Presentació de la Guia per a la identificació i

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Xarxa Productes de la terra
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Projecte de Diversificació Curricular
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Presentació de Kickoff
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
1 1.
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Projecte d’Itineraris Formatius
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Avançant cap a un model social digne i centrat en la persona
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Global Cook Service.
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Presentació de resultats
Convivència i Mediació Escolar
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Presentació assignatura
El departament de Recursos Humans
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Presentació de la Guia per a la identificació i desenvolupament de competències transversals de relació. Mònica Alejandre “La importància de les competències transversals de relació. Presentació d’una eina de suport pels equips de RH” Barcelona 10 de juliol de 2007

Índex Fonamentació de la Guia. Objectius de la Guia. Metodologia. Avantatges del desenvolupament de les competències de relació. Fases pel desenvolupament de les competències de relació: Fase d’identificació. Fase d'avaluació. Fase de desenvolupament. Recomanacions generals per a la gestió de competències de relació.

Fonamentació de la Guia I Necessitat d’adaptació de les empreses del sector serveis als canvis socio-econòmics: Les competències de relació són un recurs que facilita l’aprenentatge i la capacitat d’adaptació de les persones treballadores. La gestió organitzativa de les empreses es basa, entre d’altres elements, en les relacions interpersonals (orientació al client, comunicació, treball en equip, etc.): Alta demanda de perfils professionals amb competències de relació. El desenvolupament de competències de relació és clau per a millorar la col·laboració interdepartamental, l’orientació al client, etc. i, per tant, la qualitat dels serveis.

Fonamentació de la Guia II Necessitat d’identificar i desenvolupar les competències de relació que exercir en cada entorn organitzatiu: Generar les condicions que permetin la identificació, avaluació i millora de les competències de relació.

Objectius de la Guia I Objectiu general de la Guia: Proporcionar a les empreses del sector serveis de Catalunya una eina útil per la gestió de les competències de relació. La Guia està dirigida al personal responsable de recursos humans i/o formació i a comandaments intermedis.

Objectius de la Guia II Objectius específics de la Guia: Donar a conèixer les diferents fases del procés de gestió de competències de relació. Facilitar la identificació de competències de relació associades a un desenvolupament adequat dels llocs de treball. Proporcionar estratègies per a avaluar l’exercici de les competències de relació. Oferir instruments per a la millora de l’exercici de les competències de relació.

Metodologia Anàlisis documental. Entrevistes obertes a 5 empreses del sector. Entrevistes obertes a 3 empreses amb bones pràctiques. 1 Grup de discussió: Personal tècnic, comandaments intermedis i caps d'àrees o departaments. Grup de validació amb persones responsables de recursos humans i/o formació.

Avantatges del desenvolupament de les competències de relació Beneficis per a les persones treballadores: Increment de les capacitats de comunicació. Millora de les relacions interpersonals. Millora del clima laboral. Augment de la motivació al treball. Major satisfacció laboral i personal. Beneficis per a les empreses: Millora de la imatge externa. Augment de la transparència dels processos de selecció i promoció interna. Menor rotació del personal. Millora de la productivitat.

Fase d’identificació de competències de relació Aspectes a considerar: Entorn organizatiu: Participació en la pressa de decisions. Organització jeràrquica. Treball en equip. Gestió de la diversitat. Lloc de treball: Grau de iniciativa. Persones a càrrec.

Fase d’identificació de competències de relació Mètodes d’identificació: Sessions de treball de persones expertes. Entrevista oberta. Qüestionari. Observació participant. Anàlisis de llocs de treball.

Fase d’identificació de competències de relació Catàleg bàsic de competències de relació I: Competència de relació Definició Treball en equip Disposició per cooperar amb altres persones en l'execució d’un projecte o activitat determinada, donant suport activament a les decisions grupals i fent-se responsable de les tasques que li corresponen dins d’aquest projecte o activitat. Resolució de conflictes Trobar solucions als conflictes que es plantegen mitjançant la comprensió del problema i l'elecció de la millor opció en cada cas. Direcció de persones/Lideratge Guiar i dirigir un grup i establir i mantenir l’esperit d’equip necessaris per aconseguir els objectius plantejats. Comunicació Formular i comunicar opinions, sentiments o informació en el moment oportú i de la forma adequada. Saber escoltar i comprendre a altres persones.

Fase d’avaluació de competències de relació Catàleg bàsic de competències de relació II: Competència de relació Definició Gestió de la diversitat Reconeixement i respecte a la diferència de persones treballadores de diferent cultura, ètnia, etc. o diferent capacitat física o psíquica a la pròpia. Negociació Capacitat per identificar les posicions pròpies i alienes, intercanviant concessions i aconseguint acords satisfactoris per ambdues parts. Orientació al client Capacitat per demostrar sensibilitat cap a les necessitats o demandes que els/les clients/es poden requerir.

Fase d’avaluació de competències de relació Aspectes a considerar: La comunicació empresarial. La persona avaluadora. Determinació dels nivells d’exercici. Altres consideracions.

Fase d’avaluació de competències de relació Mètodes d’avaluació: Enquesta d'avaluació 360º. Observació. Test situacional. Entrevista d’incidents crítics.

Fase de desenvolupament de competències de relació Aspectes a considerar: La gestió de la fase de desenvolupament de competències de relació. La persona treballadora com a responsable del seu propi canvi. Altres consideracions.

Fase de desenvolupament de competències de relació Mètodes de desenvolupament: Tutorització. Tallers formatius. Acompanyament. Coaching.

Recomanacions generals Fase del procés de desenvolupament de competències de relació Recomanacions Identificació Suport de la direcció de l’empresa. Definició de la cultura empresarial. Coneixement de la situació present i futura de l’empresa. Validació de les evidencies d’execució amb els/les treballadors/es. Avaluació Planificació d’avaluacions intermèdies. Avaluació objectiva i completa. Comunicació oberta i constant entre avaluador/a i avaluat/da. No vinculació de l’avaluació de competències de relació amb la retribució salarial. Desenvolupament Consecució dels objectius marcats. Avaluació i seguiment del desenvolupament. Adequació dels mètodes a la persona treballadora.