JORNADA SOBRE GESTIÓ DE LA QUALITAT EN EL LITORAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

DADES 2004 DELS RESIDUS MUNICIPALS A CATALUNYA
Eines per combatre la pobresa energètica des de l’administració local: el cas de l’Ajuntament de Cornellà Montse Sanllehy i Virgínia Vallvé 22 de setembre.
El Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses per l’energia local sostenible
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
LGAI TECHNOLOGICAL CENTER S.A.
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
Diputació de Barcelona
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1er FÒRUM DE LA XESVIC.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Andreu Llanes Cap Servei de Prevenció i Medi Ambient Novembre 2003
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
Eines per una gestió local eficient de l’aigua:
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Gestió de la qualitat en el litoral.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Jornada Cloenda Esports
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
LA GESTIÓ AMBIENTAL DELS PORTS COMERCIALS I INDUSTRIALS
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
La gestió dels residus municipals a Sant Just Desvern
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Perfil dels enquestats
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Problemes medi ambientals de l’àrea de coneixements Construcció
L’empresa com a sistema organitzat
RESIDUS INDUSTRIALS.
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Global Cook Service.
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
ACTUACIONS SOBRE LA GESTIÓ I ÙS EFICIENT DE L’EDIFICI DE L’ESCOLA TÉCNICA SUPERIOR D’ARQUITECTURA DEL VALLES.
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Serveis de Consultoria
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
LA GESTIÓ AMBIENTAL Maria Mañanet i Enric Espinosa
Jornada Cloenda Esports
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Transcripción de la presentación:

JORNADA SOBRE GESTIÓ DE LA QUALITAT EN EL LITORAL L’ESTARTIT, 16 i 17 DE SETEMBRE DE 2004

Implantat sistema de gestió mediambiental i de la qualitat Obert tot l’any menys el novembre 172 parcel.les i 12 bungalows Serveis oferts Piscina climatitzada interior Piscines exteriors Activitats d’animació Pistes esportives Solarium Sauna Botiga Bar restaurant Implantat sistema de gestió mediambiental i de la qualitat

Proporció de nacionalitats Contractació d’una persona dedicada el 70% de la jornada laboral al manteniment i millora del SGMAQ. No es reben clients de tour operadors No hi ha campistes permanents, es tracta d’un càmping vacacional. 28,4% 24% Proporció de nacionalitats dels clients 16,75% 16,54% 9,07% 2,93%

SISTEMA DE GESTIÓ MEDIAMBIENTAL Gestionar el centre, seguint els paràmetres marcats per la norma, que garanteixi: Identificar els aspectes ambientals de l’activitat i incidir sobre ells per tal de reduïr dels seus impactes. Identificar els factors de risc associats a l’activitat per tal prevenir possibles emergències i minimitzar els seus efectes. Formar i sensibilitzar a tots els agents implicats en la preservació i respecte pel medi. Adquirir un compromís de millora continua, entre d’altres els rendiments ambientals (controlats segons indicadors). Ex. Consum aigua  m3/unitat d’acampada i dia

ESTALVIS/MILLORES OBTINGUDES DESPRÉS DE LA IMPLANTACIÓ DEL SGMA (1998-2004) 20% estalvi aigua m3/ua dia. 9% estalvi Kwh/ua dia. 25% estalvi Lts. Gas-oil/ua dia. Valorització del voltant de 15Tn. Anuals de residus de poda per adob. Millor control i gestió dels residus generats al Càmping (recollida selectiva residus municipals, recollida residus “especials”, separador greixos a la cuina, separador hidrocarburs rentacotxes, reciclatge..). Millor gestió aigües pluvials (facilitant el seu retorn al subsòl). Millora en el control de les emissions a l’atmosfera (soroll, calderes...) i les aigües residuals. Control més estricte i eficient de consums amb comptadors sectoritzats d’aigua i energia i de les diferents instal.lacions (pla de manteniment preventiu). El 71% dels nostres clients diu que col.labora en la recollida selectiva, el 76% considera positives les mesures d’estalvi d’aigua i energia, el 83% considera positiva la implantació d’un SGMA (Enquestes 2004 sobre un total de 420 enquestes).

