CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
T La infermera a pediatria CASAP Can Bou. Xerrades Programa Formació pares i mares Lactància materna SiE Espai Nadó Vacunacions escolars Benvinguda Nounat.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
CENTRE D'ATENCIÓ A LA SALUT DELS JOVES
Les amistats estan fetes de trossets....
Les entrevistes: Segona part
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
El Pare Claret és un regal per a tots
ENFISPO.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
La comunicació en les xarxes socials: Facebook i Twitter
LA MENTIDA DESCOBERTA.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Creació d’un mapa personalitzat
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Per entrar a l’intraweb:
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Programa BIBE: perspectives de futur
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIADA DE La pau i la no violència.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Matemàtiques 3er E.S.O..
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
DIADA DE LA PAU A SJO.
Programa Salut i Escola
Objectiu Educatiu Trienni
CONCURS.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
LABANDÀRIA.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
Tutorial com canviar color i paisatge
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
"Senyor, ensenya'ns a pregar"
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Treball per la comunitat Bernat Molina Guillermo Soriano
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Estat del benestar per a tots o privilegis per a uns quants?
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
La vulneració dels drets socials
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI DESCONEGUDA.

FORMACIÓ ESPECÍFICA Classes semipresencials (IES) Suport on-line (pràctic) Infermer/a de Salut i Escola Entorn Escolar Com a temes rellevants, a part del paper de la infermeria de salut i escola, el medi en el qual ens anavem a ficar. Molt senzill per a uns, i molt complexe per uns altres.

Inicis Les primeres reunions Les primeres derivacions Inseguretat Desconfiança DE LA MATEIXA MANERA QUE TOTS ELS COMENÇAMENTS, els inicis no han estat fàcils, on el sentiment que crec ha predominat durant un llarg tems ha estat el de la inseguretat. Tant per part nostra com a professionals dins d’un medi totalment nou i desconegut, com devant de la persona que ve a consultar-nos alguna cosa que els preocupa, esperant en nosaltres una solució immediata. Si més no, una sortida ràpida, o una resposta a la seva demanda que no fos ambigua, segura, amb fiabilitat. La teoria ens ha ensenyat que abans d’actuar, has primer d’assegurar-te del cas, tornar a fer venir a la persona un altre dia, donar la volta a la truita a veure per on surt… però el que volen en realitat és una solució, i una solució ara, no d’aquí una setmana o la propera visita. També inseguretat per part dels centres cap a nosaltres ( a veure aquest ara que els hi dira als nostres nois…) Les primeres reunions primer les més institucionals, després a les escoles, després amb la comissió de salut, i finalment

MACRO/MICRO Proximitat Facilitat d’accés (alumnes, professionals, tutors…) Confiança

COMISSIÓ DE SALUT OFICIAL (Director, Cap d’estudis, E.A.P. d’educació, psicòleg, psicopedagog, tutor, infermera de salut pública, infermer/a de salut i escola, infermera de l’escola, la germana de la veïna del director de l’escola, … REAL (Tu, jo, i l’altre…) Destacar també la diferència entre una macro i una micro institució

REUNIONS DE LA COMISSIÓ DE SALUT ABANS DESPRÉS

Control dels alumnes Formes de controlar Formes de no descontrolar Comentar les diferents formes que conec, com l’Àngels i les tires de paper. Demanar permís a la tutora directament per accedir a la consulta oberta. Apuntar-se en una llista que té la cap d’estudis…

CONSULTES EN GRUP O INDIVIDUAL? En general en grup no hi ha cap dificultat per expressar-se Una vegada m’ha passat que una alumna per estar amb més gent no ha volgut explicar més coses de les que volia, i quan he demanat a la tutora que li digués si volia venir no ha volgut.

TEMES COMUNS SEXE, DROGUES I ROCK AND ROLL

AIXÒ ÉS CONFIDENCIAL, NO!!!?. PREGUNTA ESTRELLA TOTS, SENSE EXCEPCIÓ A LA PRIMERA CONSULTA PREGUNTEN EL MATEIX. AIXÒ ÉS CONFIDENCIAL, NO!!!?.

ACCÉS ALS SERVEIS DE SALUT CSMIJ PASSIR SOD EAP CJAS JIS TDI BBC USA OTAN OPEP TV3 …. TENIM ENLLAÇ DIRECTE ALS DIFERENTS SERVEIS DE SALUT ALS QUALS PODEM DERIVAR ELS ALUMNES. Si més no els coneixem per poder accedir o adreçar als alumnes si fos el cas

GRÀCIES