITAT 2011.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Estàs pensant en marxar d’intercanvi?
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

NORMATIVA DE DOCÈNCIA El Pla d’Ordenació Acadèmica (POA) L’oferta de crèdits de lliure elecció El Procediment de seguiment i control de l’activitat del personal docent L’avaluació de les assignatures

PLA D’ORDENACIÓ ACADÈMICA (Títol I) Amb el POA queda definida i ordenada (temporal, espacial, per àrees i àmbits de coneixement) tota la tasca docent a dur a terme a la universitat. La finalitat del POA és assolir un itinerari estable el pla d’estudis de cada ensenyament ha de preveure un itinerari estable de matèries troncals i obligatòries, basat en el projecte formatiu de l’ensenyament.

Unitats que intervenen en l’elaboració del POA Els centres elaboren l’organització acadèmica dels ensenyaments

Unitats que intervenen en l’elaboració del POA Els departaments elaboren l’informe docent

Unitats que intervenen en l’elaboració del POA El Consell de Govern és l’òrgan competent que aprova l’estructura, la normativa i el POA de la Universitat

Unitats que intervenen en l’elaboració del POA El Vicerector de Política Acadèmica i de la Recerca fa el seguiment dels aspectes organitzatius, i ha d’informar preceptivament la Comissió delegada d’Ordenació Acadèmica i Científica. El Vicerector Política Docent i Convergència a l'EEES fa el seguiment dels aspectes docents i informa a la Comissió de Docència.

Configuració de l’itinerari Els Responsables d’Ensenyament i Coordinadors de Màster faran la proposta d’organització acadèmica de cada ensenyament, amb el format d’horari i contenint cursos, períodes, assignatures, activitats, grups d’activitats, horaris teòrics i pràctics, aulari, departament i àrea de coneixement.

Previsió modificacions Prèviament a la configuració de l’itinerari, s’han d’haver aprovat les modificacions previstes respecte: les assignatures optatives que s’activen i el seu període d’impartició, les assignatures compartides/docència alternativa Els grups d’activitat necessaris per impartir les assignatures, La distribució dels espais en forma d’aularis,

Criteris a tenir en compte per a l’oferta d’optatives i extracurriculars El factor d’optativitat per a tots els ensenyament és de 2, tenint en compte que les assignatures compartides/docència alternativa només es comptaran en un ensenyament. Aquest factor podrà ser menor de 2 en aquells ensenyaments que no garanteixin una ocupació mínima d’estudiants per assignatura de 30.

Criteris a tenir en compte per a l’oferta d’optatives i extracurriculars El centre ha de tenir en compte el nombre d’alumnes matriculats en el curs anterior. Podrà proposar les assignatures optatives que acordi, sempre que en el curs anterior hagin tingut més de 7 estudiants matriculats. En el cas d’ensenyaments on el número d’estudiants d’entrada sigui inferior a 30, aquest nombre es redueix a 4 estudiants matriculats. Les assignatures optatives Pràctiques en empreses (externes) i Estudis en el Marc de Convenis Internacionals podran ser proposades amb independència del nombre d’estudiants matriculats.

Criteris a tenir en compte per a l’oferta d’optatives i extracurriculars Davant la nova implantació dels estudis oficials de Màster, en la proposta de l’oferta d’optatives per al curs 2007-08 no es tindrà en compte el número d’estudiants matriculats el curs anterior. En el cas d’assignatures extracurriculars no es podran activar assignatures amb menys de 10 estudiants matriculats.

Criteris a tenir en compte per a l’establiment dels grups d’activitat Els grups d’activitat s’establiran a proposta del Vicerector de Política Acadèmica i de la Recerca, prenent com a base els grups d’activitat del curs anterior i les mides següents, que s’han d’entendre com orientatives

Criteris a tenir en compte per a l’establiment dels grups d’activitat Ensenyaments de 1r, 2n o 1r i 2n cicle Teoria de 80 a100 alumnes Problemes, seminaris o pràctiques demo de 40 a 50 alumnes Pràctiques de laboratori, de camp o pràcticum: 20 alumnes a primer cicle i 10 alumnes a segon cicle. Pràctiques d’hospital amb conveni, treballs experimentals de fi de carrera i projecte de fi de carrera: 20 alumnes a primer cicle i 10 alumnes a segon cicle. Activitats fora de l’àmbit universitari (pràctiques en empresa, pràcticum, treballs experimentals de fi de carrera, estudis en el marc de convenis internacionals), la càrrega docent del professor serà a raó d’1 crèdit per cada 4 alumnes matriculats.

