Els constants canvis i reformes...

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

EVOLUCIÓ DEL SISTEMA EDUCATIU ESPANYOL
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
Centre concertat per la Generalitat de Catalunya
LES NOSTRES TASQUES DIÀRIES
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
BAUHAUS, una escola d’art
La Terra.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Xarxa Escoles Insubmises (XEI)
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
Decret d’autonomia dels centres educatius
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Increïble però cert, ens casem!!!!
Casal d’estiu 2016 CAMPUS ESPORTIU
Estratègies educatives en la família
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
DIADA DE La pau i la no violència.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Descobrint un tresor amagat
Treballem l’estadística
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
VERMICOMPOSTAGE 4t DE PRIMÀRIA S.J.O. Curs
3. TOTS SOM DIFERENTS..
EL TEMPS.
Companys i Companyes Avui queden 15 dies......
Què existeix i què no existeix.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
La formació professional, una opció de futur i amb futur
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Hi havia una vegada una família de ratolins.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
Socialització de llibres de text.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Reunió amb centres adscrits
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Som humans. Per això a vegades….
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
CICLES FORMATIUS.
LOMCE i LEC.
El nou Estatut de Catalunya
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Els constants canvis i reformes... milloren l’educació?

Tots recordem amb nostàlgia el nostre pas per l’escola, ara ja fa uns quants anys… … però, quin sistema educatiu teníem?

1970 L.G.E. (Llei General d’Educació) Eren els temps de l’E.G.B., el B.U.P, el C.O.U. i la F.P. Un model que, bo o dolent, es va mantenir força temps. Era obligatori estudiar fins als 14 anys.

1980 L.O.E.C.E. (Llei Orgànica de l’Estatut de Centres Escolars) Primera llei de la democràcia –promulgada per l’UCD- que plantejava un nou model organitzatiu per als centres. No es va arribar a aplicar mai.

1985 L.O.D.E. (Llei Orgànica del Dret a l’Educació) Amb l’estructura de la L.G.E., el PSOE va regular la concertació de les escoles privades i va democratitzar els Consells Escolars amb la participació dels diferents sectors de la Comunitat Educativa.

Però quan hem hagut de tornar a l’escola, ja amb els nostres fills, què ens hem trobat?

1990 L.O.G.S.E. (Llei Orgànica General del Sistema Educatiu) PSOE Estructura per cicles; Educació Infantil, Primària, E.S.O., Batxillerat i Cicles de Grau Mitjà. Obligatorietat fins als 16 anys. Professorat especialitzat. Disminució de la ràtio, de 40 a 25 alumnes.

… i això no para !!! L.O.P.E.G. (PSOE) 2002 L.O.C.E. (PP) Ajornament aplicació de la L.O.C.E. (PSOE) L.O.E. (PSOE) L.E.C. (CiU, PSC, ERC, ICV) 2013 L.O.M.C.E. (PP)

Es l’hora de dir PROU !!!

Si us plau, poseu-vos-hi d’acord ! Són els nostres fills els que en pateixen les conseqüències. Com podran resoldre els problemes de demà si avui estan plens de dubtes?

Educació per la ciutadania? Ordinadors o llibres? Batxillerats? Itineraris? Revàlida? FP, cicles, mòduls? Etc, etc…

Exigim CONSENS I ESTABILITAT Ja !!!

Lluitem plegats pel futur del nostres fills i alumnes S’ho mereixen !!!