Avaluació de quart d’ESO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Títols oficials. Tramesa dels títols als centres. Circuit
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Mòdul d’Admissió i vacants
Estudi per a la identificació de
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
IX JORNADES D’ORIENTACIÓ UPV
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Avaluació de quart d’ESO
TIPUS D’ALUMNAT.
Avaluació de quart d’ESO
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
Ajuts individuals de menjador Curs
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Presentació BATXILLERAT
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
Avaluació de sisè d’educació primària 2010
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT PAU 2016
Automodificació de matrícula
Formació per als equips directius d’educació secundària
Prova d’avaluació 4t d’ESO
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
El currículum a l’educació primària
Identificació de l’organisme APLICACIÓ INFORMÀTICA
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Comissió d’Aplicació Sants - Montjuïc
Reunió de famílies 3r d’ESO El 4t d’ESO
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
Interpretació estadística dels indicadors de centre
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Avaluació de quart d’ESO Curs 2015-2016 16/11/2015 Presentació Apartats claus del procés de l’avaluació de 4t ESO

Calendari per als directors dels centres Del 7 al 18 de desembre Assignació de l’alumnat als grups Proposta d’alumnat exempt Proposta d’aplicadors i correctors Del 8 al 12 de febrer Recepció i custòdia del material Del 15 al 17 de febrer Extracció de llistes d’alumnat Del 16 al 19 de febrer Introducció d’incidències de l’alumnat: codis contingents, baixes i absències A partir de l’11 d’abril Descàrrega d’informes d’alumnat i de centre Del 18 al 22 d’abril Revisió de les proves corregides a la seu de la comissió i tramitació de reclamacions Del 25 al 29 d’abril Recollida de proves corregides a la seu de la comissió A partir del 15 de setembre Descàrrega d’informes de centre per ítems NOVETATS! Diapositiva per tenir una idea de les tasques encomanades als Directors Fer esment de les absències . Del 16 al 19 de febrer.

Calendari per als presidents Del 21 de desembre al 15 de gener Supervisió de la proposta d’exempts Validació dels grups Modificacions dels tipus de correcció proposades pels centres Fins al 15 de gener Designació d’aplicadors Designació i alta de correctors Del 25 de gener al 12 de febrer Constitució de les comissions Fins al 4 de març Introducció d’incidències de l’alumnat: codis contingents, baixes i absències Abans del 6 de maig Tramesa de reclamacions al CSASE Recordatori de les tasques a realitzar pels presidents de les comissions.

Alumnes Alumnes exempts: NEE, nouvinguts i alumnes que no poden assistir al centre (malaltia prolongada, situació administrativa o jurídica) Resolució: NEE derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials que repercuteixen en desfasaments greus de l’aprenentatge. Si cal valorar algun d’aquests casos, es tindran en compte els informes de les necessitats educatives d’aquests alumnes. alumnes exempts fan prova correcció interna correcció externa no fan prova exclosos Modificacions en el tipus de correcció: El director del centre: del 7 al 18 de desembre President de la comissió: fins al 15 de gener (improrrogable) Fer esment de la situació administrativa i de la jurídica Fer esment del concepte alumes exempts Dates límits per fer les modificacions respecte a les exempcions

Alumnes Els alumnes amb discapacitat auditiva o visual, TDAH o dislèxia : S’indicaran a l’aplicació informàtica. Podran realitzar cadascuna de les proves amb 15 minuts addicionals. Alumnat UEC: s’ha d’assignar a un grup classe, identificar-lo com a alumnat d’UEC i marcar-lo com a exclòs de totes les proves. Si la seva UEC ho considera convenient, aquest alumnat podrà fer les proves a la seu de la UEC, amb correcció interna. Alumnes amb trastorn de l’aprenentatge: TDAH o dislèxia UEC. Alumnes amb escolaritat compartida. CORRECCIÓ INTERNA

Alumnes UEC Calendari d’enviament d’informacions i comunicats a les UEC 11/1 Correu informatiu adreçat a les UEC. S’adjunta una taula de dades que han de retornar emplenada en el cas que vulguin aplicar la prova. 27/1 Lliurament, per correu, a les UEC que fan la prova: guia d’aplicació i temporització d’enviaments. 16/2 Aplicació de proves Enviament de proves: català, castellà i matemàtiques. 17/2 Enviament de proves: cientificotecnològica, llengua estrangera i l’enllaç per descarregar l’àudio d’anglès. 18/2 Enviament de criteris de correcció, les proves corregides i el model d’informe de correcció interna per a les famílies.

