Construïm un MRU Estudi gràfic i analític de diversos moviments rectilinis uniformes generats per l'alumne.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
Advertisements

Sara Ramírez Karola Salat
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Mecanismes 3er ESO.
i les seves observacions fa 400 anys
Llei de Hooke Estudi gràfic i analític del compliment de la llei de Hooke en elements elàstics (molles)
Tema 10: Dinàmica.
CIÈNCIA Des del principi de la nostra història, hem sentit curiositat per saber com funcionen les coses i què fa que el món sigui com és. Som molt curiosos.
No te la juguis: posa’t el cinturó !
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
L’Univers Com es defineix l’Univers?
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
El moviment ESQUEMA INICI ESQUEMA INTERNET PER COMENÇAR INTERNET
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
ORIGEN DEL SISTEMA SOLAR
JESÚS DE NATZARET.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
George Friedrich Händel
Pressió Hidrostàtica Estudi dels factors que influeixen en la pressió a l’interior d’un líquid.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
Construeix la gràfica de valors
DINÀMICA.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
EL CONTE DEL DOFÍ.
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
BERNAT METGE.
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
El Reflex dels teus Actes
POLINOMIS.
Què hi ha a l'Univers?.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Quin dinosaure!.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Projecte interdisciplinari:
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Què existeix i què no existeix.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Mescla Eutèctica Estudi analític del comportament del punt de fusió d’una mescla homogènia d’aigua i sal.
El Nóbel.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
Publicació de la recerca al Dipòsit Digital de la UB
La història de Sísif Mitologia Grega.
El petit príncep
(posició d’equilibri)
COM NEIX UN PARADIGMA?.
XIII a Setmana de la solidaritat
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Proves de competències bàsiques als 14 anys
ACTIVITAT AL LABORATORI. “FEM UN VOLCÀ”
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
LES MÀQUINES.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

Construïm un MRU Estudi gràfic i analític de diversos moviments rectilinis uniformes generats per l'alumne

Què entenem per MRU? S'entén per MRU el moviment que es realitza en línia recta i amb velocitat constant o uniforme

Què sabem del MRU? Analíticament sabem que es formula de la següent manera: y = y0 + v · t y és la posició del mòbil al llarg del temps y0 = posició inicial, a temps zero (ordenada en l’origen) v = velocitat = constant a = acceleració = 0 m/s2

Gràficament sabem que si representem la velocitat front al temps, com la velocitat és constant , ens sortirà una recta com la següent, si el mòbil avança: temps Velocitat Si la velocitat és negativa, és a dir, si el mòbil retrocedeix, ens sortirà una recta com la següent: temps Velocitat

Gràficament sabem que si representem la posició front al temps, com la velocitat és constant , ens sortirà una recta com la següent, si el mòbil avança des de l’origen de coordenades: Posició temps O si el mòbil retrocedeix des d’una determinada distància d: Posició temps d

En aquesta pràctica els alumnes van a reproduir diversos MRU : Investigació En aquesta pràctica els alumnes van a reproduir diversos MRU : 1er avançaran a velocitat constant Després s’aturaran Finalment retrocediran a velocitat constant Amb un sensor de distància anirem captant com varia la seua posició amb el temps i simultàniament ho anirem representant gràficament, amb l’ajut dels sensors MultilogPro i del programa MultiLab.

Hipòtesi ► La velocitat en el retrocés serà positiva o negativa ► Penseu que aquest gràfics que ens presenta la teoria s’ajustaran als moviments que desenvoluparem? ► La velocitat en el retrocés serà positiva o negativa ► Si augmentem la velocitat, el pendent serà major, menor o igual?

Material  PC i MultiLogPRO Sensor de Distància Suport, nou i pinça Alumne

Procediment 1. Configureu el programa MultiLab, seguint les indicacions del guió. 2. Col·loqueu el sensor de Distància damunt d’una taula de manera que senyali cap un espai obert d’almenys 4 m 3. Produïu un gràfic del vostre moviment d’allunyament del sensor a velocitat constant. Per crear-lo, col·loqueu-vos a mig metre del sensor de distància i llavors un company vostre ha de clicar Executar per començar la captació de dades. Quan comenceu a sentir el soroll del sensor de distància, comenceu a caminar lentament. Intenteu caminar a un ritme constant, però descrivint avanços, aturades i retrocessos. Teniu 10 segons per completar les dades abans que s’aturi la captació.

3. Observeu el gràfic produït i si n’esteu satisfets, guardeu les dades clicant Guardar . Si no esteu satisfet repetiu el punt 2.

Anàlisi i tractament de dades Un moviment habitual d’avanç, aturada i retrocés, podria ser el que representa aquest gràfic: A partir d’aquest gràfic, seguint les indicacions del guió de pràctiques, heu de calcular la velocitat dels diferents trams el moviment, així com el punt de partida (ordenada en l’origen) .

Context històric ▪ Allò que estudiarem en aquesta experiència, ja fou investigat fa més de 350 anys per Galileu (Pisa, 1564 - Arcetri, 1642) que fou un físic, astrònom i filòsof italià considerat, junt amb Newton, com el pare de la física. ▪ El 1581, Galileu entra a l'universitat de Pisa per estudiar medicina, però acaba interessant-se per les matemàtiques. Demostrà que Aristòtil estava equivocat al suposar que la rapidesa de caiguda dels cossos és proporcional al seu pes. Per demostrar-ho, mesurà el temps de caiguda de pesos llençats des de la torre inclinada de Pisa

▪ El 1609 s’assabenta del descobriment del telescopi a Holanda i decideix construir se el seu propi telescopi, diferent del d’Holanda. Al final de 1609, Galileu tenia un telescopi de 20 augments que li permetia estudiar els cràters de la Lluna i distingir els estels de la Via Làctia. Descobreix quatre satèl·lits de Júpiter (els satèl·lits galileians). Publica els seus descobriments el 1610, cosa que provocà grans controvèrsies perquè els altres científics no disposen de telescopis que puguen confirmar les seves observacions. ▪ El gran duc de Toscana el nombra matemàtic de la cort de Florència, la qual cosa li permet dedicar tot el seu temps a la recerca. Galileu continua fent descobriments científics, i arriba a concloure que Copèrnic no estava equivocat. L'Església s'oposa vigorosament a la posició de Galileu (1615). ▪ El 1623, el Papa Urbà VIII autoritza Galileu a escriure un llibre comparant els sistemes de Ptolemeu i Copèrnic. No obstat això, Galileu és jutjat a Roma per la Inquisició degut a la seva obra els Diàlegs de 1632, perquè el 1616 li havia estat prohibit defensar o ensenyar les teories de Copèrnic. Aquest judici no fou anul·lat fins l’any 1992! ▪ La condemna de Galileu fou commutada per un arrest domiciliari. Allà (a Arcetri) acabà les seves recerques sobre la resistència dels materials i el moviment, que és precisament el que investigareu en aquesta pràctica.