TOC infanto-juvenil: Avaluació familiar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
SERVEI DE MENJADOR INFANTIL / PRIMÀRIA.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Una experiència a sisè de Primària
EL CÀLCUL MENTAL A L’EDUCACIÓ INFANTIL
Que es un bacteri? Els bacteris són éssers unicel·lulars. Són tan petits que per poder-los observar cal un microscopi especial,anomenat microscopi electrònic.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
SALUT MENTAL.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Grups interactius a L’Esquitx
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Malaltia i mort: Canvis familiars
Perfil dels enquestats
LES Etapes DE LA VIDA.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Programa Fundació Marató
Objectiu Educatiu Trienni
Intervenció multicentre davant un cas repte
SALUT MENTAL.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Els corriols Piu i Piua.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
LA VIDA DE LES PERSONES.
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
XIII a Setmana de la solidaritat
BIODIVERSITAT A L’HORT
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
SALUT MENTAL.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Les diferents realitats del món
Les taules de multiplicar
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Imatges d’abans: Dia Mundial Sense Tabac
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Assessorament de la Formació en Competències
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

TOC infanto-juvenil: Avaluació familiar UNITAT DE PAIDOPSIQUIATRIA DR. JORDI SASOT LLEVADOT

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR ASPECTES CONCEPTUALS EL TOC EN NENS I ADOLESCENTS PRESENTA UNA CLÍNICA EQUIVALENT A L’ADULT. DINS D’ELLA DESTAQUEN LES OBSESSIONS I LES COMPULSIONS QUE PRODUEIXEN UNA IMPORTANT ALTERACIÓ DEL BENESTAR PERSONAL. OBSESSIONS SÍMPTOMES IMPOSSIBLES D’EVITAR COMPULSIONS

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR ASPECTES CONCEPTUALS/OBSESSIONS LA PARAULA OBSESSIÓ DERIVA DEL LLATÍ “OBSESSIÓ” I SIGNIFICA IDEA, PREOCUPACIÓ, DUBTE O DESIG QUE UNA PERSONA NO POT ALLUNYAR DE LA SEVA MENT. AIXÍ DONCS, LES OBSESSIONS SÓN PENSAMENTS INVASIUS, RECURRENTS I INVOLUNTARIS QUE INVAEIXEN LA CONSCIÈNCIA, SENSE CONTROL I CAUSEN UN VERITABLE MALESTAR DEL PACIENT.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR ASPECTES CONCEPTUALS/COMPULSIONS LA PARAULA COMPULSIÓ DERIVA DEL LLATÍ “COMPELLERE” I SIGNIFICA OBLIGAR A FER. AIXÍ DONCS, LES COMPULSIONS SÓN ACTES IRREPRIMIBLES I REPETITIUS, AMB UNA APARENT FINALITAT I QUE TENEN QUE DUR-SE A TERME SEGUINT UNES CERTES REGLES IMPOSADES PEL PROPI PACIENT.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR EL PRIMER CONTACTE AMB LA FAMÍLIA: “LA DEMANDA” PER TERME MIG ES TRIGA UNS TRES ANYS DES DEL COMENÇAMENT DELS SÍMPTOMES, PER DEMANAR CONSULTA. I PER QUÈ...?

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR MOTIUS PER L’ENDARRERIMENT DE LA 1a CONSULTA ELS PEDIATRES I ELS METGES DE FAMÍILIA NO HI SOLEN PENSAR. LES COMPULSIONS ES CONFONEN AMB JOCS I ACTIVITATS LÚDIQUES DELS NENS. A MOLTS NENS ELS SÍMPTOMES NO ELS HI PREOCUPEN NI ELS HI MOLESTEN, O BÉ NO SABEN EXPRESSAR EL QUE ELS HI PASSA O TENEN VERGONYA DE FER-HO. ELS PARES I MESTRES RARAMENT SOSPITEN DEL QUE DESCONEIXEN. AIXÒ VOL DIR....