Criteris a tenir en compte per a l’establiment dels grups d’activitat Doctorat i Programes Oficials de Postgrau (Màster) Totes les assignatures tindran un sol grup d’activitat En el cas dels treballs de recerca (Període d’Investigació a doctorat i treballs d’iniciació a la recerca a màster) la càrrega docent del professorat serà a raó de 12 crèdits per cada 10 estudiants (1,20 crèdits per treball)

Fixació d’horaris Els horaris han d’ésser coherents des del punt de vista dels estudiants i tan compactes com sigui possible. El conjunt nuclear de matèries/assignatures d’un pla d’estudis (troncals, obligatòries d’universitat i les optatives que el centre identifiqui com a fonamentals) configurarà l’horari estable. La banda horària disponible és des de les 08 h fins a les 21 h, i que no hi pot haver classes que fraccionin la unitat de l’hora.

Assignació docència al professorat Correspon als departaments aportar els recursos de personal docent amb què compten. Les obligacions docents assignades, en funció de la càrrega docent que correspongui, constitueixen la seva càrrega docent obligada, responsabilitat col·lectiva del departament.

Assignació docència al professorat És competència del consell de departament la distribució d’aquesta càrrega docent entre el professorat, d’acord amb el règim de dedicació, l’àrea de coneixement de cadascun i l’àrea de coneixement que figura en el pla d’estudis i l’itinerari. El conjunt nuclear de matèries/assignatures d’un pla d’estudis (troncals, obligatòries d’universitat i optatives de caràcter fonamentals) ha de ser impartit pel professorat a temps complet, mentre que pels professors amb dedicació parcial s’han de reservar les assignatures optatives específiques, de perfil professional i caire més complementari.

Assignació docència al professorat No es pot assignar a un professor menys d’1,5 crèdits teòrics i d’1 crèdit pràctic. En el cas de la docència de doctorat, no es pot assignar menys d’1 crèdit. La càrrega docent obligada ha de ser coberta, en el sentit que tots els grups d’activitat han de tenir assignat professor o el codi de la plaça vacant, que quan es cobreixi serà la que impartirà la docència.

Altres elements a tenir en compte en l’elaboració del POA Tractament dels plans d’estudis en extinció: el centre juntament amb els departaments afectats, han de preparar una programació en què consti el programa i activitats de cadascuna de les assignatures, el professor encarregat de la tutoria i responsable de l’examen, l’horari de tutoria i els recursos que requereixi l’estudiant. Atenció a l’estudiant: el professorat amb dedicació a temps complet ha de dedicar a l’alumnat sis hores a la setmana en concepte d’assistència i tutories. El professorat amb dedicació a temps parcial o amb reducció per càrrec ha de dedicar a l’alumnat tantes hores a la setmana d’assistència i tutories com hores lectives li corresponguin. L’horari d’atenció del professorat s’ha de fer públic. Tutoria acadèmica: és el procés de caràcter formatiu, orientador i integral desenvolupat pels docents universitaris amb la finalitat d’orientar a l’estudiant en el seu procés formatiu, des que ingressa a la universitat fins que finalitza el seus estudis. Té un caràcter transversal a les diferents matèries i cursos. Es realitzarà en grups entre 1 i 5 alumnes.

Resum del contingut del POA Assignatures activades per períodes Activitats Nombre de grups Horaris i aularis Departament i àrea de coneixement, si s’escau Docent que ha d’impartir la docència Calendari d’exàmens. El Centre ha de fer públic a més: la Tutoria acadèmica del professorat, l’idioma en què s’impartiran les classes i els horaris d’atenció als estudiants/tutoria acadèmica.

