REFLEXIONEM SOBRE EL PATI DE LES LLARS D’INFANTS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol
Advertisements

Biblioteca Rosa Sensat Llibres i articles publicats per Rosa Sensat
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
EL TREBALL DE CATALÀ.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
ACP: ARQUITECTURA CENTRADA EN LA PERSONA
BENVINGUTS I BENVINGUDES
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
ACTIVITATS AQUÀTIQUES
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
APRENENT JUNTS.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
Fecundació de l’eriçó de mar IES Narcís Oller. Valls
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
S.xx Els trotatemps CURS
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Descobrint un tresor amagat
Intuïcions empíriques
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Somnis d'Infant.
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
Molts elements naturals com la ràfia, les fulles de saló, les forques dels alls.... Són un suport per anar cosint el que anem tenint en l’entorn. LLAR.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
“El perfil de mestre i professor”
DE DEBAT DE L’AVANÇ DEL PLA
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
EL PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ DE LES DUES ESCOLES
Interacció escola - entorn.
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
P-5 Curs
Funcions de la música en el cine
EL QUADRAT LES MARIETES.
Àrea d’Atenció a les Persones
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
LES PEDRES DE LA VIDA.
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
L’AIGUA ÉS VIDA.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Tallers 2n. Trimestre
Transcripción de la presentación:

REFLEXIONEM SOBRE EL PATI DE LES LLARS D’INFANTS LLARS D’INFANTS MUNICIPALS REFLEXIONEM SOBRE EL PATI DE LES LLARS D’INFANTS Formació adreçada a les docents de les llars d’infants municipals. 7 i 8 de setembre 2011. Programa dimecres dia 7 de setembre 9,30 h. Presentació 10 a 11h Els nostres patis: presentació de les observacions. A càrrec de M. Asunción Martínez Vera. Professora del CFGS Educació Infantil INS Vidal i Barraquer 11 a 11,30 h descans 11,30 a 14 L’infant com un esser global. El pati com una experiència individual, un entorn d’aprenentatge i un espai natural. A càrrec de l’Equip psicopedagògic municipal Programa dijous dia 8 de setembre 9,30 a 11h Pinzellades de diverses experiències: la VIDA en el pati de les nostres llars d’infants. A càrrec de l’Equip psicopedagògic municipal 11 a 12 h descans i “tastet de teatre” L’agus Farré ens sorprendrà!! 12 a 13 h Grups de treball 13 a 14 h Conclussions

Imagina.............. LLARS D’INFANTS MUNICIPALS “Imagina un pati amb muntanyes de sorra: oferiria la possibilitat de conquesta de la verticalitat, de posar a prova la seva motricitat, de crear túnels, clots, etc. Imagina un pati n hi hagués la possibilitat d’aigua, tubs, galledes, etc per fer construccions amb aquesta i la sorra: imagina un pati rodejat de plantes. Imagina formes còniques i inclinades que converteixen el pati en un territori d’acció, imagina…………… En definitiva imagina (…) un espai d’experiències riques,de percepcions sensibles, d’espais vinculats emocionalment i que permetin una apropiació dels llocs mitjançant el joc (…)” (Territorios de la infancia, 2005) ...En aquest espai els adults hi hem de ser com a referents i acompanyants que faciliten espais i ambients adequats per desenvolupar totes aquetes potencialitats i que han de fonamentar la seva actuació en una escolta activa. Aquesta actitud dels adults fa que els infants estiguin emocionalment segurs i alhora els aporta una sensació d’autonomia i d’agent del context(.....) Es un pati ple d’escrits sonors, d’imatges de vida, d'empremtes de moments únics, de bocins de converses, de reflexions, de gegantins tresors, d’exquisides descobertes... no només centrades en “l’estona de pati” sinó en qualsevol moment d’aprenentatge de la vida d’escola. Esther Moreno i Gemma Noguera mestres de l’Escola Els Pinetons. Revista infància nº 178, Febrer 2011