El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

Sistemes microinformàtics i xarxes
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Ponència Una educació per a un nou país.
Xarxa Productes de la terra
Programa del Dr. Joan-Francesc Pont per a la Direcció de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials JUNTA D’ESCOLA 1 d’abril de 2004 “El dubte no és.
1 u n i t a t Relació laboral i contracte de treball.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
La planificació estratègica al Campus de la
Societats d’Interès Social:
“La Responsabilitat Social Corporativa en els nous entorns”
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Els Valors de l’Excel·lència: bases de les organitzacions
Evolució dels mitjans digitals auditats en català
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Presentació. Anàlisi Històric. Classificació dels Drets Humans.
Evolució dels perfils professionals a logística
Jornada Cloenda Esports
Margin Management Concept
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
EL DEPARTAMENT DE RECURSOS HUMANS
REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.
Presentació de la Guia per a la identificació i
Implementació d’instruments per a la millora
SALUT MENTAL.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
d'ensenyança-aprenentatge
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
L’empresa com a sistema organitzat
La Presència Educadora
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Global Cook Service.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Formació per als equips directius d’educació secundària
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Consell tècnic assessor en comunicació i RSC de La Unió
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
La vulneració dels drets socials
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
El departament de Recursos Humans
Transcripción de la presentación:

El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials

Perqué la discapacitat es un tema important per a les empreses Model EDC de gestió de la Diversitat

Empresa i Discapacitat: Cap a un nou model de gestió corporativa 1982 LISMI No compleixen: 84% Compleixen: 16% èxit ? L’empresa no sap gestionar la discapacitat Manca d’eines de gestió per l’empresa Visió tradicional: dues perspectives (LEGAL i SOCIAL) El món ha canviat molt: canvi de paradigma NOVES DIMENSIONS

Dimensions desconegudes: Estratègica La població envelleix 77% de les discapacitats són adquirides durant la vida laboral Increment de la discapacitat a partir dels 45 anys L’empresa haurà de saber gestionar la discapacitat a la pròpia empresa La discapacitat com a CLIENTS, PROVEÏDORS, ACCIONISTES, etc. L’empresa està preparada per oferir productes i serveis a un mercat cada vegada més heterogeni?

¿A la població de quin país equivaldrien totes les persones amb discapacitat del món? + 1.000 MILIONS

Dimensions desconegudes: Comercial 1.000 milions A Europa 45 milions en edat laboral 9% de la població a Espanya 1 de cada 3 famílies 1 de cada 5 llars +30% del mercat directament vinculat

Dimensions desconegudes: Legal NOUS MARCS LEGISLATIUS : LIONDAU  No discriminació passiva Nova Llei d’Economia Sostenible 75 països tenen legislacions de no discriminació EN UN LOCAL DE TEXAS EEUU demanda a Starbucks por despedir a una enana El Gobierno considera que la empresa violó las leyes federales al denegar a la empleada el uso de un taburete para desempeñar su trabajo Empreses privades envers els seus proveïdors El cas Starbucks Legislació / Opinió pública:

Dimensions desconegudes: Professional Realitat estereotipada: baixa productivitat, absentisme, necessitat d’adaptacions, perfils laborals, males experiències, etc. Persones motivades Aportació de capacitats i perspectives noves Reflexe de la diversitat de la comunitat local Beneficis de la marca de l’empresa Major nivell de compromís i lleialtat a l’organització

Dimensions desconegudes: Ètica Model o visió mèdica Exclusió vista com el resultat inevitable del deteriorament mèdic Model o visió social Resultat de la incapacitat de la societat per realitzar els ajustos necessaris perquè les persones amb diferents necessitats puguin participar plenament a la societat Qüestió Drets Humans Nous conceptes: Accessibilitat Universal

Una eina de gestió per a l’empresa LA VISIÓ: La inclusió de la discapacitat al món laboral ja no és solsament una qüestió de compliment amb la legislació vigent; suposa més aviat un canvi en la cultura empresarial on la diversitat passa a ser un valor essencial de la gestió corporativa. QUÈ ENS PROPOSÀVEM?: Crear una eina de gestió, crear un model basat en els nous paradigmes que inclogui la diversitat en els valors, polítiques i pràctiques de l’empresa de forma compromesa. Enfocat al nou paradigme Empresa com a motor de canvi social Model que fos parametritzable i puntuable Dinàmic i evolutiu (pensar a 10 anys vista) 1 objectiu: que fos una eina de treball per a l’empresa PREMISES del MODEL-EDC:

Què és el Model-EDC Un procés d’Excel·lència en la inclusió de la diversitat Una metodologia de gestió de la qualitat de present i de futur Un instrument de certificació de l’Excel·lència en la gestió de la diversitat per a la seva empresa Un element de comunicació i diferenciació

Com s’estructura el Model-EDC 4.1 Gestió de la discapacitat en la política de Recursos Humanos 4.2 Gestió de la discapacitat en la política de Màrketing i Vendes 4.3 Gestió de la discapacitat en la política de Producte i I+D+i 4.4 Gestió de la discapacitat en la política de Comunicació externa 4.5 Gestió de la discapacitat en la política de RSC 4.6 Gestió de la discapacitat en la política amb altres Grups d’Interès Paràmetre que posa l’atenció en les polítiques i activitats específiques de cada departament de l’empresa en la inclusió de la diversitat 1.1 Inserció del 2% de Treballadors amb Discapacitat a l’empresa 1.2 Implementació de Mesures Alternatives Paràmetre de major pes del Model i d’obligat compliment. Analitza el grau d’adeqüació a la legislació vigent 4 PARÁMETRES 2.1 Accessibilitat Física: Les instal·lacions i edificis són accessibles i segures per als Treballadors amb Discapacitat i els clients/visites amb discapacitat 2.2 Accessibilitat de Processos i Tecnològica: Els processos i eines d’informació i comunicació són accessibles Paràmetre que té en compte la incorporació de normatives i recomanacions nacionals i internacionals en l’accesibilitat física, tecnològica i de processos 3.1 Els valors de l’empresa i l’estratègia corporativa inclouen la gestió de la discapacitat Paràmetre en el que s’analitza com l’empresa incorpora la inclusió de la diversitat a la seva missió, visió i valors, a la seva estratègia corporativa i en els seus equips directius

Què ofereix el Model-EDC Anàlisi d’Excel·lència en Discapacitat per a l’empresa: Diagnosi: valoració i anàlisi de gestió de la discapacitat Consultoria: Proposta de millores para avançar en l’excel·lència Eina de gestió per a la millora en la inclusió de la discapacitat Certificació d’Excel·lència en Diversitat

Empreses compromeses