FUNCIONAMENT DEL MENJADOR

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Edició 2017 Reunió amb famílies.
SERVEI DE MENJADOR INFANTIL / PRIMÀRIA.
PROGRAMA D’ACTIVITATS D’ESTIU 2015
Podeu posar una foto del vostre centre
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
I transforma un llibre en un nou lector
REUNIÓ INFORMATIVA.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Informació Prèvia Casal.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Casal d’estiu 2016 CAMPUS ESPORTIU
VIATGE FI DE CURS A JACA CURS 2016/17 4t ESO.
AMPA Escola Lola Anglada
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
CAMPUS OLIMPIA 2017.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
PRE CAMPUS 2017.
Dispositiu Local d’Inserció
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
DIADA DE LA PAU A SJO.
CAMPUS OLIMPIA 2016.
CAMPUS OLIMPIA 2016.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
Presentació de 1r d’ESO Curs
Programa Centres Ecoambientals
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Interacció escola - entorn.
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
BENVINGUTS A FORMIGUES!
Continuació: el temps II
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
P-5 Curs
CASAL D’ESTIU 2015 Reunió informativa.
Propostes de millora en el GIR
ESCOLA DE PARES I MARES DE L’IES VALLVERA
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
  Règim disciplinari El menjador és un servei de l’escola per atendre les necessitats de les famílies que vulguin aprofitar-lo, així doncs, tots els/les.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
OWL Boy scouts summer ‘19 Quan: Del 25 de juny al 26 de juliol, de 9:00h a 13:00h Servei de menjador de 13:00 a 16:30 Lloc: Plaça 11 de setembre local.
III Jornada de casos clínics en Vacunes per a l’Atenció Primària
BENVINGUTS !!!!.
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
  Incidències Davant de qualsevol incidència es seguiran els següents passos: Les monitores parlaran amb ells/es i els faran fer les reflexions necessàries.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

FUNCIONAMENT DEL MENJADOR ESCOLA SERRALLO CURS 17-18

La Fundació Catalana de l’Esplai Una opció per la qualitat i l’educació en valors Fundació Catalana de l'Esplai, té per missió: “educar els infants i els joves, enfortir les entitats de Lleure i el Tercer Sector, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora” Centre de Formació Suport Associatiu Cases de Colònies Federació Catalana de l'Esplai Fundación Esplai

El temps del migdia Dos temps diferenciats dins del mateix espai El temps de dinar és un moment on els infants aprenen hàbits alimentaris, higiènics i de relació social amb un enfocament educatiu, per aquest motiu tenim especial cura en la creació dels menús. El temps de lleure és un moment on assegurem l‘esbarjo i el descans dels infants mitjançant la relació i les activitats lúdiques dirigides pels monitors i monitores, seguint el projecte educatiu del temps del migdia, i elaborat tenint en compte les diferents edats dels infants i les característiques del servei.

El temps del migdia Objectius educatius   Conèixer els aspectes culturals i socials de l'acte de menjar. Acostumar-se a menjar de tot, a tolerar tots els sabors i totes les preparacions. Adquirir hàbits d'higiene personal i col·lectiva . Adquirir hàbits de comportament social. Adquirir hàbits d'ordre i neteja de l'entorn. Desenvolupar actituds de respecte i afectuositat amb els companys, els educadors i el personal. Desenvolupar actituds de respecte pel menjar, el menjador i els materials. Desenvolupar l'autocontrol del propi estat físic i anímic, l'autonomia en general. Assumir les responsabilitats personals i grupals en relació a les obligacions del temps del migdia. Potenciar la iniciativa i participació activa dels nens i nenes.

El temps de dinar Càtering: La cuina de la Roser Els menús de la Cuina de la Roser estan planificats per un dietista i segueixen les recomanacions que marca la Generalitat de Catalunya. A finals de cada mes tindreu el menú del mes que comença, per tal de què, les famílies pugueu planificar els sopars i vetllar per la correcta alimentació dels infants. Els dies que l’escola organitzi una sortida de tot el dia, els usuaris fixes de menjador que ho demanin el pícnic del menjador. L’equip vetlla per la correcta alimentació dels vostre fills/es és: Càtering: La cuina de la Roser

El temps de dinar INTOLERÀNCIES ALIMENTÀRIES I DIETES   Si un nen/a presenta al·lèrgies o intoleràncies alimentàries, prèvia presentació del certificat mèdic, el càtering farà un menú personalitzat que té com a base el mateix menú que la resta de nens/es. Els nens/es que dies puntuals tinguin indisposició podran demanar dieta, per aquell dia, donant l’avís de 9h a 9.30h, a la coordinadora del menjador.

