ENCONTRE PETITS TALENTS CIENTÍFICS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Advertisements

VISITEM LA RESIDÈNCIA.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
MÚLTIPLES I DIVISORS.
L’Univers Com es defineix l’Univers?
EL SISTEMA SOLAR ELS PLANETES.
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
La Terra.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Tema 4. La Terra i la Lluna Introducció
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ELS MOVIMENTS DE LA TERRA I LA LLUNA
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
Escola Can Fabra 3r CURS.
LA FAULA.
LA LLEGENDA DE SANT JORDI
Experimentam amb la ciència
JÚPITER,SATURN,URÀ,NEPTÚ
ÍNDEX 1) QUÈ SABEM? 2) QUÈ VOLEM SABER?
La Terra el nostre planeta
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
PRIMERS TESTIMONIS FILOSÓFICS.
LA LLUNA Mateo , Alejandro , Lluís , Alberto, Son els creadors, esperem que us agradi.
Escola seat Carrer Mecànica, Barcelona
La Lluna Noa Vives Zaguirre.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
ELS ASTRES I LES CONSTEL.LACIONS
Tema 4. La Terra i la Lluna. Pàg 52
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
Per què es veu la lluna de dia?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
Per què el Sol escalfa més a l’estiu que a l’hivern?
El Reflex dels teus Actes
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Què hi ha a l'Univers?.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
vista pels nens i nenes de 2n
Índex La composició de l’Univers L’origen de l’Univers Les galàxies
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
CAÇADORS D’OMBRES.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
ELS ECLIPSIS FET PER: CARLA MANAL ENZO MARC ARYAN BIEL aryan 1 1.
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
La Terra i la Lluna.
BAIX EMPORDÀ.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
EL QUADRAT LES MARIETES.
El Montgrí per camins de calç.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
(del conte Momo, Michael Ende, 1973)
Transcripción de la presentación:

ENCONTRE PETITS TALENTS CIENTÍFICS ESCOLA CAN CLOS “Fenòmens astronòmics” 19 D’ABRIL DE 2018

Com és que la Lluna canvia de forma. - Hi ha més d’una Lluna Com és que la Lluna canvia de forma? - Hi ha més d’una Lluna? - Què són els eclipsis?

TALLERS: - Les fases de la Lluna - Els eclipsis

LES FASES DE LA LLUNA

IDEES PRÈVIES Alguns pensàvem que hi havia més d’una Lluna, fins i tot quatre!!! Altres que hi havia una sola Lluna que canviava de forma cada dia. I uns altres pensàvem que la Lluna canviava depenent de la llum del Sol.

COM HO HEM ESBRINAT?

Un cop fets aquests exercicis, entre tots, vam arribar a la conclusió que la Lluna s’il·lumina depenent com està situada respecte al Sol.

ECLIPSIS

IDEES PRÈVIES La majoria vam acordar que hi havia dos: eclipsi lunar i eclipsi solar perquè ho haviem vist en directe o per la televisió però teniem dubtes de quan es produixien, qui havia de tapar a qui per a que es produira aquest fenomen.

FORMULACIÓ DE PREGUNTES -”En què consisteixen realment els eclipsis?” - “Com es formen?”

TEL·LURI

Ens dividim en grups i ens repartim els tres elements implicats en els eclipsis.

A continuació, fem l’exposició i posta en comú de tot allò que hem escrit i ho debatim. LLUNA SOL

TERRA

COMPROVEM COM FUNCIONA EL TEL·LURI

OBSERVEM I FORMULEM HIPÒTESIS -Quan es produeix un eclipsi solar? “Quan la Lluna passa entre el Sol i la Terra, aquesta cobreix total o parcialment el Sol en una posició concreta de la Terra”.

ECLIPSI SOLAR

“Si tots els mesos hi ha lluna nova, per què no hi ha eclipsis cada mes?”

OBSERVEM I FORMULEM HIPÒTESIS Quan es produeix un eclipsi lunar? “Quan la Terra s’interposa entre el Sol i la Lluna, es produeix l’eclipsi lunar. És a dir, quan la Lluna entra en la zona d’ombra de la Terra”.

ECLIPSI LUNAR

CONSULTA PERIÒDIC

INTERPRETEM ECLIPSIS