ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

Josep Montané Capdevila
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Desenvolupament afectiu
Maria Montessori Alicia Díaz Miriam Lopéz Jessica Ballart Eva Pizarro.
Ester Busquets i Alibés
El Pare Claret és un regal per a tots
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
PRÀCTICA 5: ELS TESTS BAS 1-2 Bateria de socialització
10 raons per dir NO a les proves de 3er
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
SEXE, DIVERSITAT I GENT GRAN
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
@sebastiani64.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Els constants canvis i reformes...
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Estratègies educatives en la família
LA TRIDIMENSIONALITAT
Estratègies per estudiar
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
¿Quina és la salut dels nostres adolescents ?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
El viatge de Primària a Secundària
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
EL PAPER DE LA DONA EN LES ESTRUCTURES
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Objectiu Educatiu Trienni
Conceptes bàsics. Pàg 160 Organismes pluricel·lulars
SOBREEXCITABILITAT EN NENS AMB ALTES CAPACITATS
LES ETAPES DE LA VIDA ÉSERS VIUS.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Continuació: el temps II
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Vulneració dels drets socials
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
FACTORS D’ÈXIT EN L’ESTUDI. AJUDA DE PARES I MARES
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA

SISTEMA NERVIÓS CENTRAL COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? DETERMINISME GENÈTIC DESENVOLUPAMENT DEL SISTEMA NERVIÓS CENTRAL EDUCACIÓ FAMÍLIA ENTORN QUIN PAPER TÉ L’EDUCACIÓ ?

EDAT MITJANA A LA NUPCIALITAT COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? EDAT MITJANA A LA NUPCIALITAT MÉS TARDANA

DISMINUCIÓ DE LA NATALITAT COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? NAIXEMENTS A ESPANYA 1960-1996 DISMINUCIÓ DE LA NATALITAT

CREIXEMENT VEGETATIU: 0 COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? CREIXEMENT VEGETATIU CREIXEMENT VEGETATIU: 0

NAIXEMENTS SEGONS L’ EDAT DE LA MARE COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? NAIXEMENTS SEGONS L’ EDAT DE LA MARE MATERNITAT MÉS TARDANA

COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI NUCLIS FAMILIARS TOTAL DE NUCLIS 10.308.765.- NUCLIS SENSE FILLS NUCLIS AMB FILLS NUCLIS AMB FILLS < 6a NUCLIS AMB FILLS > 6a NUCLIS DE PARES I FILLS NUCLIS DE PARE O MARE SOLS AMB FILLS 2.502.137.- 24’27% 7.806.628.- 75’73% 2.028.717.- 25’98% 5.777.911.- 74’02% 6.667.479.- 85’41% 1.139.149.- 14’59% Font: ERGO ADVANCED RESEARCH. Informe de Demografía en España. 1ª edició. 1998.

NUCLI FAMILIAR TRADICIONAL (FILLS I PARES BIOLÒGICS) COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI NUCLI FAMILIAR TRADICIONAL (FILLS I PARES BIOLÒGICS) USA : 51% ESPANYA : 85’41% Font USA: United States Census Bureau. 1994. Font ESPANYA: ERGO ADVANCED RESEARCH. Informe de Demografía en España. 1ª edició. 1998.

MANCA DE TEMPS EDUCATIU DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI MANCA DE TEMPS EDUCATIU DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES

NECESSITAT DE FILLS PERFECTES COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI MANCA DE TEMPS EDUCATIU MANCA D’OBSERVACIÓ DUBTE I POR A ERRAR SENTIMENT DE CULPA SOBREPROTECCIÓ NECESSITAT DE FILLS PERFECTES MANCA D’ACCEPTACIÓ ES DELEGA MASSA SOBREPROTECCIÓ MANCA DE DESENVOLUPAMENT DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ

COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES INVOLUNTARI MANCA NO CONSCIENT DE CRITERI EDUCATIU ELS DUBTES NO ES PLANTEGEN AMBIVALÈNCIA EDUCATIVA TOLERÀNCIA AUTORITARISME VOLUNTARI ELS CRITERIS EDUCATIUS ES DELEGUEN ELS DUBTES ELS RESOLEN ELS TÈCNICS EDUCACIÓ RÍGIDA FILLS DISRUPTIUS FILLS PASSIUS FILLS AMB TRASTORNS AFECTIUS

COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? QUALITATS FONAMENTALS DELS PARES CAPACITAT PER GENERAR AFECTE CAPACITAT DE CONTENCIÓ DE LES PRÒPIES ANSIETATS - ESTABILITAT EMOCIONAL - RECOLZAMENT EMOCIONAL FOMENT DE L’ESPERANÇA - PACIÈNCIA PENSAR - SENTIT COMÚ

COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? NECESSITAT D’AFECTE “L’ACTITUD EDUCATIVA DELS PARES” << ELS NENS I NENES APRECIEN L’AFECTE PER LA MIRADA, L’EXPRESSIÓ DE LA CARA, EL TO DE LA VEU, LA PACIÈNCIA, LA GENTILESA I LA COMPRENSIÓ AMB LES QUE SÓN TRACTATS >> Illingworht, R.S. << UN DELS PRINCIPALS EFECTES DE LES MANQUES AFECTIVES EN ELS PRIMERS ANYS DE VIDA, ÉS LA INCAPACITAT PER DONAR O REBRE AFECTE EN LES ETAPES POSTERIORS DE LA VIDA >> Bowlby, J.

TRANSFORMACIONS SIGNIFICATIVES COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI TRANSFORMACIONS SIGNIFICATIVES EL PAPER DE LA DONA FAMILIAR LABORAL EL CLAN FAMILIAR REDUCCIÓ + AÏLLAMENT LA CULTURA MEDIÀTICA PENSAMENT MIMETISME

COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI QUI EDUCA? PARES? ESCOLA? TELEVISIÓ / INTERNET?

COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI ACTITUDS EDUCATIVES ACTITUD > TÈCNICA + TEMPS AFECTE ACCEPTACIÓ DISCIPLINA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ ESTABILITAT CONTENCIÓ TOLERÀNCIA SENTIT COMÚ

COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI CONCEPTE D’EDUCACIÓ ENSENYAR LES REGLES DEL JOC FORMACIÓ > INFORMACIÓ HEM D’ESTABLIR LIMITS A LA LLIBERTAT? EDUCACIÓ DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ

COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI CONCEPTE D’EDUCACIÓ PRECOÇ SABER EDUCAR PER ENDAVANT I AMB LES PETITES COSES TRASTORNS DE L’ALIMENTACIÓ I DE LA SON

COM EDUCAR ELS NOSTRES FILLS?