Les marques de territori i la comunicació de proximitat La necessitat de crear un relat de marca a través del periodisme Xavier Ginesta, Jordi de San Eugenio i José A. Corral
Introducció La marca de territori com la reinvenció del lloc basat en un procés de branding. El procés de construcció de marca de territori parteix de la posada en valor dels tangibles i intangibles del lloc, vinculats a les identitats individuals i col·lectives. La dinamització del territori, en el marc de la globalització, adquireix molta importància a nivell econòmic, polític, social o cultural. Els fluxos de capital presten molta atenció a com els territoris estan posicionats en els mercats internacionals. Els territoris tenen un contingut simbòlic per part dels seus habitants. 23/11/2018
El procés de la marca Una marca de territori ha de ser permanent, acceptada i usada. La construcció de la marca de territori passa per tres fases: Diagnosi Conceptualització Disseny del logotip i el claim El procés ha de ser participatiu per part de la ciutadania i els agents locals. També ha de ser acceptat i consensuat per la classe política. 23/11/2018
Metodologia aplicada (I) 23/11/2018
Metodologia aplicada (II) Grups focals de discussió, entrevistes en profunditat i enquestes 23/11/2018
Avantatges del model Democratització del procés Transparència Impacte directe a la ciutadania i als agents implicats Compromís dels diferents targets. Visió crítica dels agents socials. 23/11/2018
La nova Marca Vic 23/11/2018
El paper de la Premsa (I) Els mitjans de comunicació generen relat del territori. Els mitjans de proximitat són observadors privilegiats de la realitat local. La marca no té continuïtat sense relat. Els mitjans han de ser còmplices en el procés de legitimació de la marca davant la ciutadania: En l’exposició de la proposta. En la conceptualització (formen part d’entrevistes i grups focals). En la implementació, interiorització de la marca. 23/11/2018
El paper de la Premsa (II) 23/11/2018