LA SOCIETAT FEUDAL Els que combaten 3 grans grups Els que preguen

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
Advertisements

21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Fet per Michelle Membrilla
L´ EDAT MITJANA.
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Monarquia Era el més elevat i no havia de donar explicacions a ningú. Quan deia una cosa tothom li donava el suport E L S C A N V I O Noblesa i clergat.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
JESÚS DE NATZARET.
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
GANDHI, un exemple a seguir
El Planeta Terra.
DÉUS EGIPCIS NAIARA I SERGIO LÓPEZ.
1 L’Antic Règim ESQUEMA RECURSOS INTERNET.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
PETITS REPORTERS Títol.
INDEX .Classes socials .Família .Educació jocs i joguines
Religió i els déus romans
LA FAULA.
17 de l’any cB Regina Tot escoltant “Laudate pueri” (escola de Montserrat) de Mendelssohn, lloem la generositat de tots els “petits” que saben compartir.
1. El naixement de l'Europa feudal
L’EDAT MITJANA.
EDAT MITJANA.
EDAT MODERNA Repàs 2n ESO.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Les classes socials a l’antiga Roma i la vida a les ciutats
L'EDAT MODERNA Gerard Guitart Raúl Valle Hamza Lemsidi.
La família de les tortugues
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL POBLE DE LA FANTASIA.
ULLASTRET.
SORTIM A EXPLICAR MITES
MONESTIR DE SANT PERE DE RODES
L’EDAT MITJANA Pablo Arcas Arcas.
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
Quin dinosaure!.
ELS SAGRAMENTS.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
EL FEUDALISME.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
1 L’Antic Règim ESQUEMA RECURSOS INTERNET.
Hi havia una vegada una família de ratolins.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
LA SOCIETAT , LA FAMÍLIA , L’EDUCACIÓ I LES JOGUINES
XIII a Setmana de la solidaritat
BIODIVERSITAT A L’HORT
Esplanada on hi havia el temple
IV Concurs Bíblic Informàtic
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
Concurs bíblic: La Bíblia font de valors humans i socials.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
LA FLOR MÀGICA AUTORS: Ainoa i Christian.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
La vulneració dels drets socials
Disminució del comerç i emigració de les ciutats al camp. Escassetat d'esclaus a causa de la seva poca rendibilitat i a les fugues. Augment dels.
El que ha passat està molt bé
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
A la serra de Rodes (o de Verdera).
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

LA SOCIETAT FEUDAL Els que combaten 3 grans grups Els que preguen Els qui treballen Els eclesiàstics La noblesa Serfs i camperols minoria majoria

ELS QUE COMBATEN Guerrers d’ofici Eren els nobles o l’aristocràcia Propietaris de les terres Vivien en castells Tenien tot el poder en els seus territoris

A més, feien grans menjars, feien torneigs on els cavallers s’enfrontaven entre ells i, com a distracció, caçaven... Patges Per arribar a ser cavallers Escuders Cavallers

Dins de la noblesa (tots eren cavallers) : - magnats: comtes, ducs, marquesos... - vescomtes,barons... - cavallers ELS QUE PREGUEN L’Església cada cop tenia més poder, ja que Europa era pràcticament cristiana. Era l’únic element d’unitat entre tothom. Cada cop la gent seguia més les directrius de l’Església, i volia aconseguir la salvació de la seva ànima. Per això, feien donacions molts cops de les seves propietats a l’Església en el moment de la seva mort i d’aquesta manera obtenir els favors i les pregàries per obtenir el pas cap el Paradís...

El clergat era un estament privilegiat. Clergat secular Capellans de les parròquies El clergat Molt important fou St. Benet de Núrsia. Clergat regular Ora et labora abats abadesses

El clergat regular viu en els monestirs. L’església En els monestirs hi ha dues parts fonamentals: El claustre Al voltant del claustre hi havia les dependències principals del monestir: La sala capitular (on es reunien els monjos) El menjador o refertor La biblioteca El celler Dormitoris .....................

Organització de les terres Els senyors tenien la propietat, el domini i el control de totes les seves terres. Les possessions dels senyors s’organitzaven en tres parts: Reserva senyorial (dependències i terres del senyor ) Part comunal ( zona de camps, boscos. que podien utilitzar els pagesos..) Part rústica ( terres concedides per part del senyor als camperols)

ELS QUI TREBALLEN Són el 90% de la població = vida dura, incòmoda i miserable. - Havien de pagar una quantitat com a “lloguer” d’una part de la terra dl senyor. - Havien de treballar per al senyor, sigui a la reserva sigui al castell (les corvees ) - Havien de pagar per utilitzar la zona comunal ( banalitats ) -Havien de pagar a l’església la desena part de la collita ( el delme ) A més de pagar totes aquestes quantitats, amb el seu treball s’havien de mantenir.

EL FEUDALISME JURÍDIC És la relació de vassallatge entre un senyor i un vassall. Un rei podia donar a un noble, vassall seu, com a pagament per un servei realitzat, un benefici, que era, generalment, una terra (i tot el que hi havia en ella). Aquests beneficis tenien unes obligacions per part del vassall vers el senyor. La categoria de la terra més generalitzada era la de féu, on el vassall que el rebia tenia obligacions militars i econòmiques cap el seu senyor. Per fer-se vassall, es feia una cerimònia anomenada de l’homenatge. En què consistia ? En primer lloc, el senyor i el vassall s’agafaven de les mans (inmixtio manuum) Després, posaven les mans sobre l’evangeli o un objecte sagrat, i el vassall jurava fidelitat al senyor (sacramentum)

El senyor en senyal de pacte i amistat el besava (osculum). I a continuació el senyor li donava un objecte o quelcom representatiu que corroborava l’homenatge (investidura) El vassall havia de donar al senyor, consell (consilium) i ajudar-lo amb les armes (auxilium) quan fos necessari. Aquesta cerimònia es feia també amb altres nobles inferiors socialment. Per això, s’ha dit que en el feudalisme tothom és vassall de tothom.