PROCÉS D’ELABORACIÓ DEL POA Calendari

NOVEMBRE OBTENCIÓ DELS ITINERARIS CURS VIGENT ACTUALITZATS AMB NÚMERO D’ALUMNES MATRICULATS, punt de partida per a la planificació del nou curs acadèmic. ACTUALITZACIÓ PER ENSENYAMENTS DELS QUADRES AMB EL FACTOR D’OPTATIVITAT. ELABORACIÓ DE LA PROPOSTA D’ACTIVACIÓ DELS GRUPS D’ACTIVITAT

DESEMBRE APROVACIÓ PER COMISSIÓ ACADÈMICA I CONSELL DE GOVERN DELS CRITERIS PER A L’ELABORACIÓ DEL POA DEL CURS SEGÜENT Ja estan aprovats per al curs acadèmic 2008/09

GENER TRASLLAT DE LA PROPOSTA D’ACTIVACIÓ DE GRUPS D’ACTIVITAT ALS CENTRES, per establir conjuntament amb el vicerector de Política Acadèmica i de la Recerca el número de grups d’activitat de les assignatures que configuraran l’itinerari per al curs següent. EL SRI REALITZA EL PROCÉS DE MIGRACIÓ D’HOMINIS A UXXI-RECURSOS DOCENTS

FEBRER ELS RESPONSABLES D’ENSENYAMENT PROPOSEN ELS CANVIS: D’OFERTA D’OPTATIVES D’OFERTA DE CRÈDITS LLIURES DE COMPARTICIÓ/DOCÈNCIA ALTERNATIVA DE TORNS D’IMPARTICIÓ DELS GRUPS D’ACTIVITAT/ASSIGNATURES D’ASSIGNACIÓ D’ÀREES DE CONEIXEMENT/DEPARTAMENT D’ACOTAMENT DEL NÚMERO D’ALUMNES PER GRUP D’ACTIVITAT D’ESPAIS DISPONIBLES EL SGA EFECTUA L’OBERTURA DEL CURS ACADÈMIC PER PROCEDIR A: LA REGULARITZACIÓ DELS CURSOS/PLANS D’ESTUDIS EN EXTINCIÓ LA DESACTIVACIÓ I ACTIVIACIÓ D’OPTATIVES DEL DEPLEGAMENT DELS NOUS CURSOS/PLANS D’ESTUDIS EL SGA EFECTUA L’OBERTURA DEL NOU EXERCICI, PROCEDINT A LA CÒPIA DEL POA DES D’EXECUCIÓ DEL CURS VIGENT A PLANIFICACIÓ DEL CURS SEGÜENT.

MARÇ EL SGA ACTULITZA LES DADES A ITINERARIS I S’OBTÉ L’INFORME SOBRE LA CÀRREGA DOCENT PREVISTA PER DEPARTAMENT EL SRI REALITZA EL PROCÉS DE MIGRACIÓ D’HOMINIS A UXXI-RECURSOS DOCENTS

ABRIL LA COMISSIÓ D’ORGANITZACIÓ ACADÈMICA I EL CONSELL DE GOVERN APROVEN LA NORMATIVA DOCENT (ND) LA COMISSIÓ D’ORGANITZACIÓ ACADÈMICA I EL CONSELL DE GOVERN APROVA LES PRÒRROGUES DELS NOMENAMENTS/CONTRACTES I LES NOVES PLACES DE PERSONAL DOCENT

MAIG EL SRI REALITZA EL PROCÉS DE MIGRACIÓ D’HOMINIS A UXXI-RECURSOS DOCENTS EL SGA EFECTUA LA CÒPIA DEL POA DES D’EXECUCIÓ DEL CURS VIGENT A PLANIFICACIÓ DEL CURS SEGÜENT DEL PLA DOCENT ELS DEPARTAMENTS ACTUALITZEN LES DADES A PLA DOCENT EN L’ASSIGNACIÓ DE PROFESSORAT/CODIS PLACES VACANTS EL SGA EFECTUA LA CÒPIA DEL POA DES D’EXECUCIÓ DEL CURS VIGENT A PLANIFICACIÓ DEL CURS SEGÜENT DELS HORARIS/AULARIS, adequant les franges horàries al nou calendari acadèmic LES OSD/RESPONSABLES D’ENSENYAMENT REALITZEN ELS CANVIS ALS HORARIS I AULARIS I INFORMEN DE LES DATES D’EXAMEN DE LES ASSIGNATURES/GRUPS PREVISTOS PER AL CURS SEGÜENT ELS DEPARTAMENTS VALIDEN L’ASSIGNACIÓ DOCENT A LES DIFERENTS FRANGES HORÀRIES DELS GRUPS D’ACTIVITAT ELS CENTRES I DEPARTAMENTS PREPAREN LA PROGRAMACIÓ DELS PLANS D’ESTUDIS EN EXTINCIÓ

