TEMA 8. INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Innovació Tecnològica Administrativa per a Centres i Alumnes
Advertisements

El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Plataforma en Defensa de la Universitat Pública UPV
L’ordinador i els Sistemes Operatius(S.O)
TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES
i el que no es pot avaluar
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
Què és un pla Individualitzat ?
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
Mòdul d’Admissió i vacants
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
ESecretaria CB Montpedrós
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Control de Retirada de Vehicles
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Les Restriccions d’accés
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Presentació BATXILLERAT
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
LES XARXES LOCALS i els seus components.
TECNOLOGIA.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
XARXES PRIVADES VIRTUALS ( VPNs )
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Interacció escola - entorn.
Formació per als equips directius d’educació secundària
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
Gestió participativa dels projectes de centre
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Sistema de tramitació electrònica per tràmits de màquines recreatives i d’atzar Informació tècnica i de suport Juliol 2010.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Manteniment calendari d'exàmens
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
CICLES FORMATIUS.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

TEMA 8. INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES Profesorado: Antonio Giner Gomis (coordinador) Vicente Carrasco Embuena José Antonio Corral Fuentes Aurora Fourcade López Marcos Jesús Iglesias Martínez Cristina Lapeña Pérez Inés Lozano Cabezas María Ángeles Martínez Ruiz Francisco Pastor Verdú Joaquín Ripoll Ferrándiz Pilar Tormo Jordá TEMA 8. INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES Organització i gestió en centres educatius d'Educació Infantil i Educació Primària

Continguts Què és ITACA? Per què ITACA? Beneficis per als Centres Per a quan? Què necessita el centre? En què afecta al Centre? El NIA

Què és ITACA? ITACA és el nou sistema centralitzat de gestió de centres que substituirà als actuals GESCEN i ALLEGRO.

Per què ITACA? ITACA introdueix oportunitats actuals i futures. MÉS FÀCIL. Menys dedicació a la preparació, enviament i recepció d’informació entre els Centres i Conselleria. MILLOR INFORMACIÓ. Informació real consolidada a l’instant (p.e. Expedient Únic de l’Alumne)‏ ADECUACIÓN A LA LOPD. INTERACCIÓ AMB ELS PARES. Informar per mitjans telemàtics a Pares/Tutors.

Beneficis per als Centres (1/5) Simplificació del treball de gestió al centre Simplificació del treball de l’equip directiu del centre: PGA simplificada Menys consultes des de Conselleria. Desapareixen els disquets Desapareixen les actualitzacions del programa L’alumne arriba al centre amb tota la seua informació: el seu expedient complet és a ITACA.

Beneficis per als Centres (2/5) Major satisfacció per als pares Apropament del centre a pares/tutors: Aquells pares que faciliten un nº de telèfon mòbil, o direcció de correu electrònic podran rebre notificacions de notes, faltes, activitats, y altres avisos via e-mail i SMS. Comunicació transparent per al centre: A l’introduir la informació en el sistema, aquest s’encarrega de realitzar els enviaments i notificacions que corresponguen

Beneficis per als Centres (3/5) Més fàcil per al professorat Major flexibilitat: ITACA proporciona un mòdul per a que els professors puguen realitzar certes tasques des de qualsevol connexió a Internet. Desapareixen els disquettes de notes: Cadascun dels professors veu sols “el que és seu” (els seus grups i les seues assignatures) quan accedeixen a ITACA.

Beneficis per als Centres (4/5) Legalitat i Seguretat LOPD. ITACA està dissenyada per assegurar el compliment de la Llei vigent en temes de seguretat i LOPD. Seguretat en les dades. La Direcció General d’Innovació Tecnològica Educativa se responsabilitza de la integritat i disponibilitat de les dades (serà la Conselleria qui realitze diàriament les còpies de seguretat).

Beneficis per als Centres (5/5) Informació de major qualitat Fiabilitat de les dades: Tota la informació està en ITACA, cap cosa es perd. El centre té l’historial complet de tots els alumnes. El centre disposarà de les dades “comunes” que manté la Conselleria: personal docent, interins de substitució, dades del propi centre, bancs, localitats, tipus d’aula, etc.

¿Per a quan és tot això? Primària 2008/09 Preinscripció: Abril-08: Formació als equips directius, impartida per 33 professors de primària, repartits per tota la geografia de la CV. Maig-08: Preinscripció de Primària amb ITACA, retorn de dades a GESCEN fins el final de curs… Inici de curso 2008/09: Tots els centres de PRIMÀRIA utilitzaran ITACA per a la seua gestió. Resta de centres/nivells, en el curs següent.

Què necessita el Centre per a usar ITACA? PCs connectats a la xarxa de secretaria (ADSL de 1Mb), excepte alguns mòduls P er als llocs que accedisquen a l’aplicació (secretaria / PCs professors): Pentium III 800MHz (o equivalent)‏ 128MB of RAM Lliurex, Linux o Windows. Monitor a 1024x768 Navegador amb plugin de Flash 9.

En quines coses m’afecta? A l’Equip Directiu del Centre: Duu el control de tot el centre Ja no es preocupa dels backups, ni de la versió de GESCEN (¡ni d’actualitzar dades entre versions!), ni dels enviaments de disquettes, ni respondre a moltes de les preguntes de Conselleria. Quan un nou alumne arriba al centre, en la majoria dels casos , les dades ja hi són al sistema. La resta d’usuaris del Centro: Cadascun veu sols allò que pot fer i sols les dades sobre les quals té sentit que treballe.

El NIA Número d’Identificació de l’Alumne/a Únic Identificador de l’alumne/a dins d’ITACA Acompanyarà a l’alumne/a al llarg de la seua etapa educativa Document obligatori a partir del curs 2009/10 per a qualsevol tràmit als centres

El NIA Aventatges del NIA Permet crear i accedir a l’expedient únic de l’alumne/a dins d’ITACA Elimina possibles errors en els processos de matrícula, beques … Facilita el seguiment acadèmic de l’alumne/a a la CV Facilita la privacitat i l’anonimat en dictàmens d’escolarització, a nivell disciplinari i en tot tipus d’informes (es poden evitar “noms i cognoms”)‏

El NIA Maneres d’obtenir el NIA Durant el curs 2008, per als alumnes ja matriculats, mitjançant una carta que rebran al seu domicili En el curs 2009-10, en el moment de formalitzar la matrícula al centre

BIBLIOGRAFÍA ITACA (Projecte d'Innovació Tecnològica Administrativa per a Centres i Alumnat). Generalitat Valenciana. Conselleria d‘Educació: http://www.edu.gva.es/webitaca/val/index.asp