MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Regidoria d’Educació, Família, Majors i Immigració CURS
Advertisements

Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ESCOLA GRAS I SOLER.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
ESCOLA SANT JOSEP ORIOL ESCOLA DE MÚSICA LICEU
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Tutora: Eloisa Lorente
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
L’UNIVERS TROBADA INTERCENTRES MUS-E ZONA NORD 2009 DIVENDRES
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
CRAI: Unitat de Recerca
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Àrea d’Atenció a les Persones
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels” Escola Municipal de Música / Escola Gabriel Castellà Igualada

L’Escola Municipal de Música i Conservatori de Grau Professional d’Igualada Centre de formació musical Ensenyament no reglat (EM) i reglat (CGP) 1.500 alumnes 52 professors/es Oferta educativa adreçada a diversitat d’usuaris, edats i interessos (750 alumnes) Oferta educativa a centres d’ensenyament general (750 alumnes) Projecte Gabriel Castellà Projecte SonaEscola Projecte SonaEscola XL Orff a l’Escola Marta Mata

L’Escola Gabriel Castellà Situada en una zona del municipi que ha acollit les diferents onades d’immigració Escola d’una línia educativa Llengua familiar: 70% extracomunitària, 20% castellà i 10% català Algunes pecularietats

Objectius del projecte Oferir als nens i nenes la possibilitat d’accés a una pràctica musical a través d’un instrument Actuar amb alumnat amb risc d’exclusió social Augmentar la motivació Millorar l’autoestima Millorar resultats del rendiment acadèmic Millorar la integració social de l’alumnat en vers el municipi Disminuir/Eliminar l’estigma ciutadà que patien l’Escola i l’alumnat

Desenvolupament S’inicia el curs 2009-2010 (Pla Educatiu d’Entorn – Ajuntament d’Igualada) Alumnat de 3r, 4t, 5è i 6è Dues sessions setmanals de 30’ de classe en grups de 5 Instruments: violí i violoncel El professorat de l’Escola de Música es desplaça a l’Escola Gabriel Castellà Les classes d’instrument NO substitueixen la classe de música establerta en el currículum Les classes es realitzen en un horari pactat amb l’Escola L’Ajuntament d’Igualada va comprar els instruments i assumeix el cost de la docència del professorat de l’Escola de Música L’Escola estableix una quota simbòlica per reposició de cordes i materials L’AMPA de l’Escola col·labora amb adquisició de nous instruments

Resultats obtinguts Millores en els resultats acadèmics Millores actitudinals de l’alumnat Integració de les famílies en diferents actes i activitats a la Ciutat Enquestes Alumnat Famílies Professorat

Aprenentatges més significatius Gaudi de la pràctica instrumental en grup Millora de la psicomotricitat Concentració, memòria, oïda, continguts musicals... Coordinació personal i intrapersonal Treball d’aspectes actitudinals, socials... Treball en equip Respecte pels/companys, professorat, materials... Paciència, esforç, tolerància

Activitats Concert de Nadal Concert de final de curs Concert presentació a l’alumnat de 2n de primària Concerts a l’escola bressol Concerts en activitats a la Ciutat Concert amb l’OBC “Et toca a tu” – Auditori de Barcelona (juny 2015)

Accions de millora Fer més visible el projecte cap a la Ciutat Fer més difusió dels concerts i activitats Presentar el Projecte i els resultats als responsables polítics i educatius Donar continuïtat al Projecte Continuar amb els concerts de Nadal i final de curs Continuar amb els concerts a l’Escola bressol Desenvolupar el concert amb l’OBC “Et toca a tu” Donar continuïtat al Projecte a través del nou Institut “Badia Margarit” Desenvolupar accions perquè els nens i nenes puguin continuar l’estudi instrumental, si és el cas, a l’Escola de Música Treballar en la possibilitat que l’alumnat pugui disposar d’un instrument per tal d’efectuar un estudi autònom

MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels” Escola Municipal de Música / Escola Gabriel Castellà Igualada