Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

Xarxa de Biblioteques de l’Hospitalet
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
L’ESTATUT DEL TREBALLADOR AUTÒNOM Dra. Esther Sànchez
i el que no es pot avaluar
1 u n i t a t L’educador infantil.
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
III Jornada de transport sanitari
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
El mercat de treball a la ciutat de Girona
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Societats d’Interès Social:
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
va aprovar la Llei de Millora de barris.
T'acompanyam perquè treballis en IGUALTAT.
III Jornada de transport sanitari
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Jornada Cloenda Esports
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
Dispositiu Local d’Inserció
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Tesis Doctorals en Xarxa
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Serveis de Formació.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Global Cook Service.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Xarxa de Custòdia del Territori
Anàlisi crítica de la transversalitat
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Serveis de Consultoria
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Organització i creixement
En aquest tema veurem els apartats següents:
ACCÉS A L’HABITATGE A BARCELONA
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
El departament de Recursos Humans
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme   Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme 24 de març de 2006   Col·laboren: Elaborat per:      

I. Descripció d’una realitat. II. Demandes del col.lectiu. ÍNDEX   I. Descripció d’una realitat. II. Demandes del col.lectiu. III. Propostes d’actuació.   Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme      

Mètode: enquesta telefònica. Dates: del 10 al 30 de gener de 2006. FITXA TÈCNICA Mostra. Selecció a l’atzar de 800 treballadors en règim d’autònom distribuïts de forma proporcional per trams de grandària de la població de residència i la seva categoria professional. Marge d’error pel total de la recerca del +3,40%, amb un nivell de confiança del 95,5%, on K=2, i sota les condicions de màxima indeterminació de p=q=50/50%. Mètode: enquesta telefònica. Dates: del 10 al 30 de gener de 2006. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

METODOLOGIA Recerca en fonts d’informació secundàries i primàries. Realització d’un focus grup de validació de la diagnosi. Treball de camp a una mostra significativa i representativa del col·lectiu a nivell comarcal. Tractament estadístic de la informació. Realització d’un focus grup de validació de resultats i conclusions. Informe de resultats i recomanacions estratègiques. Variables de segmentació bàsiques: Sectors professionals Localitat de residència Mataró i àrea d’influència més directa Baix Maresme Alt Maresme Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

I. DESCRIPCIÓ D’UNA REALITAT Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

PERFIL PROFESSIONAL PER SECTORS D’ACTIVITAT Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

PERFIL PROFESSIONAL PER SECTORS D’ACTIVITAT I ÀMBITS TERRITORIALS Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

EDAT MITJANA DE 46 ANYS. TREBALLADORS AUTÒNOMS: GÈNERE - EDATS MASCULINITZACIÓ DEL PERFIL DELS AUTÒNOMS. EDAT MITJANA DE 46 ANYS. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

O ESTUDIS SECUNDARIS O ESTUDIS PRIMARIS NIVELL D’ESTUDIS I FORMACIÓ ADDICIONAL O ESTUDIS SECUNDARIS O ESTUDIS PRIMARIS El 30,9% dels autònoms del Maresme han cursat en els 2 darrers anys algun tipus d’estudi relacionat amb el seu treball actual Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

CONSTITUCIÓ D’UNA SOCIETAT Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

GRAU DE DEPENDÈNCIA Dos de cada tres autònoms tenen capacitat per treballar per més d’una empresa: El 74,6% dels autònoms disposen d’un local estable per portar a terme la seva professió. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

NIVELLS DE DECISIÓ CAPACITAT DE DECISIÓ MODERADAMENT ALTA PERÒ NO ABSOLUTA. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

CONTRACTACIÓ DE PERSONAL EL 35,8% DELS TREBALLADORS AUTÒNOMS DEL MARESME TENEN CONTRACTATS ALTRES PERSONES. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

