L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT CEIP Jaume I

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
CEIP MARIA FERNANDEZ LARA EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA Generalitat de Catalunya BARRI DE CASABLANCA Sant Boi de Llobregat.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
Estudi per a la identificació de
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
II JORNADES USEE Maresme - Vallès Oriental Abril de 2010
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Animació Intervinents a la maternal
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
SALUT MENTAL I EDUCACIÓ. Departament de Docència I Formació
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
El repte d’incloure Recursos i estratègies
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
IES CAN PUIG CURS
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La consciència fonològica a P-5 i 1er
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
PROJECTE HORT CEIP BUFALÀ CURS
Convivència i Mediació Escolar
BENVINGUTS !!!!.
Miquel Navarro i Oriach.
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT CEIP Jaume I “Caminar junts cap a la inclusió”

Organització de l’atenció a la diversitat EDUCACIÓ ESPECIAL 2 D. Sensorial D. Motriu D. Cognitiu Trastorns Atenció TDAH Trastorns personalitat Dificultats aprenentatge AULES ACOLLIDA 2 Nouvinguts USEE 1 EE 1 ED. EE TGD RMM RMS Plurideficients ... REFORÇ CICLES Disaprenentatge CAD Disseny resposta educativa Seguiment casos n.e.e. Coordinació COMISSIÓ SOCIAL Valoració i seguiment casos risc social Atenció individual Petit grup Grup ordinari EAP

USEE Un recurs específic per a aquells infants que presenten greus dificultats per aprendre en entorns ordinaris

LA NOSTRA HISTÒRIA Curs 2005-06 Constatació alumnat amb greus dificultats per a l'aprenentatge Cerca de possibles solucions Formació escola inclusiva. “L’índex per a la inclusió” Possibilitat USEE Recolzament equip directiu i claustre Disseny Projecte i demanda al Departament d’Educació Creació USEE Departament Educació

TGD. AUTISME Mutisme i manca de comunicació Aïllament. Innaccessibilitat No control d’esfínters Dificultats alimentació Manca de flexibilitat mental

S. ASPERGER Adquisició tardana del llenguatge, ara massa formal i pedant, amb alteracions del to i la prosòdia Dificultats greus per a relacionar-se amb iguals. Obsessió per la invariabilitat de l’entorn. Obsessió pel control del pas del temps: rellotge, calendari, horaris escolars, festes Retard psicomotor greu tant a nivell de motricitat fina com global Aprenentatges acadèmics molt mecànics. Insistència-exigència de la presència de l’adult en tot moment

RETARD GLOBAL Dificultats desenvolupament psicomotor Desenvolupament tardà del llenguatge Noció confusa d’identitat Dificultats greus aprenentatge Resposta inadequada als estímuls del medi i dificultats relacionals

RETARD MENTAL MODERAT Dificultats desenvolupament psicomotor Desenvolupament tardà del llenguatge Identitat depenent del germà bessó Dificultats aprenentatge Comportament disruptiu

SÍNDROME DE WEST Epilèpsia (medicació) Retard molt greu desenvolupament psicomotor Retard cognitiu sever Aprenentatge molt lent i mecànic Bones habilitats socials i emocionalment estable

RETARD GLOBAL Greus dificultats llenguatge i comunicació Desequilibri emocional. Conductes anòmales Dificultats aprenentatge greus Dificultats processament informació Bons hàbits autonomia personal i habitats socials ben desenvolupades

Comencem a treballar Curs 2006-07 Sis alumnes: 2 amb TGD, un plurideficient, 2 amb RMM i 1 amb RMS Recursos personals Recursos materials ACIs Formació tutors i personal USEE Formació claustre sobre TGD Seguiment famílies Coordinació professionals externs i AMPA

Variacions personal i alumnat Curs 2007-08 Variacions personal i alumnat Contemplem desenvolupament motriu, afectiu, relacional, cognitiu i lingüístic * Suport petit grup  vincle afectiu, autoestima, identitat  continguts bàsics llenguatge i matemàtiques  motricitat global i fina, lateralització  orientació espai-temps. Anticipació esdeveniments  processos cognitus bàsics (percepció, atenció, memòria)  l’ordinador, eina d’aprenentatge i diversió  habilitats socials i hàbits autonomia personal * Suport grup ordinari  Funcionalitat del llenguatge, activitats adaptades, interacció amb iguals, hàbits, normes de convivència, festes, sortides.  Activitats específiques amb mig grup: taller de cuina, psicomotricitat, ludoteca, hort, música i aula de ciències

Curs 2008-09 Tenim un nou alumne (TDAH) de P-5 Reorganitzem horaris Fem PI: Programes Individualitzats Fem formació metodologia inclusiva, tot el claustre CAD i Pla de Convivència de Centre Seguim les activitats ja iniciades el curs passat: taller de cuina, hort,...

El cos, el moviment i les relacions Experimentem sensacions Descobrim l’espai Expressem sentiments Alliberem tensions Trobem amics Juguem amb molts materials Ens relaxem, respirem, ens toquem i prenem consciència del nostre cos

El cicle de la vida: Les plantes neixen, creixen i moren Les plantes que fan olor Les plantes que ens mengem Observem els canvis Manipulem les eines Plantem, reguem i recollim Els cucs aprofiten les deixalles: fem compost i el compost torna a la terra

La importància de l’observació i la manipulació Juguem amb el material Ens proposem experimentar Formulem hipòtesis Comprovem els resultats Xerrem abans, durant i després de l’experiència Formulem conclusions científiques

El joc no dirigit Hi ha racons: de nines, de disfresses, la cuineta, les construccions, els cotxes, els animals, la perruqueria... Escollim lliurament el joc i els companys L’adult només participa a demanda de l’infant o en situació de conflicte Endrecem

Professorat Educació Especial Vanessa Cabrejas, educadora Educació Especial USEE M. Mercè Mata, psicopedagoga i logopeda. Tutora USEE Cristina Vilalta, Educació Especial Ester Fernández, Educació Especial Patrícia LLordén, Educació Especial