OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS DINOSAURES Projecte realitzat pels alumnes de P.4. Els esquirols i els conills el curs
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
L´energia.
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Els instruments musicals
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
PROJECTE FEM UN RESTAURANT
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
CLAUDE MONET.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
ELS PERSONATGES DE CIRC Fet per: Sergio i Guillem
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
La Lluna Noa Vives Zaguirre.
Per què es veu la lluna de dia?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
ESCOLA CERVANTES CURS r: CLASSE URPESDEFOC.
Per què el Sol escalfa més a l’estiu que a l’hivern?
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Treballem l’estadística
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
El vestit nou del rei A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Somnis d'Infant.
Situacions creades a partir dels materials naturals
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
DIADA DE LA PAU A SJO.
El Programa Educatiu CLIC, OBERT i COL·LABORATIU
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
CAÇADORS D’OMBRES.
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
BIODIVERSITAT A L’HORT
Les diferents realitats del món
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
La llum i el so.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet Educació Infantil 2012 -2013

AQUEST TREBALL HA ESTAT REALITZAT PER: GRANOTES I ESQUIROLS P4 Són els propis infants els que es senten interessats per les ombres, a partir d’experiències prèvies viscudes al carrer, al pati, en espais coberts,.... I és degut a la seva curiositat i interès que es posa en marxa aquest projecte “ taller d’ Ombres i Llums”. Període: 9 sessions al llarg del 2n i 3r trimestre.  Duració: una sessió setmanal de 40 minuts.  Lloc de realització: al pati i a l’aula. 

Primera sessió Conversa a la rotllana Què sabem de les ombres L’ombra s’assembla als nens L’ombra es mou quan ens movem, sinó es queda parada. L’ombra surt quan fa sol. A la meva habitació hi ha ombres quan és de nit. Les ombres són de color negre. Les ombres no tenen cares, no es veu si estan contentes o enfadades. Què volem saber de les ombres D’on surt l’ombra? Per què no es veu el color del meu vestit? Quan fa núvol podem veure ombres? Per què surten ombres a l’habitació del Zaid?

D’on surt l’ombra? Experimentem al pati de l’escola i a la classe amb les ombres que trobem, trobant resposta a certes preguntes D’on surt l’ombra De què està feta l’ombra Es pot tocar? Es pot trencar? Fa olor? Les ombres sempre van pel terra? Què farà l’ombra si et mous? La porteria no es pot moure, la seva ombra tampoc?

L’ombra es mou quan ens movem, si no es queda parada? Hem descobert que l’ombra sí es mou encara que l’objecte no. L’ombra canvia de lloc, perquè el sol també canvia de lloc.

Per què no es veu el color del meu vestit? Mica en mica anem adonant-nos que allò que és transparent deixa passar el sol, com els gots, els vidres de les portes i finestres, el paper de cel·lofana.... En canvi allò no transparent com la roba, cartolines, fulls, diaris ......tapa el sol i la llum no pot passar, fent una ombra.

Un dia ennuvolat podem veure ombres? Hem descobert que quan fa núvol, sí veiem ombres, encara que no són tan fosques com quan fa sol. Les ombres no sempre són negres, a vegades són una mica grises.

A l’habitació del Zaid hi ha ombres, i a la classe , com podriem veure-les? A la classe a les fosques les llanternes fan de sol, quan posem el llum sobre un objecte surt la seva ombra, a vegades molt més gran!! Quan la llanterna enfoca un objecte des de diferents posicions l’ombra també surt en diferents llocs

El llum del projector també fa de sol.......

QUE DIVERTIT EL Teatre d’indis !!

FANTÀSTIC EL TEATRE D’ombres xineses!!

CONCLUSIONS L’ombra surt quan alguna cosa tapa el sol i no deixa passar la llum. (Absència de llum). Els vidres, la cellofana i tot allò transparent sí que deixa pasar la llum del sol i no surt l’ombra, però les coses que no són transparents no deixen pasar la llum del sol i fan ombra. Quan està núvol sí que hi ha ombres encara que més fluixetes, perquè el sol està tapat. L’ombra es mou quan ens movem, però si una cosa està quieta la seva ombra també es mou, perquè el sol canvia de lloc. Sí que podem veure ombres dins la classe si tenim un lum que fa de sol

I....Buscant, buscant i observant, observant la nostra recerca ens ha portat a noves preguntes: Per què es mou el sol? Per què l’ombra es doblega quan hi ha una paret? Per què les ombres són més grans i altes?