ÀREA D’INFLUÈNCIA DE LA SEVA ACTIVITAT L’activitat de sis de cada deu treballadors autònoms del Maresme té una àrea d’influència màxima d’abast comarcal. Un 15,5% dels autònoms tenen activitats empresarials amb un mercat potencial d’abast per tota la demarcació de Barcelona. Un 21,9% d’autònoms tenen negocis amb un àrea d’influència que abasta un radi realment ampli. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

HABILITATS INFORMÀTIQUES LA INFORMÀTICA ENCARA NO ESTÀ A L’ABAST DE TOTHOM. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

HABILITATS INFORMÀTIQUES Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

EL PRINCIPAL MOTIU PER FER-SE AUTÒNOM ES VOLER TENIR LA PRÒPIA EMPRESA MOTIVACIONS PER FER-SE AUTÒNOM EL PRINCIPAL MOTIU PER FER-SE AUTÒNOM ES VOLER TENIR LA PRÒPIA EMPRESA Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

MOTIVACIONS PER FER-SE AUTÒNOM Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

INTENCIÓ DE DEIXAR DE SER AUTÒNOM El 62,6% dels autònoms del Maresme mai s’han plantejat deixar-ho de ser. Problemes sectorials, incertesa estructural (26,3%) Escàs suport institucional: Poques prestacions socials (18,5%) Massa impostos (8,1%) Cap ajuda per part de l’Administració (7,7%) Mala relació entre esforços i beneficis: Els beneficis no compensen els esforços (15,8%) Molta feina i poc temps lliure (12,8%) Vol millorar la seva qualitat de vida (11,8%) Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

VALORACIÓ GRAU DE SATISFACCIÓ Els factors que generen alta satisfacció són –per aquest ordre-: (1) Capacitat per organitzar-se el propi treball. (2) Capacitat d’introduir canvis en el propi treball. (3) Satisfacció amb el nivell de qualitat de vida. En canvi, els factors que només aporten una moderada satisfacció són: (4) La retribució econòmica per la feina que fa. (5) Disposar de temps lliure. El suport rebut per part de l’administració no compta. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

VALORACIÓ GRAU DE SATISFACCIÓ: MITJANES Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

VALORACIÓ GRAU DE SATISFACCIÓ: MITJANES Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

II. DEMANDES DEL COL.LECTIU Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

DEMANDES PER MILLORAR LA SITUACIÓ DELS AUTÒNOMS Un de cada tres autònoms no espera específicament res de l’administració local: Res, no té cap problema (13,1%) No sap què respondre (22,2%) Entre el 65,4% del autònoms que sí que realitza alguna demanda a l’Administració local: Primer terme: Disposar de més ajudes econòmiques directes, subvencions i/o préstecs (11,0%) Més ajuda a la petita i mitjana empresa (5,6%) Segon terme: Demanda d’assesorament i disposar d’un punt d’informació (9,4%) Informació sobre continguts tècnics i possiblitats de formació (6,0%) Tercer terme: Pagar menys impostos (9,3%) Quart terme: Major cobertura socio-sanitària assistencial Tenir els mateixos drets que els altres treballadors (5,6%) Millora de les pensions de jubilació (5,0%) Millora de la cobertura en cas de baixa laboral transitòria (4,8%) Disposar d’una cobertura per l’atur (3,1%) Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

DEMANDES SECTORIALS ALTA DEMANDA POTENCIAL D’UNA OFICINA ESPECÍFICA PER AUTÒNOMS. GRAN MANCA D’INFORMACIÓ I DE CONEIXEMENT DE CANALS APROPIATS PER INFORMAR-SE. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

SERVEIS DE MAJOR INTERÈS Simplificació i concentració de tots els tràmits administratius i informacions d’interès com a col.lectiu. Administració municipal / comarcal com a prestadora de certs serveis de suport: Campanyes públiques de prestigi col.lectiu Formació Serveis d’investigació comercial Jornades de reflexió Local per reunir-se les associacions sectorials De mitjana, entorn un de cada quatre autònoms, estaria disposat a pagar per rebre alguns dels serveis proposats: Assesoria comptable i jurídica Espai amb tecnologia a l’abast Recepció de correspondència Ús d’Internet Despatx per atendre clients

