TÈCNIQUES D’ESTUDI.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Advertisements

PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS Breu explicació del model d’Alcoi (País Valencià) Barcelona, 22 de juny de 2016.
Impress 3... Posa-hi un fons!
EL TREBALL DE CATALÀ.
Avui vull regalar-te ….
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EL LLENGUATGE MUSICAL.
Alimenta el teu cos.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Ordinador Complements de l’ordinador i utilitza el teclat!
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
ORIENTACIONS PER A L’ESTUDI
Elaborado por:.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
Writer 2... posant els textos “en forma”!
Resta prohibit.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Writer 5... sense faltes! Avui, aprendràs una de les eines que té el Writer: el corrector ortogràfic. Així aprendràs com el programa et pot ajudar a fer.
Impress 2... Edita la teves presentacions!
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Tutorial TIMERIME.
Del silenci Lanza del Vasto 2018 .
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Quins documents puc posar al Campus Virtual de la UB?
Un test per pensar... Materials de
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Què existeix i què no existeix.
Writer Fora dels límits!
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Carta d’un infant als seus pares.
DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Quan l’amor fa mal.
valors humans i socials
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
I tu qui dius que sóc?.
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
HABILITATS COMUNICATIVES
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
TÈCNIQUES D’ESTUDI ESCOLA LES FONTS
Ajuda'm a fer silenci, Senyor,
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Paràbola del Llapis Al principi, quan el Creador del Llapis
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
LES PEDRES DE LA VIDA.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Sentiments cliqueu.
Transició de diapositives manual
Transcripción de la presentación:

TÈCNIQUES D’ESTUDI

EL LLOC D'ESTUDI

EL LLOC D'ESTUDI El lloc d'estudi ha de ser: ➢ sempre el mateix. ➢ Tranquil, sense renou ( fora de la TV, ràdio, ocis...) ➢ lluminós: ha de tenir llum suficient (millor si és natural i que vengui del costat contrari a la mà amb què escrius) ➢ no ha de ser ni massa fred, ni massa calent.

peus amb recolzament complert, natges enrere LA POSTURA EN L'ESTUDI esquena recolzada, peus amb recolzament complert, natges enrere

Pensar en una hora per estudiar. Com fer-ho? • Tria una hora per començar. • Mira el teu horari de classes i la teva agenda on has escrit el que has de fer. Convé que cada dia facis els deures que t'han donat, encara que no siguin per l'endemà. Així no te n'oblidaràs! També t'anirà molt bé repassar la lliçó que t'han explicat, per veure si ho entens tot. RECORDA!: tot el que no entenguis pregunta-li al teu mestre o a la teva mestra.

RECORDA

LES PASSES DE L'ESTUDI

LA PRE-LECTURA és una lectura ràpida que ens permet extreure la idea general del tema o lliçó.

LECTURA COMPRENSIVA La lectura comprensiva és una lectura LENTA de tot el tema per entendre'l bé. Totes les paraules que no coneguis, CERCA-LES en el DICCIONARI.

EL SUBRATLLAT SUBRATLLAR ÉS COM ANAR A PESCAR • Consisteix en posar una ratlla a sota de les PARAULES CLAU, és a dir, de les MÉS IMPORTANTS. • Sempre has de subratllar després d'haver fet la Pre-lectura i la Lectura Comprensiva; mai abans !

EL RESUM EL RESUM consisteix en escriure el més important del tema (les paraules subratllades), el que hem de saber. EL RESUM es fa sempre després d'haver subratllat el tema.

L'ESQUEMA • El tronc és la Idea General Un ESQUEMA és com el tronc i les branques d'un arbre: • El tronc és la Idea General • Les branques són les Idees Principals

Un bon ESQUEMA s'ha de fer: •En una sola plana. •Net i clar. •S'escriu la Idea General •Després les Idees Principals

ESQUEMA: IDEA GENERAL IDEA PRINCIPAL Altres idees importants

REPASSAR Per aprendre bé un tema s’ha de repassar •Convé que el repassis amb el resum o l'esquema davant. •El pot repassar en silenci o en veu alta. •Després digues el tema amb les teves pròpies paraules, sense mirar el resum ni l'esquema, •Prova d'explicar el que has après a una altra persona; t'ajudarà a aprendre'l millor. •També pots provar d'escriure el que has après, però sense mirar el resum, amb les teves paraules.

REPASSAR ens ajuda a RECORDAR. RECORDAREM amb facilitat si COMPRENEM bé el tema. EL QUE REALMENT INTERESSA ÉS COMPRENDRE LA NOVA INFORMACIÓ, REFLEXIONAR SOBRE ELLA I RELACIONAR-LA AMB LA QUE JA CONEIXEM.

LA MEMORITZACIÓ

ASSENYALAR EL MÉS IMPORTANT PER APRENDRE DE MEMÒRIA (MEMORITZAR) HAS DE: VOLER RECORDAR “Proposar-t'ho” ASSENYALAR EL MÉS IMPORTANT “La Idea General i les Idees Principals” “Deixar de banda allò que no sigui important” RELACIONAR el nou aprenentatge amb els altres que ja tenguis. REPETIR vàries vegades allò que vulguis recordar “Repetir-ho espaiadament”