Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2012
La qualitat, garantia de millora.
Compte General 2009 Sabadell, maig de 2010.
i el que no es pot avaluar
PRESSUPOST 2017.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
Ajuntament de Sant Quirze del Vallès
Planificació financera
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
El mercat de treball a la ciutat de Girona
DADES DE RESIDUS MUNICIPALS 2013 CAMP DE TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Ajuntament de Cardedeu
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
La teva contribució 1.
PRESSUPOST 2010.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
Realitzat per l’Associació Progressista de Catalunya
En aquest tema veurem els apartats següents:
La Nòmina Catalana.
Sessió de treball oberta
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
PLE MUNICIPAL DE 27 DE MARÇ DE 2008
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
PLA ECONÒMIC I FINANCER EINA CLAU GESTIÓ PÚBLICA
SESSIÓ INFORMATIVA OOFF i PRESSUPOST 2015
La gestió per processos
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Necessita Catalunya un nou finançament?
CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE TRANSPORT, DESPLAÇAMENT I MENJADORS ESCOLARS CURS
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
El sector terciari. Concepte de sector terciari
Dispositiu Local d’Inserció
6.- CONTRASTOS I DESIGUALTATS EN EL MÓN ACTUAL.
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Presentació Pública dels Pressupostos del 2015
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Pressupost General del Consell Comarcal del Maresme 2015 Desembre 2014.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
Projecte d’Itineraris Formatius
Resum de resultats Enquesta als participants en els Cercles de comparació intermunicipals Octubre de 2018 Grandària del municipi 503 Fins a habitants.
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Nou Hospital. Fundació Hospital de l’Esperit Sant Gestió de Facturació a Tercers 1 de desembre de 2009.
la cohesió social va per barris
2018.
II JORNADA de SALUT MENTAL
Evolució del comerç als barris de Barcelona
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
2012 COMPTE GENERAL Intervenció General.
Jornada Cloenda Esports
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
i el que no es pot avaluar DADES – INFORMACIÓ – CONEIXEMENT
LA DEFINICIÓ I AVALUACIÓ D’OBJECTIUS ESTRATÈGICS I OPERATIUS:
Transcripción de la presentación:

Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017 El que no es pot mesurar no es pot avaluar i el que no es pot avaluar no es pot millorar Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017

El canvi es pot mesurar                      “La transformació de l’estructura de la despesa municipal                                en la prestació dels serveis”

Finances municipals Evolució 2008-2016

Ingressos corrents i despeses ordinàries (mitjanes globals) Euros/habitant

* Diferència entre els ICC i les DOC respecte dels ICC Ingressos corrents i despeses ordinàries (mitjanes globals) Euros/habitant 12%* 2,5%* * Diferència entre els ICC i les DOC respecte dels ICC

Romanent de tresoreria (mitjanes globals) Euros/habitant Total 2016: 1.070.030.048 €  el 309% de les inversions municipals.

Despesa per habitant en serveis locals 277 euros Dades 2016

Deute viu per habitant (mitjanes globals) Euros/habitant Deute viu total 2016: 2.037.777.812€ ; Estalvi net total 2016: 578.004.091€.

71,3% Romanent i estalvi net 2008 (per municipi) 24 (7,8%) 33 32 Euros/habitant 33 (10,6%) 32 (10,3%)

65,5% 27 47 33 Romanent i estalvi net 2011 (per municipi) (8,7%) Euros/habitant 47 (15,2%) 33 (10,6%)

94,6% 9 2 6 Romanent i estalvi net 2015 (per municipi) Euros/habitant (2,9%) Euros/habitant 2 (0,6%) 6 (1,9%)

96,4% 8 2 Romanent i estalvi net 2016 (per municipi) Euros/habitant (3,2%) Euros/habitant (0,0%) 2 (0,4%)

Romanent i Període mitjà de pagament 2015 (per municipi) 38% 46% Euros/habitant 16% Dies

Romanent i Període mitjà de pagament 2016 (per municipi) 42% 50% Euros/habitant 8% Dies