Alumnes que no hagin fet la prova (Resolució) En el cas d’alumnes que no hagin fet la prova en els dies establerts, el director del centre ha d’adoptar les mesures que assegurin el compliment de les finalitats de la prova: Identificar el grau d’assoliment de les competències i coneixements bàsics i integrar aquesta informació en els processos d’avaluació de l’alumne en acabar l’etapa educativa. Informar els pares o tutors legals dels resultats obtinguts pels seus fills, mitjançant un informe d’assoliment de les competències. Una còpia d’aquest informe estarà a disposició de la Inspecció d’Educació. Alumnes absents: Identificar l’assoliment de les CB. i Informar a la família.

Sistema de resposta i correcció Respostes tancades – full de respostes  corr. automatitzada Respostes obertes – quadern  corr. manual (corrector) Competència lingüística  expressió escrita Competència matemàtica  3 ítems Competència cientificotecnològica  4 ítems Llengua francesa i alemanya Tota la correcció és manual (CSASE). L’inspector referent fa arribar les proves abans del 23 de febrer. Aranès  Tota la correcció és manual (corrector) Excepcions de la norma general (FR..... Empresa per fer la correcció): francès, alemany i aranès

Sistema de resposta i correcció Sobres: 2 per competència i grup Etiquetes d’identificació: 2 per competència i grup, per als sobres 2 per competència per a cada alumne Codis contingents IMPORTANT Absències, baixes i codis contingents: Director: del 16 al 19 de febrer President comissió: fins al 4 de març 2 sobres: un per al fulls de resposta (de cada comp )i l’altre per als quaderns(de cada comp.). 2 etiquetes adhesives d’identificació: 2 per competència i grup (ex. Matemàtiques per al FR i matemàtiques per al quadern) 2 etiquetes adhesives d’identificació: 2 per competència per a cada alumnes (ex. A la prova de matemàtiques, codisec per al FR i codi sec per al quadern Codis contingents per a l’alumnat que no apareix al llistat de control. Aquest codi ha de ser el mateix per a totes les proves.

Sistema de resposta i correcció (Fulls de resposta) A partir del 25 de gener es trametran, a cada seu de comissió, bosses per poder fer els paquets. Els secretaris de les comissions lliuraran els paquets amb els fulls de respostes a la Unitat de la Inspecció del servei territorial corresponent o del Consorci d’Educació de Barcelona, abans del 23 de febrer. L’empresa encarregada de la correcció automatitzada recollirà els paquets dels fulls de respostes a partir del 23 de febrer. L’enviament de bosses ja es va fer per a l’A6P del curs passat.

Aplicadors – Directors Recordaran als alumnes que han de respondre als ítems: “Valoració de la prova” (totes les proves) “Quines d’aquestes matèries curses?” (prova cientificotecnològica) Comptaran els quaderns i els fulls de respostes de cada sobre i comprovaran que: a) estan ordenats per codi, b) els dels alumnes exclosos, amb [X], no s’hagin introduït als sobres, c) els dels alumnes absents, no s’hagin introduït als sobres, d) els dels alumnes de correcció interna, amb [N], no s’hagin introduït als sobres, e) no quedi cap full de respostes dins dels quaderns. Les etiquetes sobrants es lliuraran als presidents, juntament amb els sobres, el llistat del grup-classe i l’acta d’aplicació. La resta del material sobrant quedarà al centre. Després explica el l’enllaç aplicadors

Horari de realització de les proves   16 de febrer, dimarts 8 h. Presidents (aplicació informàtica) Proves i fulls de respostes . 9 a 10 h. Llengua catalana 10 a 11 h. Llengua castellana 11.30 a 12.30 h. Matemàtiques 17 de febrer, dimecres Proves i fulls de respostes. 9 a 10.15 h. Cientificotecnològica 10.15 a 11.30 h. Llengua estrangera (anglès, alemany o francès) 12 a 13 h. Aranès (a l’Aran) de febrer . Cada dia a les 13 h. estaran penjades les proves corregides (comprovar amb Antònia) de febrer Cada dia a les 13 h. estaran penjades les proves corregides (comprovar amb Antònia) + criteris de correcció a disposició del president de la comissió i dels correctors. Tal i com es va fer a 6è el dimecres disponible criteris per evitar fotocòpies

