EL PLA INDIVIDUALITZAT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Josep Montané Capdevila
Advertisements

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
LÍNIES DE TREBALL EN ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estudi per a la identificació de
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Departament de Justícia
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
PLA INDIVIDUALITZAT (PI)
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
Inclusió Escolar  Escoles Inclusives
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
“EL PALIC, un model per a les illes”
Com preparar una unitat per a l’avaluació
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Treball i aprenentatge en xarxa
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
en el desenvolupament de les competències bàsiques
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
5 PROPOSTES PER AL FOMENT DE L’ÈXIT ESCOLAR
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

EL PLA INDIVIDUALITZAT EL P.I. EL PLA INDIVIDUALITZAT

EL PLA INDIVIDUALITZAT És una mesura excepcional d’atenció a la diversitat Emmarcada dins l’escola inclusiva, on l’objectiu és millorar l’èxit escolar de tot l’alumnat i donar la millor resposta educativa als alumnes més vulnerables, que presenten greus necessitats educatives i personals. Cal el compromís i la col·laboració de tots els implicats.

MARC NORMATIU DE REFERÈNCIA PER A L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT DE L’ALUMNAT - Objectius = millorar l’èxit de tot l’alumnat. - Decrets de currículum: Desenvolupament competències bàsiques. Es pot ser competent en diferent grau. - Ordres d’avaluació (articles d’atenció diversitat): Programacions de centre i d’aula. Suports i reforços. Plans individualitzats Normativa derogada: ordres de modificacions del currículum. - Previsió de desenvolupament d’instruccions específiques. 3

CAL DONAR RESPOSTA A LES NECESSITATS DE TOT L’ALUMNAT Mesures d’atenció a la diversitat: Ordinàries Específiques Excepcional

DISTRIBUCIÓ POBLACIÓ ESCOLAR CATALUNYA Alumnat 70 % (83 % OCDE) 25 % (15 % OCDE) 5 % (5 % OCDE) Mesures: 5 % personalitzades, 25 % específiques (suports i reforços), 70 % generals. 7

ON S’HA D’INCIDIR PER MILLORAR L’ATENCIÓ DIVERSITAT? 70 % ha d’incrementar Alumnat 25 % ha de disminuir 5 % possiblement no variarà Per millorar l’èxit de tot l’alumnat (finalitat de l’atenció a la diversitat) s’ha d’incidir prioritàriament en l’organització i metodologia a l’aula,en segon lloc en les mesures de reforç o suport, per últim amb plans individualitzats. 8

PLANTEJAMENT DE MESURES D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT DE L’ALUMNAT El primer nivell d’atenció a la diversitat són els contextos ordinaris i la programació d’aula. Cal preveure mesures de reforç, recuperació i ampliació per a un grup o per a alumnes individuals. Per a alguns alumnes caldrà programar de forma personalitzada. 9

ELABORACIÓ DEL PI Educació infantil i Primària El tutor és el responsable, les seves funcions: -  Proposa a la CAD l’elaboració del PI. - Vetlla pel seguiment i la coordinació. - És l’interlocutor amb la família La CAD promou el PI, és la impulsora i dinamitzadora. L’equip docent, altres professionals del centre i els serveis educatius col·laboren en la realització, seguiment i avaluació. Poden participar-hi altres professionals d’altres àmbits( social, salut, etc ). Cal l’acord de la família. L’aprova el director amb el vist-i-plau de la Comissió d’Atenció a la Diversitat.

ELABORACIÓ DEL PI Educació Secundària El coordinador/a pedagògic/a del centre ha de vetllar per l’elaboració dels PI. El tutor o un altre professor pot sol·licitar a la Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD) l’elaboració d’un PI per a un alumne determinat. La Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD) valora la conveniència del PI i n’orienta l’elaboració.  El tutor és el responsable del pla: vetllarà pel seguiment i per l’avaluació. L’elaboració del PI recau en l’equip de professorat.  Poden intervenir-hi altres professionals i dels serveis educatius. L’aprova el director amb el vist-i-plau de la C A D.