SANITAT, JUBILACIÓ I ATUR MAJOR ESFORÇ FISCAL A CANVI DE MÉS DRET SOCIAL SANITAT, JUBILACIÓ I ATUR La principal insatisfacció dels treballadors autònoms està relacionada amb la percepció d’indefensió que perceben davant una possible incapacitat laboral transitòria. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

PARTICIPACIÓ EN ALGUNA ENTITAT ASSOCIATIVA Gremi sectorial corresponent (45,0%) Associació sectorial (21,3%) Col.legis profesionals (15,9%) Sindicats (2,1%) Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

PARTICIPACIÓ EN ALGUNA ENTITAT ASSOCIATIVA Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

MOTIUS PER NO ESTAR ASSOCIAT Falta de sentit d’utilitat, combinat amb desconfiança: No ho veu necessari (29,3%) No s’ho ha plantejat mai (13,3%) No és útil (8,4%) No li solucionen els seus problemes (5,6%) Desconeixement volgut: Desconeixement sobre les possibles entitats on associar-se (11,1%) No li han proposat mai (2,8%) No té temps (5,8%) Individualisme i desconfiança institucional: Prefereix sortir-se’n sol (8,1%) Desonfiança en les associacions (6,4%) Motius econòmics: No vol pagar cap quota (8,1%) Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

ALTA DESCONFIANÇA INSTITUCIONAL Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

INTERLOCUTOR PREFERIT Els gestors són el principal agent informador sobre els canvis normatius que afecten al sector on treballen els autònoms (46,6%) Quasi quatre de cada deu autònoms no s’informa sobre els possibles ajuts a que pot tenir dret (39,0%): Els gestors són el principal agent informador real sobre els possibles ajuts que poden rebre els autònoms (35,8%) Quasi quatre de cada deu autònoms no s’informa sobre els possibles cursos de formació existents i que els hi podrien interessar (37,9%): Empat entre gremis o associacions sectorials (21,1%) i els gestors (17,8%) com a principals agents informadors. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

UTILITZACIÓ SERVEIS DE PROMOCIÓ ECONÒMICA Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

MOTIUS PER NO UTILITZAR ELS SERVEIS DE PROMOCIÓ ECONÒMICA Manca d’interès, desconeixença i desconfiança: No li interesa el servei: No ho ha necessitat (45,7%) No li interesa (9,4%) No té temps (5,8%) No tenia informació al respecte: No té informació sobre aquests serveis (20,2%) No li han ofert el servei (6,6%) Altres motius: Desconfiança respecte a l’Administració (5,2%) No hi ha els serveis que necessita (2,5%) Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

III. PROPOSTES D’ACTUACIÓ Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme

PROPOSTES D’ACTUACIÓ Nous canals d’aproximació als autònoms. Accés més directe als autònoms a través dels gestors. Creació de l’oficina d’atenció a l’autònom: Servei integral d’informació d’interès sectorial: Informació sobre tràmits per crear una empresa. Temes relacionats amb ajuts i subvencions a que poden tenir dret. Informarció sobre cursos de formació especialitzada. Facilitar informació de temes relacionats amb informació i dades de mercat. Cursos de prevenció de riscos laborals. Centralització i simplificació administrativa. Avals per petits crèdits bancaris. Optimitzar l’oferta de serveis i els recursos als col.lectius majoritaris: Sector comerç. Construcció. Serveis a les empreses. Serveis a les persones. Espai d’us a disposició dels autònoms: (autònoms relacionats amb la construcció, seveis a les empreses i a les persones) Assistència jurídica. Espai amb tecnología avançada. Recepció de correspondència i missatges. Connexió a Internet amb banda ampla. Despatx per atendre visites / clients. Anàlisi de la realitat del col·lectiu d’autònoms del Maresme