JUNY ELS DEPARTAMENTS LLIUREN ALS CENTRES ELS PROGRAMES DE LES ASSIGNATURES LES JUNTES DE CENTRE APROVEN L’ORGANITZACIÓ DE LA DOCÈNCIA S’OBTENEN ELS ITINERARIS PREVISTOS PER AL PROPER CURS ACADÈMIC, que el SGA trasllada de planificació a execució del curs següent PER INICIAR LA PREPARACIÓ DE LA MATRÍCULA

JULIOL A OCTUBRE: PROCÉS DE MATRÍCULA SETEMBRE EL SRI REALITZA EL PROCÉS DE MIGRACIÓ D’HOMINIS A UXXI-RECURSOS DOCENTS ELS DEPARTAMENTS COMPLETEN LA INFORMACIÓ A PLA DOCENT I HORARIS, SI S’ESCAU EL SGA DESACTIVA ELS GRUPS D’ACTIVITAT SENSE DOCENT ASSIGNAT OCTUBRE EL SGA DESACTIVA LES ASSIGNATURES SENSE ALUMNES MATRICULATS I HO COMUNICA A CENTRES I DEPARTAMENTS EL SGA ADEQUA EL PES DELS CRÈDITS DE LES ACTIVITATS QUE ES REALITZEN FORA DE L’ÀMBIT UNIVERSITARI (1/4) I DELS TREBALLS DE RECERCA (12/10)

OFERTA DE CRÈDITS DE LLIURE ELECCIÓ (TÍTOL II)

Els estudiants poden obtenir el nombre de crèdits previstos al pla d’estudis com a crèdits de lliure elecció a través de: Assignatures troncals, obligatòries i optatives dels ensenyaments de la URV ofertes com a tals i adreçades al seu ensenyament. Assignatures cursades en altres universitats dins del conveni amb l’Institut Joan Lluís Vives o el programa Intercampus. Assignatures, o cursos o altres activitats complementàries de formació susceptibles de ser reconegudes. Assignatures extracurriculars que proposi/organitzi la URV amb caràcter general. recomanades pel centre com a complements de formació en processos tutorials. que junt amb itineraris d’optatives definits, permeti a l’estudiant l’obtenció d’un Diploma d’Especialització de Pregrau, ofert explícitament pel centre. L’obtenció del Currículum Nuclear definit per la URV (NAM).

Oferta d’assignatures Curriculars Els centres poden determinar, si assignatures activades aquell curs dels plans d’estudis de 1r i 2n cicle que tenen adscrits, les ofereixen com a crèdits de lliure elecció per a estudiants d’altres ensenyaments, sent el mínim de places a oferir 10. El centre podrà oferir aquestes assignatures de forma genèrica o sols adreçades a uns centres o ensenyaments en concret.

Oferta d’assignatures Extracurriculars La Universitat proposarà/organitzarà, si s’escau, assignatures extracurriculars de caràcter general, gestionades per l’Escola de Pregrau. Els centres podran proposar, si s’escau, les assignatures extracurriculars que recomanen per cobrir els objectius previstos: Complements de formació en processos tutorials, identificats com a necessaris per cursar amb èxit assignatures troncals i obligatòries. Per a l’obtenció del Diploma d’Especialització de Pregrau, proposaran les assignatures extracurriculars que completaran les optatives contingudes al pla d’estudis. La proposta d’assignatures extracurriculars es presentarà en el mateix termini que la proposta d’itineraris de cada centre. Aquestes assignatures hauran de tenir 4,5 o 6 crèdits Hauran de comptar amb l’acceptació de la càrrega lectiva del departament corresponent, tenint en compte que s’ha d’haver acceptat prèviament la càrrega corresponent als ensenyaments de 1r i 2n cicle, Màsters i Doctorat.

Difusió de l’oferta d’assignatures curriculars i extracurriculars Abans del 30 de juny, la Universitat i els centres han de fer pública l’oferta, incloent-hi l’horari previst i el lloc de realització. Al juliol, els estudiants l’hauran de poder consultar a través de la web, prèviament al procés d’automatrícula.

Oferta d’activitats a reconèixer La NAM de la URV estableix la possibilitat que determinades activitats de formació organitzades per unitats de la URV i altres institucions amb les que s’hagi signat un conveni es puguin considerar com a acreditables, a través del reconeixement de crèdits, com a crèdit de lliure elecció en els ensenyaments impartits a la URV.

