Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gestionar la classe amb efectivitat
Advertisements

MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Sistemes de mesura i control per a l'agricultura.
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
CAMPUS FOR PEACE AFRICA
Programa de Transició Escola Treball
Elaboració d’un mapa temàtic
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
Projecte d’Itineraris Formatius
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
El viatge de Primària a Secundària
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Projecte d’estalvi energètic
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
LIDERATGE D’EQUIPS INSCRIPCIÓ Inici: 04/07/2018 Fi: 18/07/2018 Horari:
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
CRAI: Unitat de Docència
Pla de Formació de Centre
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Presentació de resultats
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Gestió del coneixement
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Índex 1. Què és el “Semàfor dels Valors”?
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola Rob Horner Universitat d'Oregon www.swis.org

Objectius Una introducció al Sistema d'Informació de l'Escola: School-Wide Information System Perquè les escoles necessiten sistemes d'informació efectius i eficients Com funciona el SWISTM Com accedir al SWISTM El paper dels facilitadors SWISTM

SWISTM (School-Wide Information System) Definició SWISTM és un sistema d'informació basat en web per recollir, introduir, resumir, fer informes i utilitzar informació sobre el comportament disciplinari. Objectiu Millorar la capacitat del personal de l'escola per a fomentar uns entorns formatius segurs i efectius.

Tres elements clau del SWISTM Sistema de recollida de dades Sistema coherent per a elaborar informes de conducta Definicions de conductes problemàtiques, i dels formularis i normes dels informes de conducta Assignació de personal per a introduir dades, generar informes Aplicació informàtica Basada en web, sempre disponible, segura Presa de decisions Ús de les dades Tota l'escola Estudiant individual

Característiques del SWISTM Només informa sobre dades disciplinàries Violacions importants de la disciplina Conductes problemàtiques de menys importància Molt eficient (30 segons per informe de comportament) Control local Format orientat a la presa de decisions (dibuixos) La informació sempre està disponible Confidencial, segur Pot combinar-se amb bases de dades per districtes escolars

Breu història del SWISTM 1994- Treballs amb equips... que necessiten dades 1994-96 Revisió dels sistemes d'informació disponibles 1998-00 Elaboració del SWISTM 1.0 (92 escoles) 1999-00 Elaboració del SWISTM 1.5 (148 escoles) (35 facilitadors SWISTM) 2001 SWISTM II (412 escoles) (120 facilitadors SWISTM) 2002 SWISTM 2.1 (agost del 2002) (225 facilitadors SWISTM) 2003 SWISTM 3.0 (agost del 2003) (366 facilitadors SWISTM) 2004 SWISTM 3.1 (més de 1700 escoles) (489 facilitadors SWISTM) 2005 SWISTM 3.2 (més de 2100 escoles) (600 facilitadors SWISTM) 2006 SWISTM 4.0 (més de 3177 escoles) (806 facilitadors SWISTM) SWISTM 4.0 (més de 3500 escoles) (898 facilitadors SWISTM)

Per què es decidí desenvolupar el SWISTM? Suport conductual per a tota l'escola (EBS, Effective Behaviour Support) Orientat a equips Necessitat d'efectivitat en la presa de decisions Principals desenvolupadors Seth May, William Ard III, Anne Todd, Rob Horner, George Sugai, Aaron Glasgow, Jeff Sprague

Millorar la presa de decisions Solució De Problema Resolució de problemes Solució Problema A Informació

Com funciona el SWISTM? Introducció de dades Adreça i dades de contacte de l'escola Assistència/ dies al mes (factor ètnic) Informació dels professors Informació dels estudiants Informes de conducta Elaboració d'informes Mitjana d'informes per dia i mes Informes per tipus de conducta Informes per lloc Informes per hora Informes per alumne Altres informes Eines

El SWISTM i el canvi de sistemes Idea bàsica A l'hora de canviar de sistema, la idea més eficient i duradora és oferir informes regulars sobre els resultats desitjats. El model d'enginyeria del comportament de Thomas Gilbert Gilbert, 1978

Pràctiques i sistemes per al suport conductual en els centres Definir expectatives Ensenyar expectatives Fer el seguiment de les conductes esperades Identificar les conductes esperades Corregir els errors de conducta (continuum de conseqüències) Fer servir la informació per a la presa de decisions Sistemes Lideratge administratiu Implementació per equips Compromís definit Assignació de personal Suport pressupostat Desenvolupament d'un sistema d'informació orientat a decisions

Suport conductual positiu Competència social i progrés acadèmic RESULTATS Suport conductual dels alumnes Suport a la presa de decisions DADES PRÀCTIQUES SISTEMES Suport conductual del professor

Els efectes de la informació Ajudar a millorar els equips:

Resum Els orígens i l'objectiu del SWIS Els tres elements d'un "sistema d'informació" Recollida precisa de dades Aplicació informàtica per a la introducció de dades i elaboració d'informes Ús de les dades per a la presa de decisions Estructura del SWIS Estructura de la formació Com encaixar el SWIS en un sistema PBS (de suport conductual positiu a nivell de tot el centre) més gran?