Éssers vius i éssers inerts

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LES PLANTES.
Advertisements

Els ecosistemes i el medi ambient
Les amistats estan fetes de trossets....
Els instruments musicals
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
LES PLANTES.
UD 7 EL MEDI NATURAL.
EL CÀLCUL MENTAL A L’EDUCACIÓ INFANTIL
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
LES PLANTES I LES SEVES PARTS
Erika Acosta David Nieto Anna Retuerce Aaron Sánchez Carolina Soler
OBSERVEM EL PAISATGE 3r Primària
Característiques dels cucs:
ELS PAISATGES I ELS POBLES
La Salamandra.
CIÈNCIES NATURALS TEMA 1. LES FUNCIONS VITALS
3a PART Els nens i nenes de P- 4
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
1 Biologia i Geologia 1r ESO.
CALES DE L’ESCALA.
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
L’ecosistema és el nivell d’integració dels organismes amb el medi
GRANJA ESCOLA.
Taller de flotació 1.
Diverses parts (òrgans)
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
LA TERRA Les capes de la Terra
LA NUTRICIÓ EN LES PLANTES
TRIGONOMETRIA Conceptes bàsics: Triangle (tres costats i tres angles)
Son mamífers, vertebrats i herbívors.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Un test per pensar... Materials de
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Situacions creades a partir dels materials naturals
vista pels nens i nenes de 2n
PER QUÈ NO PODEM CAMINAR DAMUNT L’AIGUA?
DIADA DE LA PAU A SJO.
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
Les Plantes Guillem Soler Garcia.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
INTRODUCCIÓ En aquesta exposició, anem a parlar sobre el reciclatge, les seues causes i conseqüències i el tractament dels residus. A mesura que anem parlant,
TEMA 4. LA CLASSIFICACIÓ DELs ÉSSERS VIUS.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
EL MÓN ESTÀ CONTAMINAT I ELS RECURSOS S’ESGOTEN...
BIODIVERSITAT A L’HORT
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Hi ha quelcom que et molesta i et preocupa……?
La llum i el so.
HERÀCLIT D’EFES aC.
ELS ANIMALS VERTEBRATS
SISTEMA DUNAR.
LA TERRA SÒL, AIGUA i L’AIRE FORMEN LA TERRA ON VIUEN ELS ÉSSERS VIUS.
No et deixis enlluernar i posa atenció
Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
TEMA 2: LA MATÈRIA I ELS MATERIALS
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
La vulneració dels drets socials
LA DEGRADADACIÓ DEL MEDI NATURAL
L’AIGUA ÉS VIDA.
L’EMPORDÀ A VISTA D’OCELL 
Transcripción de la presentación:

Éssers vius i éssers inerts Coneixement del Medi UNITAT 1 Éssers vius i éssers inerts

Observa aquesta fotografia i, de tot el que hi veus, digues allò que et sembla que té vida i allò que et sembla que no en té.

Observa aquesta fotografia i, de tot el que hi veus, digues allò que et sembla que té vida i allò que et sembla que no en té.

Les plantes i els animals tenen vida perquè neixen, s’alimenten, respiren, creixen i es desenvolupen, es relacionen amb l’entorn, es poden reproduir i moren. Les plantes i els animals són éssers vius.

Les persones som animals, per tant, som éssers vius. Com tots els éssers vius, seguim un cicle vital i realitzem unes funcions vitals, però ens diferenciem dels altres animals pel fet que podem pensar, parlar, estimar, riure...

A més a més dels éssers vius, a la Terra hi ha éssers inerts o elements inanimats. Són aquells elements, com ara l’aigua o una pilota, que no neixen, ni s’alimenten, ni creixen, ni es desenvolupen, ni es relacionen amb l’entorn, ni es reprodueixen, ni moren. No són éssers vius. No tenen vida.

L’aire i l’aigua són elements inanimats, però sense aquests elements la vida a la Terra no seria possible perquè les persones i tots els éssers vius els necessitem per poder viure.

CICLE VITAL

TOTS ELS ÉSSERS VIUS SEGUEIXEN UN CICLE VITAL 1r Neixen

TOTS ELS ÉSSERS VIUS SEGUEIXEN UN CICLE VITAL 2n Creixen i es desenvolupen

TOTS ELS ÉSSERS VIUS SEGUEIXEN UN CICLE VITAL 3r Moren

FUNCIONS VITALS

TOTS ELS ÉSSERS VIUS REALITZEN UNES FUNCIONS VITALS Nutrició per nodrir-se necessiten alimentar-se, respirar i eliminar els residus.

TOTS ELS ÉSSERS VIUS REALITZEN UNES FUNCIONS VITALS Relació es relacionen amb el medi on viuen i amb els altres éssers vius.

TOTS ELS ÉSSERS VIUS REALITZEN UNES FUNCIONS VITALS Reproducció es poden reproduir fent que a partir d’ells neixin altres éssers vius.

ÉSSERS INERTS

Entre els éssers inerts o elements inanimats, podem distingir: Al nostre voltant hi ha éssers vius, com ara les persones, els animals o les plantes, i éssers inerts com ara la sorra o un banc, que no te vida. Entre els éssers inerts o elements inanimats, podem distingir: Els elements naturals, com ara la sorra, les roques, l’aigua i l’aire. Els objectes, com els bancs, el tobogan o la tanca, que són fets per les persones i que acostumen a tenir alguna utilitat.

EL gronxador és de fusta, les cadenes són de metall i els seients són de plàstic. El metall, el plàstic i la fusta són els materials amb els quals són fetes aquests objectes.

ELS MATERIALS

No tots els materials tenen el mateix origen No tots els materials tenen el mateix origen. Alguns materials, com ara la fusta, el carbó mineral, la llana o la seda, són materials naturals perquè s’obtenen directament de la natura. Els plàstics es fan amb el petroli; el vidre, amb la sorra, i el paper, amb la fusta dels arbres. Els plàstics, el vidre i el paper són materials artificials perquè els fabriquen les persones a partir d’un material natural.

Observo i penso En què es diferencien el nen i l’estàtua?

Observo i penso Digues cinc coses que el nen pot fer i l’estàtua, no.

FINAL UNITAT 1