En la proposta de l’activitat, caldrà que es tingui en compte Cada centre haurà d’haver aprovat prèviament criteris interns d’acceptació de propostes. Les activitats han d’estar aprovades per la Vicerector Política Docent i Convergència a l'EEES. La universitat determinarà el valor en crèdits de les activitats que es puguin realitzar d’acord amb l’equivalència mínima de 10 h/1 crèdit. Tenint en compte que no es podran reconèixer activitats per menys d’1,5 crèdits (el número de crèdits a reconèixer ha de ser múltiple de 0,5 i fins a un màxim de 3 crèdits). Les activitats han de tenir forçosament una avaluació, no s’admetran si només contemplen assistència. La proposta d’activitats es podrà presentar des de l’1 de setembre fins el 30 d’abril. Sent el termini entre la presentació de la proposta i l’inici del període de preinscripció com a mínim d’un mes. Les activitats es realitzaran entre els mesos de setembre i la primera quinzena de maig, llevat dels cursos corresponents a la Universitat d’Estiu. S’haurà de nomenar una persona responsable de controlar l’assistència i els requisits d’avaluació, que en les activitats generades pels centres i departaments de la URV, serà el coordinador de l’activitat i, en la resta d’activitats, es designarà com a responsable un professor de la URV. L’avaluació de les activitats s’haurà de realitzar com a màxim un més després de finalitzar l’activitat, coma més tard el 31 de maig. Les activitats que hagin estat programades amb anterioritat han de mantenir les mateixes característiques, inclosa la denominació i el nombre de crèdits. Una vegada aprovades les activitats, no s’admetran modificacions posteriors. La liquidació de les activitats s’haurà de realitzar com a més tard un mes després de finalitzar l’activitat, com a més tard el 31 de maig.

PROCEDIMENT DE SEGUIMENT I CONTROL DE L’ACTIVITAT DOCENT (TÍTOL III) Correspon al responsable d’ensenyament el seguiment de l’organització acadèmica de l’ensenyament: Desenvolupar l’organització acadèmica de l’ensenyament corresponent. Coordinar els recursos humans i materials necessaris. Fer el seguiment de la qualitat i dels plans de millora de l’ensenyament. Vetllar per l’adequada publicitat de la guia docent i els programes dels ensenyaments. Vetllar per la coherència de la docència que s’imparteix amb les directius generals i els plans d’estudis dels ensenyaments dels que és responsable. Garantir l’atenció adequada als estudiants, en tots els aspectes acadèmics i administratius. Vetllar pel compliment dels horaris previstos en els aularis predeterminats. Vetllar per la coordinació dels professors d’un curs que segueixin mètodes d’avaluació continuada.

PROCEDIMENT DE SEGUIMENT I CONTROL DE L’ACTIVITAT DOCENT (TÍTOL III) Correspon al coordinador de Màster el seguiment de l’organització acadèmica del Màster: Desenvolupar l’organització acadèmica i vetllar per la coherència del Màster. Coordinar els recursos humans i materials necessaris. Fer el seguiment de la qualitat i dels plans de millora de l’ensenyament. Vetllar per l’adequada publicitat de la guia docent i els programes dels ensenyaments. Garantir l’atenció adequada als estudiants, en tots els aspectes acadèmics i administratius. Vetllar pel compliment dels horaris previstos en els aularis predeterminats. Col·laborar amb la resta de coordinadors en els Màsters Interuniversitaris, segons s’indiqui en el Conveni. Col·laborar en els processos de captació, admissió i acollida.

PROCEDIMENT DE SEGUIMENT I CONTROL DE L’ACTIVITAT DOCENT (TÍTOL III) Correspon al director de departament La responsabilitat i contingut dels programes, des les pràctiques, de l’atenció als estudiants i de la permanència al departament, Del compliment general del seu personal, de vetllar perquè el professorat compleixin els terminis de lliurament de les actes, i de garantir la docència i l’atenció als estudiants en casos d’absència, de permisos i de vacants, utilitzant tots els recursos de personal del departament. Així mateix, ha de prendre les mesures necessàries per coordinar adequadament el professorat que té adscrit. No es poden recuperar hores de docència en altres horaris, llevat de casos excepcionals que ho justifiquin.