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR PRIMERS SÍMPTOMES: FRAGILITAT DE LA 1a CONSULTA ELS PARES DIFÍCILMENT COMPRENEN EL CARÀCTER PSICOPATOLÒGIC DE LA CONDUCTA DEL SEU FILL QUE PER ALTRA BANDA ÉS COMPLETAMENT NORMAL EN TOTES LES ALTRES ÀREES DEL COMPORTAMENT. MOLTS D’AQUESTS PARES TENEN UNA PERSONALITAT OBSESSIVA O HAN TINGUT SÍMPTOMES SIMILARS DURANT LA SEVA INFÀNCIA O ADOLESCÈNCIA, FET QUE JUSTIFICA LA SEVA MENYSVALORACIÓ DEL TRASTORN.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR 1a CONSULTA FRÀGIL “TENIR-HO CLAR” DIFERENCIAR JUNTAMENT AMB ELS PARES ELS RITUALS PATOLÒGICS DELS NORMALS.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR TRETS DIFERENCIALS RITUALS TOC/NORMALS (1) RITUALS TOC RITUALS NORMALS AMB ANSIETAT LES SEVES INTERRUPCIONS PRODUEIXEN IRRITABILITAT I AGRESSIVITAT TENEN CONSEQÜÈNCIES NEGATIVES E INTERFEREIXEN DINS LA VIDA QUOTIDIANA TENEN COM A FINALITAT DISMINUIR L’ANSIETAT I L’ANGOIXA SÓN AGRADABLES LES SEVES INTERRUPCIONS SÓN BEN TOL·LERADES. NI TENEN CONSEQÜÈNCIES NEGATIVES NI INTERFEREIXEN DINS LA VIDA QUOTIDIANA. TENEN COM A FINALITAT EL PASSAR-HO BÉ.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR TRETS DIFERENCIALS RITUALS TOC/NORMALS (2) RITUALS TOC RITUALS NORMALS COMENCEN A LA INFÀNCIA I INVAEIXEN L’ADOLESCÈNCIA. ELS MÉS FREQÜENTS SÓN: RENTAR-SE, COMPROVAR I REPETIR I NO CONTRIBUEIXEN EN L’APRENENTATGE NI EN EL DESENVOLUPAMENT. SÓN INCAPACITANTS, PRODUEIXEN PATIMENT I CONTRIBUEIXEN A L’AÏLLAMENT SOCIAL. DISMINUEIXEN A PARTIR DELS 8 ANYS. CONTRIBUEIXEN EN L’APRENENTATGE I EL DESENVOLUPAMENT. NO SÓN INCAPACITANTS, PRODUEIXEN PLAER I CONTRIBUEIXEN AL JOC I/O PARTICIPACIÓ SOCIAL.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR SÍMPTOMES INVASIUS: DEMANDA CLARA LA VIDA FAMILIAR S’AFECTA MOLT PROFUNDAMENT, TROBANT-SE EL PARES I FAMILIARS FRUSTRATS I CONFUSOS PELS SÍMPTOMES DEL TOC. ENS DIUEN QUE HO HAN PROBAT TOT I QUE NO SABEN QUÉ FER PER AJUDAR. IMPLICATS AMB ELS RITUALS PER MILLORAR L’ANGOIXA DEL FILL, ELS PARES ES VEUEN ENVOLTATS PER LA TELA D’ARANYA DEL TOC.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR TOC: CONÈIXER LA FAMÍLIA PER ENTENDRE EL MOMENT PSICOPATOLÒGIC DEL PACIENT AMB TOC. ENTREVISTA OBERTA AVALUACIÓ GENERAL AVALUACIÓ ESPECÍFICA

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR ENTREVISTA OBERTA ESCOLTAR 1r ESCOLTAR DEMANDA FAMILIAR. 2n ESCOLTAR PER SEPARAT (PARES/FILL). EMPATITZAR “NO OBLIDAR LA VESSANT TERAPÈUTICA DE L’ENTREVISTA”

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR AVALUACIÓ GENERAL (1) -CIRCUMSTÀNCIES DE LA CONCEPCIÓ I DE L’EMBARÀS. -CIRCUMSTÀNCIES PERINATALS. -TRETS TEMPERAMENTALS: a) TEMPERAMENT DIFÍCIL (OBSERVABLE EN LACTANTS) -HUMOR NEGATIU. -ARRÍTMIC. -REACCIONS INTENSES I DESMESURADES. -ADAPTACIÓ LENTA DAVANT DE NOVES SITUACIONS. b) CONDUCTES D’INHIBICIÓ (OBSERVABLES A PARTIR DEL 1r ANY DE VIDA) -DAVANT DE SITUACIONS NOVES. -RESPOSTES ENLENTIDES. -ALLUNYAMENT DAVANT DE DESCONEGUTS, DEIXANT DE JUGAR I DE PARLAR. -ARRELAMENT EXCESSIU.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR AVALUACIÓ GENERAL (2) MALALTÍES CRÒNIQUES. FETS VITALS ESTRESSANTS. TRETS PSICOPATOLÒGICS DELS PARES. TRASTORNS DELIRANTS. TRASTORNS DEPRESSIUS MAJORS. EPISODIS DE MANIA. INTENT D’AUTOLISI. ALTERACIONS GREUS DE LA PERSONALITAT. ESQUIZOFRÈNIA. ENOLISME I ABÚS DE SUBSTÀNCIES. TOC.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR AVALUACIÓ GENERAL (3) ALTRES MOTIUS DE PREOCUPACIÓ (COMORBILITAT). OPINIONS D’ALTRES PROFESSIONALS (ESCOLA). NO OBVIAR MAI ELS PETITS DETALLS. “L’OBSESSIU ADULT SEMPRE ES DELATA”

