Xarxa Escoles Insubmises (XEI)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Plataforma en Defensa de la Universitat Pública UPV
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
La Terra.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
El Pare Claret és un regal per a tots
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
10 raons per dir NO a les proves de 3er
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Decret d’autonomia dels centres educatius
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
Els constants canvis i reformes...
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
DIADA DE La pau i la no violència.
Decret d’autonomia dels centres educatius
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
La Direcció queda habilitada per:
Descobrint un tresor amagat
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
AMPA Pinediques de Taradell
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Objectiu Educatiu Trienni
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
Com preparar una unitat per a l’avaluació

TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
BIODIVERSITAT A L’HORT
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Sant Feliu de Llobregat
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
CEDRO denúncia a les UNIVERSITATS
un camí cap a la convivència i el diàleg
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
LOMCE i LEC.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
El nou Estatut de Catalunya
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Xarxa Escoles Insubmises (XEI) Xarxaescolesinsubmises.wordpress.com @xarxaei

Comissió No a les Retallades de l’escola Patronat Domènech de Gràcia. Treballem en xarxa amb l’Assemblea Groga i la Coordinadora d’AMPA’s de Gràcia. Anem de la mà de FaPac, que ha inclòs la xarxa en el seu ‘Manual de resistència activa’. Qui som? Les polítiques regressives ni comencen ni acaben amb la LOMCE, però és una llei concreta que mereix una resposta concreta.

Què passarà l’any que ve?

Què ens proposem? Fer arribar als centres propostes de resistència activa per atenuar els efectes nocius de la llei. Teixir des de la base una campanya de desobediència sostinguda en el temps. Generar un espai de suport mutu que ens permeti compartir experiències, sentir-nos acompanyats i mantenir el debat a les escoles. Elevar el to de la protesta davant el ministeri i esperonar la consellera a que es defineixi.

Propostes concretes d’acció Les propostes són reals i factibles, i la gran majoria no desafien la lletra de la llei, sinó l’esperit de la norma. Un punt de partida és impulsar comissions mixtes per explorar accions i generar debat. Mantenir la socialització dels llibres de text i les competències dels Consells Escolars.

Propostes per les famílies No demanar l’escolarització en castellà. No demanar l’assignatura de religió. Entre els 13 i els 15 anys no escollir l’assignatura Emprenedoria i Activitat Empresarial. No portar les criatures a l’escola els dies de les proves externes de tercer i sisè ( no són de competències, sinó de continguts, no són vinculants i serviran per fer els rànquings segons els resultats). Sí són vinculants les revàlides de 4rt d’ESO i Batxillerat.

Propostes pels claustres Mantenir la immersió lingüística. Exigir la dotació que preveu la nova llei per noves tecnologies i alumnes amb necessitats educatives especials, entre d’altres. En la mesura possible, que els instituts no segreguin entre disciplines acadèmiques i aplicades a tercer/quart d’ESO. Mantenir l’educació en valors i promoure el pensament crític.

Document d’adhesió Totes les accions són propostes, no requisits. L’únic requisit és significar-se contra la LOMCE i explorar fórmules de resistència activa. El redactat ha rebut la llum verda dels assessors legals de la xarxa: “El Consell Escolar de (centre i localitat), reunit el (data), manifestem el nostre rebuig a la LOMCE i en demanem la retirada perquè considerem que dinamita el model d’escola catalana, participativa, democràtica, integradora, equitativa, inclusiva, laica i coeducativa. En aquest context, la comunitat educativa del centre ens adherim a la Xarxa d’Escoles Insubmises i ens comprometem a explorar les fórmules de resistència activa que ens semblin convenients per tal d’atenuar els efectes d’aquesta llei en el nostre sistema educatiu”.

Com ho fem? L’adhesió a la xarxa caldria fer-la al Consell Escolar, que és l’òrgan de representació i govern de les escoles. Després s’hauria de començar a explorar propostes que s’avinguin als criteris de la comunitat educativa del centre. Caldria compartir les accions amb la resta de centres de la Xarxa. La Xarxa, que som tots, anirà decidint quina gestió en fa de la informació i de la difusió de la campanya.

Som a la pista d’enlairament!! En quin moment estem? Més d’una quinzena de centres estan treballant la proposta i ja han començat a arribar adhesions. No estem sols: a més de FaPac, sumem suports de sindicats, assemblees de docents, plataformes educatives i partits polítics, els quals han fet un grup de treball al Parlament per aixoplugar la desobediència. Som a la pista d’enlairament!!

Què ens hi juguem? Les conseqüències legals de la xarxa són pràcticament inexistents En canvi, ens hi juguem molt: tornar a aprendre per continguts, que escoles del mateix barri competeixin entre elles pels resultats acadèmics i pels recursos, que els alumnes siguin separats entre “llestos” i “tontos” i que milers d’estudiants siguin expulsats de l’educació obligatòria. La llista de despropòsits és llarga. Però entre tots la podem aturar.

Xarxa Escoles Insubmises (XEI) Xarxaescolesinsubmises.wordpress.com @xarxaei Gràcies per la vostra atenció!