Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA MATÈRIA.
Advertisements

“EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs Escola Eduard Marquina.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Escola Orlandai 4t CURS.
LA PLUJA ÀCIDA.
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Alumnes de 4t Coneixement del medi natural Curs
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Les primeres passes amb el GeoGebra
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Les formigues.
SIGUEM SOSTENIBLES.
Estació Depuradora d’Aigües Residuals VALL DEL GES
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
8ª Convocatòria Planter de Sondeig i Experiments
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Com és que el sabater pot aguantar-se a sobre de l’aigua?
Quines condicions són més favorables perquè els fongs facin bolets?
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
DUFINS.
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Treballem l’estadística
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
ENCONTRE PETITS TALENTS CIENTÍFICS
DIVISIÓ DE NOMBRES DECIMALS
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
vista pels nens i nenes de 2n
PER QUÈ NO PODEM CAMINAR DAMUNT L’AIGUA?
DIADA DE LA PAU A SJO.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
Els Políedres.
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
L’AIGUA A LA NATURA.
Quan l’amor fa mal.
LES MATEMÀTIQUES AL MÓN
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
CONCURS.
Tema 5: Nombres naturals i enters
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
XIII a Setmana de la solidaritat
APICULTURA.
CREIXEM EL COS HUMÀ Alumnes de Primer de Primària.
Les fraccions Sisè B curs
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
El Montgrí per camins de calç.
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Com contaminem l`aigua?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
(del conte Momo, Michael Ende, 1973)
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren? Alumnes de 3r de Primària Escola Mestre Enric Gibert i Camins

Experiment Vam posar en aigua diversos objectes i vam pensar per què suraven o per què no suraven.

Experiment Crèiem que els objectes suraven per: Massa Volum Forma Presència d’aire Quantitat d’aigua Tipus de líquid

Com treballem? En grup Canvi de variables: en cada experiment canviàvem una variable, i les altres les manteníem. Pensàvem què passaria Comprovàvem què passava

Experiment 1: la massa La patata s’enfonsa perquè pesa? Totes les patates s’enfonsen, per tant el pes no influencia en la flotabilitat.

Experiment 2: el volum La patata s’enfonsa pel volum que té? Tots els trossos de patata s’enfonsen, per tant el volum no influencia en la flotabilitat.

Experiment 3: la forma Com fer que una barra de plastilina suri? La barca de plastilina surava, però les altres dues figures no suraven. La forma influencia.

Experiment 4: la presència d’aire Una llauna sense aire també sura? La llauna horitzontal sura, però si la posem vertical no sura.

Experiment 5: la quantitat d’aigua La patata suraria si hi hagués més aigua? Encara que posem molta aigua, la patata no sura. Per tant, la quantitat d’aigua no influencia.

Experiment 6: el tipus de líquid La patata surarà si la posem en aigua salada? La patata sí que sura amb aigua salada, però en aigua dolça no sura. Per tant, el tipus de líquid sí que influencia.

Experiment 7: la massa Quant de pes aguanta la barca abans d’enfonsar-se? Les barques es van enfonsar quan tenien entre 60 i 80 galets. En aquest cas, el pes sí que influencia.

Conclusions Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren? Els objectes suren depenent de la forma que tenen, del pes que suporten i del tipus de líquid, perquè hem comprovat que si canviàvem la forma de la plastilina surava, però que si hi posàvem molt pes a sobre, s’enfonsava. També hem vist que si posàvem aigua dolça la patata s’enfonsava, en canvi, amb aigua salada, surava. Si aconseguíem treure l’aire d’una llauna, podia enfonsar-se, però no ho sabem del cert perquè també vam canviar el volum i la forma.

En aquesta presentació, hi han col·laborat tots els alumnes de 3r.