El temps de lleure Abans i després de dinar, els nens/es que utilitzen el servei de menjador, disposen d’un temps de lleure que els monitors/es ompliran de contingut educatiu. Gimcanes, jocs, tallers, circuits motrius, .... i moltes altres activitats seran dinamitzades per l’equip. Les programacions d’activitats es fa conjunta amb els nens i nenes dins del PROJECTE Enguany l’Eix Educatiu transversal és el PROJECTE   Conjuntament amb l’escola i l’AMPA celebrarem les festes i les tradicions catalanes i locals fent activitats engrescadores i diferents. Els nens/es de P3, després de dinar podran descansar i relaxar-se per tal de poder rendir correctament durant les hores de la tarda. ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA  Si voleu tenir més informació sobre el funcionament del menjador, demanar entrevista de seguiment dels vostres fills, comentar incidències... podeu demanar entrevista a la coordinadora de menjador (Paula), ella us proposarà dia i hora per poder parlar tranquil·lament.

El temps de lleure L’equip de monitores que atén els nens i nenes està format per: P3: Consol P4 i P5: Loli 1r i 2n: Carlos 3r i 4t: Chelo 5è i 6è: Blanca i Tere Cuina: Assun Coordinadora del menjador: Paula La coordinadora és la responsable del temps del migdia, coordina l’equip de monitores, vetlla pel bon funcionament del menjador i es coordina amb l’escola i amb la Fundació Catalana de l’Esplai per donar el millor servei.

1er TORN 2on TORN El temps del migdia 12:30 a 13:30 DINAR LLEURE El servei de migdia el tenim organitzat en dos torns: 1er TORN 12:30 a 13:30 DINAR LLEURE P3, P4, P5, 1r, 2n, 3r i 4t 5è i 6è 2on TORN 13:30 a 14:30 DINAR LLEURE 5è i 6è P3, P4, P5, 1r, 2n, 3r i 4t

El temps del migdia Després de rentar-se les mans, AL MENJADOR... Els nens i nenes d’infantil es troben la taula parada i els nens i nenes d’inicial van passant per la línia per preparar-se la safata i servir-se el dinar. Els nens i nenes de 2n torn, passen per línia agafen els estris pertinents i seuen a taula.

El temps del migdia AL LLEURE... En l’estona de lleure, a partir del mes d’octubre, els nens i nenes participen d‘una programació d’activitats realitzada conjuntament amb l’equip educatiu. En ella es treballa:

Relació amb les famílies Tots els usuaris han d’emplenar la fitxa d’inscripció al menjador escolar. En aquesta fitxa recollim les dades bancàries i l’autorització per poder domiciliar el rebut.   Informe diari: els nens/es de P3 portaran a casa, diàriament, una llibreta explicant com ha menjat i dormit el nen/a, a mes de qualsevol observació que creiem sigui oportuna pel vostre interès. Al final d’aquesta llibreta, les famílies, podeu comunicar-vos amb la monitora del servei. Aquesta llibreta ha d’anar i tornar diàriament a la motxilla del nen/a. Informes trimestrals: us informarà sobre el comportament del nen/a, adquisició d’hàbits, relació amb els companys, monitors... Full d’incidència: farem servir aquesta eina per possibles comunicacions i avisos. En el cas de malaltia seguirem el mateix protocol que l’escola. Full de programació d’activitats: la rebreu trimestralment. Fem constar les activitats que poden realitzar els vostres fills/es en l’estona de lleure.

Gestió administrativa Preus curs 2017/2018 Usuaris fixes: 6,20€ per alumne soci/dia , de setembre a juny. Preu tiquet esporàdic: 6,80€. Els nens/es esporàdics socis Podran comprar el tiquet de menjador al/la coordinador/a del menjador, diàriament, de 9 a 10h. Fundació Catalana de l’Esplai, girarà un rebut domiciliat mensual al número de compte facilitat el dia 10 de cada mes a mes vençut. Les devolucions: si un nen/a fixe falta al servei de menjador i comunica la seva absència al/la coordinador/a del menjador abans de les 9.30h del dia en qüestió, s’abona 3’43€ per dia de falta.   RESPECTE A L’ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS Els monitors de menjador no podem subministrar cap tipus de medicament als nens/es que no portin la corresponent recepta mèdica amb la informació sobre dosi i horari i l’ autorització dels pares i mares. Altres

Moltes gràcies per l’atenció!