Serveis municipals Evolució 2008-2016

+44% +29% +28% +19% +14% +11% +4% +4% 0% -4% -14% -19% -23% -23% -35% Com ha evolucionat la despesa dels diferents serveis? +44% Serveis socials +29% Escoles bressol +28% Neteja viària +19% Biblioteques +14% Serveis Locals d’Ocupació +11% Residus +4% Esports +4% Policia local 856 €/hab. -0,5% Despeses corrents (2008-2016) 851 €/hab. 0% Espais Escènics -4% Enllumenat (2009-2016) -14% Mercats -19% Escoles de música -23% OMIC -23% SAM (2009-2016) -35% Mediació (2010-2016) -49% Fires locals

Increment mitjà de la despesa per habitant Tots els serveis de menys de 15€ per habitant (5) disminueixen el seu pressupost en el període 2008-2016, excepte Espais Escènics que es manté. Tots els serveis de més de 30€ per habitant (5) augmenten el seu pressupost en el període 2008-2016

Increment mitjà de la despesa per habitant Tots els serveis de menys de 15€ per habitant (5) disminueixen el seu pressupost en el període 2008-2016, excepte Espais Escènics que es manté. Tots els serveis de més de 15€ per habitant (8) augmenten el seu pressupost en el període 2008-2016

Índex de vulnerabilitat social Serveis i finances municipals segons tipologia de municipis: Índex de vulnerabilitat social

Índex de Vulnerabilitat Social: què és? És una mesura sintètica del nivell de benestar de la població dels municipis de la Demarcació de Barcelona. Reflecteix el context en què treballen els ens locals i que influeix en la demanda i els resultats dels serveis. S’han prioritzat indicadors disponibles a nivell municipal, amb màxima periodicitat i contrastats en altres treballs amb objectiu similar Nota 1: S’analitzen els 50 municipis de la Demarcació amb vulnerabilitat social més alta i els 50 amb vulnerabilitat social més baixa

Mitjana Demarcació BCN Índex de Vulnerabilitat Social: com s’interpreta? Els valors originals dels indicadors s’han transformat en una escala amb base 100 (100=mitjana Demarcació) >100: situació més favorable que la mitjana <100: situació més desfavorable que la mitjana S’han classificat els municipis en 4 categories: En aquesta presentació, s’analitzen els 50 municipis amb vulnerabilitat més alta i els 50 amb vulnerabilitat més baixa. Mitjana Demarcació BCN

32% 31% 30% 30% Ingressos i despeses vs. vulnerabilitat social Ingressos corrents Despeses ordinàries 32% 31% 30% 30% €/habitant Nota: Dades 2016

Municipis vulnerabilitat molt alta Municipis vulnerabilitat molt baixa Pes de l’IBI en els ingressos corrents vs. vulnerabilitat social Municipis vulnerabilitat molt alta Municipis vulnerabilitat molt baixa €/hab €/hab +107% 1.317€/ hab 997€/ hab €/hab €/hab Nota: Dades 2016

N. vehicles per habitant Impost vehicles de tracció mecànica vs. vulnerabilitat social Vulnerabilitat molt alta   Vulnerabilitat molt baixa Tarifa mínima mitjana Tipus Quota total mitjana 44€ 43€ 1,99 1,87 87,22€ 80,02€ N. vehicles per habitant € / habitant 0,560 0,735 48,84€ 58,79€ 20% Nota: Dades 2016

9% Taxes i preus públics vs. vulnerabilitat social €/hab €/hab €/habitant Nota: Dades 2016

% pressupost corrent municipal % despesa serveis s/ pressupost vs. vulnerabilitat social Els municipis amb major vulnerabilitat social destinen més % del pressupost a l’àmbit social, la convivència i la neteja % pressupost corrent municipal Vuln. molt alta > Vuln. molt baixa +63% +59% +41% +178% +85% Nota: Dades 2016

% pressupost corrent municipal % despesa serveis s/ pressupost vs. vulnerabilitat social Els municipis amb menor vulnerabilitat destinen més % del pressupost als àmbits educatiu i cultural Vuln. molt baixa % pressupost corrent municipal > Vuln. molt alta +29% +357% +88% +29% Nota: Dades 2016

% pressupost corrent municipal % despesa serveis s/ pressupost vs. vulnerabilitat social Hi ha 9 serveis on els municipis destinen una part similar del pressupost amb independència del seu entorn social Vuln. molt alta % pressupost corrent municipal ≈ Vuln. molt baixa Nota: Dades 2016

Com ha evolucionat la despesa als diferents municipis? Municipis on la despesa del servei ha augmentat/disminuït més Indicador utilitzat: % despesa servei X s/ pressupost corrent municipal