Expressió escrita. Puntuacions a la redacció CATALÀ, CASTELLÀ i ARANÈS. La redacció ha de tenir un mínim de 125 paraules. Si en té menys de 125 es corregirà segons un barem de puntuació. Nombre de paraules Puntuació Entre 110-125 Puntuació màxima en adequació (A): 2 punts. La resta d’apartats (coherència (R), cohesió (S), lèxic (L), ortografia (O) i morfosintaxi (M): fins a 4 punts, segons li correspongui a l’alumne). Entre 90-110 Puntuació màxima en adequació (A), coherència(R), cohesió (S), lèxic (L), ortografia (O) i morfosintaxi (M): 2 punts. Menys de 90 No es corregirà la redacció i es qualificarà amb 0 tots els apartats. CAT, CAST , ARANÈS –La redacció ha de tenir un mínim de 125 paraules. Si en té menys de 125 es corregirà segons el barem de puntuació. –En els escrits que superin les 125 paraules, només es comptaran els errors de correcció lingüística fins als 150 mots, però es tindrà en compte tot l’escrit per valorar tots els altres aspectes de la competència discursiva (adequació, coherència i cohesió). LLENGÜES ESTRANGERES -La redacció ha de tenir entre 80 i 95 paraules. Les que no arribin a 80 paraules han de ser valorades per a la seva correcció. Si són massa curtes, inintel·ligibles o incoherents es puntuaran tots els apartats amb 0 punts. En tot cas, en les redaccions que no arribin als 80 mots però presenten part de la informació demanada amb un cert grau de correcció gramatical i lèxica, la qualificació no podrà ser superior a 3 punts en els apartats (A) i (M) ni superior a 1 punt en l’apartat (L). -En els escrits que superin les 95 paraules, només es comptaran els errors de correcció lingüística fins als 95 mots, però es tindrà en compte tot l’escrit per valorar tots els altres aspectes de la competència discursiva (adequació, coherència i cohesió). PER A TOTES –És convenient que l’alumnat faci constar al final de la seva redacció el nombre de paraules que ha escrit. –Per comptar els mots d’un escrit,: considerarem que les xifres no són paraules. LLENGÜES ESTRANGERES . La redacció ha de tenir entre 80 i 95 paraules. Si en té menys de 80 es corregirà segons un barem de puntuació. En les redaccions que no arribin als 80 mots però presenten part de la informació demanada amb un cert grau de correcció gramatical i lèxica, la qualificació no podrà ser superior a 3 punts en els apartats (A) i (M) ni superior a 1 punt en l’apartat (L).

Reclamacions El president de la comissió classificarà les reclamacions en dues categories: RECLAMACIONS Mancances en la correcció Exemple: no marcar els errors en les expressions escrites, comptar equivocadament el nombre de paraules o d’errors... El president encarregarà al corrector que repari les mancances i comunicarà al Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu els canvis que es produeixin en les puntuacions. Disconformitat amb les qualificacions Els centres poden fer reclamacions del 18 al 22 d’abril, mitjançant una instància dirigida al president de la comissió No s’admetran sol·licituds de reclamació genèrica i indiscriminada (tots els quaderns de grups sencers d’alumnes, tots els d’un centre, tots els d’un corrector determinat...). El president comprovarà que la instància de reclamació s’ajusta als criteris establerts i la tramitarà al CSASE, juntament amb els quaderns que cal revisar. El Consell assumirà la segona correcció. Les puntuacions de la segona correcció poden ser superiors o inferiors a les de la primera correcció. Les notificacions dels presidents al CSASE : prova_quarteso_csa.ensenyament@gencat.cat, abans del dia 6 de maig. El CSASE comunicarà als centres els resultats de les reclamacions abans que acabi el curs. Instància (document adjunt n.2)

Consultes i incidències - Totes les consultes sobre l’aplicació informàtica, llistes d’alumnat o incidències tècniques, s’adreçaran al Servei d’Atenció Unificat (SAU): sau.tic@gencat.cat, o bé al telèfon 900 82 82 82 (4). - Les incidències sorgides durant el procés general de les proves s’adreçaran al Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu: prova_quarteso_csa.ensenyament@gencat.cat  - Els presidents de les comissions adreçaran les consultes sobre la gestió de les comissions als inspectors referents dels territoris i, si escau, a la Subdirecció General d’Inspecció Educativa: inspeccio_sgie.educacio@gencat.cat  - Al Portal de centres, públics i d’altres titularitats, del Departament d’Ensenyament hi ha informacions i avisos sobre les incidències i consultes més freqüents.