SISTEMA DE GESTIÓ DE LA QUALITAT S’enfoca l’activitat envers els clients amb la finalitat de que obtinguin la màxima satisfacció, i superant si és possible, les expectatives inicials d’aquests. L’eina de gestió principal és el mapa de processos, a on s’identifiquen i posteriorment s’analitzen tots els processos que es donen al nostre establiment. Tots els processos que es donen al centre es revisaran sempre abans de posar-los en funcionament i periòdicament, amb la fita última de la millora continua d’aquests Els indicadors són les eines que mesuren la millora contínua dels diferents processos i permeten identificar els punts forts i dèbils d’aquests. Ex. Resultats de les enquestes de satisfacció Valoració de les guíes de Càmping Nombre de no conformitats Grau d’utilització dels diferents serveis

(Sobre un total de 420 enquestes) OPINIÓ DELS CLIENTS ENQUESTES 2004 (Sobre un total de 420 enquestes) Serveis del Càmping 72,09% 26,16% 1,74% Avaluació global estada 88,40% 11,60% 0% SI NO Recomanarà el càmping a familiars o amics 99,50% 0,50% Pensa tornar a l’establiment 98,41% 1,59%

ALTRES CONSIDERACIONS RELACIONADES AMB EL DESTÍ TURÍSTIC Facilitar al client informació sobre la zona, els costums, les festes, la cultura, la forma de vida i posar a la seva disposició les eines per a que la coneguin. Integrar-se el més possible amb l’entorn, tant el natural com el socio-ecònomic: P.ex. Intentar afectar el mínim als habitants de la zona (molèsties per sorolls, trànsit...). Utilitzar construccions, colors, vegetació i productes de la zona. Contractar empleats, proveïdors i subcontractats de la zona. Obrir l’establiment al municipi, oferir serveis de l’establiment al “client extern” (pot ser molt important en pobles petits)

CAP A ON ES DIRIGEIX LA DEMANDA Les vacances cada cop es fragmenten més (desestacionalització), amb estàncies més curtes, més mobilitat de les persones per a moure’s d’un pais a un altre (vols de baix cost). Augmenta la demanda de bungalows i mobil-homes, a part la mida mitjana de caravanes i autocaravanes és més gran pel que es necessiten parcel.les més grans. Ex. Aspectes d’elecció del destí per a alemanys (quadre adjunt)

REPTES DEL SECTOR DE CÀMPING Reduïr la estacionalitat i fomentar la formació i capacitació dels empleats per assolir un servei de més qualitat. La mitjana de superfície dels Càmpings a Catalunya és de 4/5 Ha (300 unitats d’acampada), per tant la integració amb l’entorn i el control i disminució dels impactes ambientals és de suma importància per a una convivència sostenible amb l’entorn (aigües residuals, consums d’aigua i energia, residus.....) Adaptar la oferta a la demanda, tenint en compte que la legislació vigent és molt estricte pel que fa a % construït (5-10 del total del càmping) i a ampliació de les instal.lacions. Creiem que hi ha poques ajudes de l’administració en la implantació, difusió, promoció i manteniment dels SGMAQ i agilització de tràmits administratius (permisos, IIAA...) enfront de centres que no portin a terme cap mena d’actuació en aquest sentit.

INTANGIBLES EXCEL.LÈNCIA = SUPERVIVÈNCIA ELS RESULTATS GLOBALS SÓN ELS Impregnar el centre de la cultura mediambiental, de la qualitat i prevenció de riscos laborals (no hi ha una norma certificable), i intentar assolir la FQM (Full Quality Management) EXCEL.LÈNCIA = SUPERVIVÈNCIA

MOLTES GRÀCIES