En aquest tema veurem els apartats següents:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En esta unidad, veremos los siguientes apartados:
Advertisements

TIPOS DE MERCADOS En esta unidad, veremos los siguientes apartados: 1.El mercado y la competencia 2.Los criterios para clasificar los mercados 3.El mercado.
Tema 2: L’empresa i l’entorn. Pág. 1 Tema 2: L’empresa i l’entorn 1.Concepte i naturalesa de l'entorn 2.Anàlisi estructural de l'entorn específic 3.La.
En esta unidad, veremos los siguientes apartados:
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
REACCIONS DE TRANSFERÈNCIA DE PROTONS
En aquest tema veurem els apartats següents:
7 u n i t a t Els valors mobiliaris. La renda variable.
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
En aquest tema veurem els apartats següents:
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
MÚLTIPLES I DIVISORS.
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
Reaccions químiques.
En aquest tema veurem els apartats següents:
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
El mercat i els sistemes d’organització industrial
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Societats d’Interès Social:
Materialisme històric
1 Biologia i Geologia 1r ESO.
En aquest tema veurem els apartats següents:
LA GLOBALITZACIÓ I ELS DESEQUILIBRIS DE L’ECONOMIA MUNDIAL
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
AGRICULTURA DE PLANTACIÓ
Recordem què vol dir ser adolescent
Organització i creixement
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Per què fer recerca i innovació tecnològica en l’àmbit del
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
En aquest tema veurem els apartats següents:
Evolució dels perfils professionals a logística
Margin Management Concept
DE LA DURADA AL RITME.
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
VERMICOMPOSTAGE 4t DE PRIMÀRIA S.J.O. Curs
CLASSIFICACIÓ DE LA MATÈRIA
Matemàtiques 3er E.S.O..
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
AJUNTAMENT DE GAVARDA INFORMA:
El màrqueting i els seus elements
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
4. El problema de la moral: eudemonisme
3. Diògenes de Sínope i el cinisme
Tema 5: Nombres naturals i enters
Distribucions importants en Inferència estadística
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Per la retina o el timpà de qualsevol persona que visqui a un entorn més o menys urbà passen diàriament una mitjana de 3000 impactes publicitaris de manera.
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Organització i creixement
EL SISTEMA ECONÒMIC.
En aquest tema veurem els apartats següents:
expansió internacional
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Presentació assignatura
PRESENTACIÓ Aquesta és la base de dades de sentències del CEMICAL.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

En aquest tema veurem els apartats següents: 1 En aquest tema veurem els apartats següents: El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística

Mercats de competència perfecta Mercats de competència imperfecta 2 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Tipus de mercats Tots els béns i serveis s’intercanvien voluntàriament per diners al preu que fixa el mercat, com a conseqüència del lliure funcionament de les lleis de l’oferta i la demanda. Mercats de competència perfecta En aquests mercats, una o més empreses poden influir sobre el preu en més o menys mesura, de tal manera que, com més baix sigui el nombre d’empreses existents, més gran serà la capacitat per influir sobre el preu. Mercats de competència imperfecta

Classes de mercats Els criteris per classificar els mercats 3 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Classes de mercats

Competència monopolística 4 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Exemples de mercats Mercats Exemple Monopoli ALTADIS (antiga Tabacalera) Controla la distribució de tabac a Espanya i en fixa el preu unilateralment. Oligopoli Companyies petrolíferes Empreses de telefonia mòbil Operen poques empreses, però tenen prou grandària per incidir en el preu. Competència monopolística Mercat del detergent Hi ha moltes empreses que ofereixen productes similars, però amb una diferencia específica que fidelitza la seva clientela.

Criteris per classificar els mercats 5 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Criteris per classificar els mercats

Les barreres d’entrada 6 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Les barreres d’entrada Les barreres d’entrada són factors que impedeixen o dificulten l’entrada de noves empreses en un mercat. Barreres d’entrada més habituals: Avantatges en costos Diferenciació del producte Inversions de capital 6

Les barreres de sortida 7 Les barreres de sortida El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Les barreres de sortida són els costos que tindria qualsevol empresa per abandonar un determinat mercat, o les pèrdues ocasionades per no recuperar part d’allò invertit.

Característiques del mercat de competència perfecta 8 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Característiques del mercat de competència perfecta 8

Evolució del mercat de competència perfecta 9 Evolució del mercat de competència perfecta El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística El mercat de competència perfecta per excel·lència és el mercat dels productes agrícoles. No obstant això, en la vida real és poc freqüent trobar mercats perfectament competitius. Activitats

Diferències entre mercat de monopoli i mercat d’oligopoli 10 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Diferències entre mercat de monopoli i mercat d’oligopoli

Oligopolis sense col·lusió Oligopolis amb col·lusió 11 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Funcionament dels oligopolis En l’àmbit dels mercats oligopolistes, s’entén per col·lusió qualsevol acord que menyscabi la lliure competència entre empreses. En aquest cas, les empreses intenten determinar els preus en funció del que esperen vendre i de les possibles reaccions dels seus competidors. Oligopolis sense col·lusió El càrtel és una agrupació informal d’empreses que, tot i que conserven la seva independència, s’associen per disminuir o eliminar la competència del mercat. Oligopolis amb col·lusió

Funcionament dels oligopolis 12 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Funcionament dels oligopolis

Característiques del mercat de competència monopolística 13 El mercat i la competència Els criteris per classificar els mercats El mercat de competència perfecta El monopoli L’oligopoli La competència monopolística Característiques del mercat de competència monopolística El funcionamient d’aquest tipus de mercats és senzill: mitjançant la publicitat, les empreses intenten diferenciar els seus productes perquè el consumidor pagui més del que pagaria per altres productes. 13