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR AVALUACIÓ GENERAL (4) QÜESTIONARIS COMPLEMENTARIS (COMORBILITAT) PEDIATRIC SYMPTON CHECKLIST (JELLINEK). EARLY CHILDHOOD INVENTORY (SPRAFKIN Y GADOW). THE STRENGHTS AND DIFFICULTIES QUESTIONNAIRE (GOODMAN). CHILD BEHAVIOR CHECKLIST (ACHENBACH).

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR AVALUACIÓ ESPECÍFICA (1) TRETS FONAMENTALS A ANALITZAR: -L’OBSESSIVITAT DELS PARES. -L’ANSIETAT DEL FILL. MOLTS COPS SOLS HO FEM A L’INVERSA, ÉS A DIR, SOLS VALOREM LA DEMANDA DELS PARES, QUE VOLEN DONAR RESPOSTA A LA SEVA ANSIETAT I A L’OBSESSIVITAT DEL FILL.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR AVALUACIÓ ESPECÍFICA (2) MAI UNA ENTREVISTA DIRIGIDA ENS PODRÀ DONAR MÉS INFORMACIÓ ENVERS LA VIVÈNCIA FAMILIAR DEL TOC, QUE EL FET DE VALORAR, MITJANÇANT LA NOSTRA OBSERVACIÓ DIRECTA, LA DESCRIPCIÓ QUE SOBRE FETS REALS ENS DONEN PARES I FILLS PER SEPARAT. CAL SABER MIRAR-ESCOLTAR CAL SABER LLEGIR EL LLENGUATGE NO VERBAL

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR AVALUACIÓ ESPECÍFICA (3) CONÈIXER L’OBSESSIVITAT DELS PARES PSICOPATOLÒGICS? -ANTECEDENTS PERSONALITAT? -GRAU D’IMPLICACIÓ FAMILIAR AMB EL TOC. OBSESSIVITAT FAMILIAR RISC DE MANIPULACIÓ DEL TOC. -VALORAR EL COMENÇAR/.... PER AJUDAR ELS PARES.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR AVALUACIÓ ESPECÍFICA (4) CONÈIXER L’ANSIETAT DEL NEN O ADOLESCENT -GRAU D’ESTAT D’ALERTA. -GRAU D’EXIGÈNCIA DE PARTICIPACIÓ FAMILIAR EN ELS RITUALS. -GRAU D’AGRESSIVITAT ENVERS LA FAMÍLIA. -GRAU DE SENTIMENT DE CULPA.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR AVALUACIÓ ESPECÍFICA (5) CONÈIXER LES INTERACCIONS FAMILIARS NEGATIVES -INTERACCIONS NEGATIVES RELACIONADES AMB EL TOC. -INTERACCIONS NEGATIVES RELACIONADES AMB LA VIDA DIÀRIA. -CONFLICTES AMB ELS GERMANS. -CONFLICTES DELS PARES.

TOC INFANTO-JUVENIL: AVALUACIÓ FAMILIAR CONCLUSIÓ LA FAMÍLIA POT OFERIR INFORMACIÓ ENVERS LA MESURA EN QUÈ EL TOC INTERFEREIX AMB LA VIDA DEL PACIENT, ARA BÉ TAMBÉ LA FAMÍLIA POT CONTRIBUIR A PERPETUAR ELS SÍMPTOMES. EL PROPÒSIT D’AVALUAR LA FAMÍLIA ÉS CONÈIXER QUINA ÉS LA DINÀMICA FAMILIAR PREVALENT I IDENTIFICAR EN QUINA MESURA ELS SÍMPTOMES DEL PACIENT AFECTEN LA SEVA FAMÍLIA, AIXÒ IMPLICA CONÈIXER EL SIGNIFICAT DEL SÍMPTOMES DEL PACIENT PELS SEUS PARES, COM ENTENEN ELS FILLS ELS PROPIS PARES I QUINA ÉS LA RESPOSTA DE LA FAMÍLIA ALS COMPORTAMENTS DELS FILLS.

TOC INFANTO-JUVENIL TOC INFANTO-JUVENIL